WEIP, zamiast dbać o swoich klientów i świadczyć rzetelne usługi parkingowe, zdaje się traktować ich jedynie jako źródło dodatkowych zysków. Praktyki polegające na nakładaniu niesłusznych opłat, zastraszaniu i utrudnianiu procesu reklamacyjnego budzą poważne wątpliwości co do etyki działania tej firmy. Klienci powinni być świadomi, z jakimi ryzykami wiąże się korzystanie z usług WEIP i rozważyć, czy warto wspierać podmiot, który traktuje ich w sposób tak daleki od standardów uczciwości.
Pułapki zamiast usług
Okazuje się, że firma ta nie tylko nie dba o swoich klientów, ale wręcz czyni wszystko, aby wyciągnąć od nich dodatkowe opłaty. Najbardziej bulwersujące są przypadki, w których klienci, mimo posiadania ważnego biletu parkingowego, byli zmuszani do uiszczania opłat dodatkowych. A to tylko dlatego, że bilet nie był widoczny za szybą pojazdu, lecz np. spadł na wycieraczkę lub pozostał w kieszeni.
WEIP najwyraźniej woli polować na nieświadomych klientów, zamiast świadczyć usługi parkingowe w sposób transparentny i uczciwy. To właśnie takie podejście sprawiło, że firma musiała zmierzyć się z konsekwencjami prawnymi i została zobowiązana przez UOKiK do zwrotu niesłusznie pobranych opłat.
Zastraszanie i manipulacje
Praktyki stosowane przez WEIP nie kończą się na naciąganiu klientów na dodatkowe opłaty. Spółka ta, jak się okazuje, nie waha się przed zastraszaniem konsumentów. W regulaminach parkingów wprowadziła zapisy sugerujące, że w przypadku nieuiszczenia opłaty dodatkowej, przeciwko klientowi zostanie wszczęte postępowanie windykacyjne i egzekucyjne. Oczywiście, klient będzie musiał pokryć wszystkie związane z tym koszty. Tego rodzaju komunikaty są nie tylko nieetyczne, ale również wprowadzają klientów w błąd, wzbudzając w nich nieuzasadniony lęk i skłaniając do zapłaty opłat, które w wielu przypadkach są po prostu nieuprawnione.
Odrzucanie reklamacji jako standardowa procedura
Na tym jednak nie kończą się problemy z WEIP. Konsumenci, którzy próbują dochodzić swoich praw, napotykają kolejne trudności. Rocznie do WEIP trafia kilka tysięcy reklamacji, z których większość jest odrzucana. Co więcej, firma ta wprowadzała klientów w błąd co do sposobów składania reklamacji, sugerując, że możliwe jest to tylko poprzez formularz na stronie internetowej lub listownie. Prawda jest jednak taka, że reklamacje można składać również innymi kanałami, np. mailowo czy osobiście. Takie działania WEIP wyraźnie wskazują na brak poszanowania dla klientów i dążenie do minimalizowania odpowiedzialności za popełniane błędy.
Weip parking opinie internetowe
Mario – marzec 2023 ( Weip parking opinie )
Firma WEIP już nie zarządza parkingiem przy centrum handlowym na ul. Kotucza w Rybniku. Było na nią sporo skarg kierowców, którzy otrzymywali niesłusznie wezwania do opłaty parkingu. Sprawę udało się rozwiązać dzięki między innymi Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów w Rybniku który dumnie oznajmił, że właściciel parkingu miał dość takiej sytuacji i rozwiązał umowę z zarządcą. Zgodnie z deklaracją złożoną przez właściciela parkingu kontrole zostały wstrzymane od 13.12.2022 roku. A po uzyskaniu porozumienia w kwestii długości okresu wypowiedzenia firma zarządzająca zdemontuje swoje urządzenia i oznakowanie z terenu parkingu. Miejmy nadzieję że uda się przepędzić WEIP także z innych miejsc, gdzie czyni to samo.
Dariusz Pe – marzec 2023
Opłacenie przez aplikacje i – mandat, zero konstruktywnego i rzeczowego wyjaśnienia ze strony firmy pomimo reklamacji. Nigdy więcej parkingu obsługiwanego przez WEIP. Nigdy !!!
monika lejk – marzec 2023
Firma, która żeruje na ludziach. Gdańsk ul. Smoluchowskiego to parking na którym parkują pacjenci UCK i szpitala zakaźnego. Spóźnienie kilkunastu minut skutkuje mandatem w wysokości 120 zł bądź 190 zł w zależności od tego jak szybko się go zapłaci. Biorąc pod uwagę jak częste są opóźnienia podczas wizyt lekarskich ,czasami nawet nie pomoże kupienie biletu z naddatkiem czasowym. Rozumiem jak ktoś nie kupi biletu albo naprawdę bilet jest o kilka godz. nieważny ,ale kilka czy kilkanaście minut…..żenada
Michał Łazaronek – marzec 2023
Podejście Firmy to masakra. Sami pracownicy z działu obsługi klienta potwierdzają, że lepiej kontrolerowi jest wystawić wezwanie do zapłaty, niż sprawdzić czy opłata za dany pojazd faktycznie została uiszczona. W moim mniemaniu naciągacze ludzi na dodatkowe koszty.
Adrian – marzec 2023
Powiem tak..byłem na Nocy Kabaretowej w Ergo Arenie. Pierwszy raz po latach. Szybko, szybko, spóźnienie dojechaliśmy na parking i siup na wydarzenie. Po powrocie za wycieraczką opłata dodatkowa 160zl za brak biletu. Może i nasz błąd, ale należałoby się zastanowić czy polityka firmy jest okej. Wciskanie niemałych „mandatów” podczas wieczornego eventu w weekend kiedy służby regulują ruchem i każdy przyjeżdża tam na wydarzenie pozostawia duży niesmak. Tak zachowują się naciągacze…
Tomasz Rytlewski – marzec 2023
Straszne dziadostwo. Dzwonię kilkanaście razy i słucham melodyjek a na koniec jest komunikat „nie ma dostępnego konsultanta”. Kolejna firma krzak która dorwała się do przetargów i całe biuro to ⅛ etatu w którym nie ma kto odbierać telefonów.
Konrad Łukowski – luty 2023
Dziadostwo miałem ważny bilet ,który nie zostawiłem na podszybiu po prostu zapomniałem, odwołałem się ze zdjęciem z ważnym biletem a oni rozpatrzyli to negatywnie pytam się dlaczego??! Płaciłem za ten bilet ! Dodatkowo 170zł grzywny nie zrozumiałe jest to dla mnie
Andrzej Borysowicz – styczeń 2023
Dają mandaty nie sprawdzając czy ktoś zapłacił przez aplikację choć jest naklejka na szybie. Zazwyczaj najbliższy parkomat nie działa i trzeba szukać innego. Brak czytelnej informacji, że trzeba pobrać bezpłatny bilet na 2 godziny. Odnoszę wrażenie, że firma jest mocno zorientowana na zarabianie na mandatach, nie na parkowaniu. Ceny mandatów niewspółmiernie wysokie, informacja o tym, że płatność do 96 godzin mniejsza nieczytelna i mało widoczna.
M – styczeń 2023
Mimo pobrania biletu, który spadł, ale został pobrany – reklamacja została rozpatrzona negatywnie. Złodzieje i nic więcej. *pragnę poinformować, że została wysłana dokumentacja zdjęciowa na której widnieje pobrany bilet, zatem bardzo proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. **NA SZCZĘŚCIE WYNIEŚLI SIĘ Z RYBNIKA !
Weip parking opinie 2022
Marcin Krasicki – grudzień 2022
Jeśli się odwołujesz to nie można im płacić!
Szybko uznali reklamacje, ale od miesiąca nie zwrócili pieniędzy. Zero kontaktu telefonicznego, brak odpowiedzi na maile: zwroty@ i bok@.
Wygląda na to, że tak dla przykładu spawa będzie musiała skończyć się w sądzie z tą ,,rzetelną firmą”.
zbyszekwodecki yoł – grudzień 2022
Kompletni złodzieje. Mają parking pod urzędem, instytucja zaufania publicznego, ale parkometr schowany, niewidoczny. Kiedy próbuje się dodzwonić żeby uniknąć sporu sądowego, ta żenująca spółka nastawiona na łatwe pieniądze generuje 10 minut automatycznej sekretarki, po czym nikt nie odbiera i rozłącza się połączenie. Spółka zdegenerowana, nastawiona na żerowanie uczciwych ludzi chcących załatwić sprawy urzędowe. Już nie wspomnę o wysokości stawki, życzę prezesowi spółki „udanych wakacji” za nasze pieniędzy – społeczne zera.
Andrzej Łącki – grudzień 2022
Dokładnie zapoznałbym się z regulaminem parkingu i jeżeli nie jestem pewien że przedłużę bilet w razie przeciągnięcia wizyty to nie stawiałbym tam samochodu. Nie można liczyć na wyrozumiałość i to kosztuje min. 120zł
Katarzyna Kwella – grudzień 2022
Za nierówne traktowanie klientów i składanych przez nich odwołań. Ci którzy nie kupują biletu mają anulowane mandaty, a tym którzy przekroczyli czas (z przyczyn niezależnych) każe się płacić ?
Michał – grudzień 2022
To jak to jest z tym rozpatrywaniem reklamacji? jedni kupują bilet i z przyczyn od nich niezależnych po przekroczeniu czasu dostają mandat a drudzy nie kupują i mandat jest anulowany? Te opinie pozytywne to „krewni i znajomi królika”?
Justyna Widok – grudzień 2022
Parking w mieście – pobrany bilecik, paragon z zakupów w tym samym czasie gdy został wystawiony mandat i reklamacja ODRZUCONA! Ta firma to jakaś kpina.
Bartosz K. – grudzień 2022
Złodzieje ! Ta firma i ich pracownicy w Rybniku to jedno wielkie oszustwo ! Urządzają sobie polowanie na klientów zanim oni pobiorą bilet ,to już przy aucie wystawiany jest mandat. Żadne rozmowy nie wchodzą w grę. Same zarządzanie parkingiem też nie pozostawia wiele do życzenia. Brak kamizelek odblaskowych ,chamskie odzywki ,brak kultury.
Grzegorz K – grudzień 2022
Właściciele posesji. Apeluję do Was abyście nie korzystali z usług tej firmy. Skutecznie zniechęcicie jedynie klientów do robienia zakupów w sklepach które wynajmują od Was przestrzeń sklepową. Kupcie automatyczny system opłat ze szlabanem (system uczciwy, jednoznaczny, jasny dla wszystkich). Firma Weip trudni się skutecznym zniechęcaniem ludzi do odwiedzania Waszych sklepów. Moja osoba jest dobitnym tego przykładem.
Grażyna Niemiec – listopad 2022
Parkomaty nieczynne ale oczywiście osoby wystawiające kwity jak najbardziej Rybnik ul Kotucza 15 po prostu Żenada
Olga Khainetska – listopad 2022
Złodzieje, a nie firma, naciąganie ludzi na mandaty i nie uznania reklamacji, kiedy zawsze mają problem z parkomatami , lub biegających facetów którzy za 1 minutę wlepają mandat , aż ty dojdziesz do parkomatu, żadnego kontaktu z firmą żeby wyjaśnić sytuację , tylko mail , nie polecam i nigdy więcej nie skorzystam z parkingu tej firmy a sklepami przy nim!!!!!! Rybnik
Sandra Czerwinska – listopad 2022
To co się dzieje na parkingu na ul.Kotucza to totalne dno
Agnieszka X – listopad 2022
Wymuszenia mandatów, dno totalne! Że jeszcze prokurator się nimi nie zajął …
Remik Troy – listopad 2022
Oszuści z kotucza w Rybniku
Adam Kowalski – listopad 2022
Dla mnie to niepojęte że na głównym parkingu Ergo Arena,znajduje się pełno wolnych miejsc na strefach a Wy kierujecie samochody na dziurawą zieleń. Ledwo co nie urwałam koła! Zawalone śniegiem i parking dziurawy a Wy na chama kierujecie samochody na taki parking gdzie 50 metrów dalej można wjechać na strefy!
Anita Rogalska – listopad 2022
Sytuacja z Kotucza w Rybniku, na 4 parkometry działa tylko 1, a sęp wyłudzacz już stoi przy aucie. Nagminna praktyka państwa firmy. Brak żadnej adnotacji dotyczącej awarii parkometru. Sprawa zgłoszona do UOKiK.
Rafał Wysocki – listopad 2022
Mimo opłaconego biletu próbują wyłudzić od mojej żony 170 zł za brak ważnego biletu ponieważ bilet nie był w widocznym miejscu w samochodzie
Ron Usterka – listopad 2022
Jesteśmy pracownikami galerii bałtyckiej, od 2 lat systematycznie wykupujemy abonamenty. Wraz z innymi klientami notorycznie dostajemy mandaty pomimo że na podszybiu leżą kartki z numerami abonamentu i do kiedy ważny. Kartki te są wielkości a4 a druk bardzo duży w języku polskim. Widać to nie wystarcza żeby poszanować własnych klientów, następnie, musimy si odwoływać, odwołując widzimy zdjęcia samochodu prawidłowo zaparkowanego z informacjami o abonamencie aktywnym. Już nie będę dłużej czytać kłamliwych odpowiedzi o zawodzącym systemie WERYFIKACJI przez kontrolera. Mam wszystkie mandaty od was,zdjęcia samochodu że posiada kartkę za szyba, jest ich około 30szt, sprawę będę już zgłaszać do wyższych instytucji.bo to nic innego jak notoryczne próby wyłudzenia
Urszula Kwietniewska – listopad 2022
Wlepianie opłaty za brak biletu w takim tempie, że lepiej jak wysiądziecie z samochodu to biegnijcie szybko po bilet a jak będzie jakaś kolejka to rozpychajcie się łokciami. Reklamacja nie została rozpatrzona, kasę zgarnęli – tak się zarabia.
Michał Decker – listopad 2022
Unikajcie ich parkingu jak ognia moja żona miała jak wszyscy problemy z ich kontrolerem szkoda że nie zadzwoniła po mnie ponieważ w Radomiu jest to nagminne.
AA AA – październik 2022
Parking w Warszawie.Miejsce parkingowe uczciwie opłacone (bilecik za szybką). Zakupy z pięciolatkiem przyznaję trochę straciliśmy poczucie czasu (kto ma dzieci ten zrozumie ). Po powrocie do auta przykra niespodzianka mandat za przekroczony czas 240PLN (11 minut słownie jedenaście minut ). Ja rozumiem regulamin ok.Mam tylko problem z systemem jaki ktoś tu wdrożył brak kontaktu z firmą która obsługuje parking brak możliwości dopłaty za przekroczony czas ogólnie brak słów. ..Można odnieść wrażenie że chodzi tu tylko o jedno za przeproszeniem o dojenie uczciwych ludzi (240PLN skąd te stawki ?!!!). Nie pozdrawiam
dariusz duda – październik 2022
Firma Weip żeruje na ludziach jeżeli ktoś się spóźnić kilka minut z biletem zanieść do samochodu od razu wystawia mandat wysokości 170 zł żadne tłumaczenia nie przekonują firmy że ktoś może nie być sprinterem . Wszystko się działo w Rybniku na kotucza proszę uważać lub omijać ten parking z daleka , reklamacje nie są uwzględniane , nie możliwość dochodzenia swoich racji . Jeśli je będzie ludzi w sklepach , sklepy nie zarobią tym samym firma Weip też nie zarobi .
Agnieszka Pastuszka – październik 2022
Parking Radom – weszłam na 5 min do kik i dostałam mandat za parkowanie. Właśnie Państwo załatwiliście ze moja noga przy galerii na Młodzianowskiej więcej nie postanie. Tą informację również przekaże na portalach Radomskich jak traktuje się klienta.
Wojtek Michał – wrzesień 2022
Żenująca firma obsługująca parkingi , kontrolerzy czają się w krzakach czekając tylko jak kierowca opuści pojazd żeby wystawić mandat i nie istotne , ze opuścił go żeby zakupić bilet , samochód stał 2 min bez biletu mandat się należy 190 zł , Normalnie gazele biznesu
Bartłomiej Surowiecki – wrzesień 2022
Brak kontaktu poprzez infolinię wystawiają mandaty jak chcą 170 zł to już przesada robiąc zakupy pod sklepem w którym jest parking waszej firmy, wyciąganie od ludzi pieniędzy za to że wyszedłeś na 1 min.
Szymon.K92 TM – wrzesień 2022
Oszustwo jakich mało, odstawiłem samochód na miejsce parkingowe, Malbork ul. Dworcowa, poszedłem wykupić bilet, kontroler w tym czasie wystawił mandat bo ciężko było poczekać kilka sekund aż doniosę bilet. Zostałem poinformowany że dana osoba nie ma możliwości anulowania tego, odwołałem się, firma rozpatrzyła sprawę negatywnie z powodu kilku sekund. Dalsza część dziecinady, dalsze próby odwoływania nie będą rozpatrywane. Kpina, Nie polecam !!!
Lukasz Reda – wrzesień 2022
ZWYKLI ZŁODZIEJE. W czerwcu we Władysławowie parkomat „zjadł” 10pln w dwóch monetach po 5. Pomimo natychmiastowego zgłoszenia oraz przyjazdu serwisu na miejsce pieniędzy nie odzyskałem. Brak reakcji na złożona reklamacja. W związku z tym powtarzam z pełną odpowiedział ością za swoje słowa: FIRMA WEIP TO ZŁODZIEJE.
Dorota Zakrzewska – wrzesień 2022
To jest kpina!!! Dostałam mandat bo byłam z osobą niepełnosprawną ( miałam kartę inwalidzka-dziecko ma MPDi ma duże problemy z chodzeniem) i nie zdążyłam z prędkością światła wrócić od parkometru do auta z biletem!!!! Bo zabrało mi to 5 minut !!! Aż 5 min z osobą ON!! Dostałam odp na reklamacje wyssana z systemu z automatu. BEZ JAKIEJKOLWIEK EMPATII!!!
SKRZYPACZKA Ewa – sierpień 2022
Wystawiony mandat / opłata dodatkowa mimo posiadania bezpłatnego biletu parkingowego włożonego za szybą. . REKLAMACJE są odrzucane. Nie ma możliwości jakiejkolwiek rozmowy . INFOLINIA w ogóle nie działa. PARKING na Ergo Arena tak naprawdę nie jest bezpłatny. mandat to 240 zł . Nie polecam / omijajcie
Kajetan Depta – sierpień 2022
Firma to żart. Brak kontaktu, nie odpowiadają na maila, infolinia to jeden wielki śmiech na sali. Chciałem zachować się kulturalnie, wyjaśnić sytuację ale niestety się nie da ze względu na brak szacunku do konsumenta.
Maciej Łaba – sierpień 2022
Zakupiłem bilet w Malborku na ulicy dworcowej przez aplikację ePARK, po czym paru dniach od zakupionego biletu widnieje mandat o jego „brak”, odwołałem się w tej sytuacji, dostałem odpowiedź, że nigdzie adres rejestracyjny nie widnieje w aplikacji oraz dalsze składanie jakichkolwiek wniosków będzie odrzucane. I mam teraz opłacić 140+170zł? Gdzie za parking opłaciłem 52,30 Próba wymuszenia pieniędzy, nie polecam 🙂
Krzysztof – sierpień 2022
Normalnie tylko jeździć i parkować, opłaciłem bilet na godzinę, spóźniłem się 10 minut (wizyta lekarska się trochę przeciągnęła) i już mandat był za wycieraczką. Rozumiał bym gdyby miejsce nie było wcale opłacone, nikogo nie chciałem oszukiwać. 190zł kary, a bo każdego dzisiaj na to stać, gratuluję współpracy z obywatelami
jawczyn J – lipiec 2022
Parking w Łebie w lesie przy plaży brak wyznaczonych miejsc parkingowych , okazuje się że jest to inny operator który nie obsługuje aplikacji z której korzystałem na terenie całej Łeby. Mimo odwołań firma doi z osób które chcą bez nerwów spędzić urlop.
Casper R – lipiec 2022
Oszukują ludzi. Mam opłacony bilet dostałem mandat I nie mogę tego cofnąć bo nie wiadomo gdzie jest Firma
Wojciech Żabiński – lipiec 2022
Super nieprofesjonalna firma żerująca na usankcjonowanym zwykłym złodziejstwie. Brak możliwości kontaktu telefonicznego. Brak możliwości dopłacenia do opłaty.
Koszt opłat oraz kar odrealniony od rzeczywistości.
Mariusz – czerwiec 2022
Jakas porażka, mam wykupiony co miesiąc abonament, trzymam potwierdzenie wykupu za wycieraczka, w bardzo inteligentny pracownik każdorazowo wstawia mi mandat, następnie tracę czas na odwoływanie się!!!! Ludzie ogarnijcie się. Po numerach rejestracyjnych nie jesteście nawet w stanie zweryfikować swoich użytkowników? Dno i kupa mułu. Może liczycie ze ktoś bezpodstawnie Wam będzie płacił bo się wystraszy ?? Kpina
Mariusz „Terminus” – maj 2022
Skrajne dziadostwo. Próbowałem zaparkować przy porcie we Władysławowie. Terminale nie działają, infolinia skasowana. Czy oni wrogów jeszcze istnieją?
ryś – maj 2022
Złodziejska firma działająca we współpracy z urzędem w Ursusie
Pobierają opłaty od inwalidów i samochodów uprzywilejowanych
Arkadiusz Cichoń – maj 2022
Zatrzymałem się na terenie stacji benzynowej znajdującej się przy dworcu PKP. Po około 5 minutach wróciłem i zastałem wystawiony mandat że niby stoję na Placu Dworcowym. Karać w takim razie wszystkich klientów stacji
Wojciech Ożga – maj 2022
Parking w Warszawie ul. Pory: szukając parkingu wjechałem na zaniedbany plac, który sprawiał wrażenie porzuconego przez właściciela parkingu: olbrzymie dziury, kałuże itp. Nigdy nie sądziłem, że za takie miejsce ktoś będzie żądał opłaty. Nie dostrzegłem też parkometru. Potem okazało się, że starożytny parkometr nie obsługuje opłat kartą. Oczywiście za szybą znalazło się wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej. Firmie obsługującej ten parking powinno być wstyd pobierać jakiekolwiek opłaty!
Mateusz Kurowski – kwiecień 2022
Firma fajna taka, niezbyt poważna. Na parkingu mają 2 parkometry, z których jeden nie wydaje biletów, ale adnotacji brak. Natomiast owy parkometr bez problemu pokazuje godzinę i czas opłaconego parkingu oraz oczywiście przyjmuje pieniądze. Musiałem przez to kupić bilet jeszcze raz w drugim parkometrze obok, bo po poziomie obsługi myślę, że niedziałający parkometr nie byłby dość dobrym powodem do uzasadnienia reklamacji otrzymania mandatu.
Firma na moją reklamację odnośnie konieczności kupna drugiego biletu odpowiedziała „na tym parkingu nie mamy kamer, stąd nigdy nie dokonujemy zwrotów opłat za bilety”.
Anna Ann – marzec 2022
W jakim czasie oddają Państwo pieniądze? Pieniadze za mandat zostały wpłacone 20 marca, reklamacja została rozpatrzona pozytywnie 24 marca, minął prawie msc, natomiast do tej pory nie otrzymałam zwrotu. Czy istnieje jakiś regulamin zwrotów? Niestety nie znalazłam czegoś takiego w internecie.
Damian Murawski – 2022
Proszę uważać na tą firmę !!! Firma nastawiona na wyciąganie pieniędzy. Dwa niesprawne parkomaty i mandat za szybą!! Zgłosiłem fakt telefonicznie i kontrolerowi, zero reakcji. Nie przyjmują faktu, odsyłają do reklamacji na stronie, której potem nie uznają… Naprawdę uważajcie, nie radzę korzystać z usług, ja na pewno nie będę.
Aktualizacja: dziękuję za odpowiedź (wygląda ona podobnie jak innym, czyżby szablon?). Ps. Właśnie zgłaszałem Państwu awarię telefonicznie i usłyszałem, że cyt. „Ja tu tylko odbieram telefony, proszę zgłosić reklamację na stronie”. Cóż, jaka firma taka obsługa… ale nic, kolejnego Klienta Państwo stracili i z tego co widzę, nie Ja jeden. Mimo wszystko powodzenia, pewnie jeszcze innych Państwo złapią.
Kamil Kaczorowski – 2022
Firma zarządza parkingiem w Warszawie pod Urzędem Dzielnicy Warszawa Ursus Plac Czerwca 1976. Firma to prawdziwi złodzieje. Zaparkowałem samochód o godzinie 10.32, na końcu parkingu. Wysiadłem z auta, idę do parkometru. Przed parkometrem stoi inna osoba, która opłaca swój bilet. Opłacam swój bilet wracam do samochodu, godzina 10.38, a tam kontroler robi zdjęcia i mówi, że wystawia mi mandat za brak opłaconego biletu. Mandat miałem wystawiony o godzinie 10.36 (dokładnie 3 minuty po zaparkowaniu auta).
Przestrzegam wszystkich przed parkowaniem na terenach tej firmy. Jeżeli zaparkujecie auta daleko od parkometru, nie ma szans na opłacenie biletu w czasie i powrót do auta. Zdecydowanie odradzam. Poniżej w odpowiedzi firmy WEIP Sp. z o.o. na komentarz wstawiam zrzut ekranu z nawigacji, że na miejscu byłem o 10.32, a o 10.36 został wystawiony mandat.
2021
M R – 2021
Firma zarabia na tak zwanych pułapkach parkingowych. W moim przypadku wyglądało to tak: Wjechałem na parking który obsługuje WEIP, jakimś cudem zobaczyłem małą tabliczkę na której czarna czcionka na granatowym tle informuje o tym że parking jest płatny. Zaparkowałem, wysiadłem z auta i szukam parkometru. Przy parkometrze okazuje się że kara za brak opłaty to 240 zł. Nie ma możliwości płatności kartą tylko bilonem. Mam 100zl w kieszeni, rozglądam się i 50 metrów dalej widzę kiosk. Idę do kiosku, rozmieniam stówkę, place 5zl w parkomacie, idę wsadzić bilet za szybę, dochodzę do auta a tam gość robi zdjęcia.
Minęły jakieś 3 minuty od zaparkowania auta a ja trzymam opłacony bilet w ręku. Pan jednak uparcie twierdzi że to nie jego sprawa i trzeba składać reklamację. Składam więc ale zostaje odrzucona bo na zdjęciu brak biletu za szybą a regulamin mówi jasno 🙂
Amadeusz W -2021
Bilet się przesuną (pomiędzy kokpit, a drzwi) i kontroler go nie dostrzegł. Odwołanie odrzucone – bo „powinien być w widocznym miejscu”. Zwykłe naciągnie na hajs – 240zł za taką akcję nie da się inaczej nazwać.
Adam Puchała – 2021
Firma jest właścicielem parkingu przy Juraszu w Bydgoszczy. Wykupiłem bilet na godzinę i udałem się do przychodni nie wiedząc ile czasu zajmie mi wizyta. Po dwóch godzinach znalazłem mandat od tej firmy za szybą bez możliwości dopłaty. Jak miałem przewidzieć, ze 1,5 godziny bede za lekarzem czekał? Mam nadzieję, że karma wróci do nich. Nie polecam. Firma sięga dna…
Opinie o konkurencji:
Za szybą swojego samochodu zalazłam wezwanie do zapłaty nr rej. na wezwaniu różni się od nr rej. samochodu. Czy wezwanie jest ważne?
Poniżej art 286 kk, polecam, bo działanie WEIP wypełnia aż nadto znamiona opisane właśnie w art 286 kk. (próba wyłudzenia też pod to podpada). Wprowadzanie w błąd klienta, aby wyłudzić 190zł widać na kilometr. Dziwne, że prokuratura sama z siebie się tym nie zainteresowała, ale co ma wisieć nie utonie.
Art. 286. [Oszustwo]
§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.
§ 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Model biznesowy tej firmy to oszukiwanie klientów na wszelkie możliwe sposoby. Zaparkowałem pod szpitalem, opłaciłem a później dostaną karę. Okazało się że ich mapy wskazujące gdzie się parkuję są niedokładne i mogą łatwo wprowadzić w błąd. Stąd opłaciłem inny parking który był tuż przy ich parkingu. Rozmawiałem z obsługą klienta przyznali mi rację, że to jest niedokładne wskazanie z ich strony. Niedawno chciałem zaparkować na ich nowym parkingu. Na parkomacie było napisane, że można korzystać z trzech różnych aplikacji na telefon do opłat zdalnych. Niestety żadna mi nie wskazywała na to miejsce na którym parkowałem. Znowu mogłem zrobić opłatę i dostać karę. Widziałem jak działają, więc byłem zmuszony zapłacić nadmiarowo godziny postoju, aby nie wracać do samochodu i przedłużać. Oni podpisują umowy z urzędami gmin i instytucji a później rąbią klientów jak się tylko da.
WEIP – Warszawa, pl. Czerwca 1976 tuz przy urzędzie Gminy. Parking raz płatny raz bezpłatny dla korzystających z Urzędu, w poblizu brak bezpłatnego korzystania z miejsc postojowych na czas wizyty w w urzedzie. Pomimo opłaconego parkingi w aplikacji SKYCASH – mandat za brak biletu za szybą. Kwota 240zł. – opłata uiszczona, dowód zapłaty oraz reklamacja wysłana ale ODRZUCONA,.
Dnia 25-10-2023 zaparkowałam samochód osobowy FG5058G przy Urzędzie pocztowym w Gorzowie Wlkp. przy ul. Jagiellończyka. trwało to dosłownie 20 minut. do Urzędu wchodzi się po schodach dość wysoko tam miałam wydrukować bilet za 60 minut darmowy .To urządzenie nie dość ze trudno widoczne to na domiar złego nieczynne i uszkodzone. Zewnętrzna pokrywa ruchoma. Załatwiłam sprawę na poczcie i wyszłam na parking. Nie od razu zorientowałam się, że mam mandat . tak był podczepiony z prawej strony kierowcy Zauważyłam że coś jest nie tak w drodze powrotnej do domu. Wiec wróciłam pod Urząd i szukałam osoby, która mi to podwiesiła, Oczywiście przez 30 minut nikogo nie było. Dowiedziałam się od ludzi ze jeździ jakiś facet i tylko czatuje żeby podwiesić mandat, Nadmieniam że mam 75 lat i chore kolana. wejście na pocztę po tylu schodach jest niezwykle uciążliwe pokonać tą odległość trzykrotnie by zamieścić bilet parkomatu w samochodzie jest niewykonalne .To bardzo zły pomysł z umieszczeniem tego urządzenia w tym miejscu. Ponadto osoba, która te mandaty wręcza powinna najpierw sprawdzić jak to urządzenie działa a później na akord dla swoich korzyści wymierzać mandaty bez rozmowy z kierowcą . Uważam to za zwykłe złodziejstwo i okradanie ludzi. A także za nieludzkie i ignoranckie traktowanie starszych klientów poczty. Mandat zapłaciłam ale żądam zwrotu wpłaconych pieniędzy i przeprosin za traktowanie osób w moim wieku nie tylko przez Pocztę także właścicieli parkingu. w przypadku braku informacji o pozytywnym załatwieniu mojej skargi zwrócę się z wnioskiem do innych organów. Tej sprawy tak nie zostawię. Na poczcie na pewno jest monitoring . wszystko można sprawdzić. w momencie kiedy wprowadzałam dane samochodu do parkomatu spadła mi zewnętrzna pokrywa która była ruchoma i nie dało się wydrukować biletu.
zlodzieje, kontakt zerowy, reklamacja zlozona ponad tydzien temu, w dalszym ciagu bez odpowiedzi !
Państwo ma obywateli głęboko w kakaowym otworze pośrodku rowa. Jedyna opcja to widząc parking oddany tego typu firmie gdzie jest regulamin prawniczym bełkotem pisany omijać taki obiekt z daleka. Tylko w ten sposób się to złodziejstwo ukróci.
Dlaczego nikt nie zajął się jeszcze tą prymitywną firmą, żeby bardziej dosadnie tego nie nazwać. Żenujący poziom obsługi, odpowiadanie na reklamację złożona od razu po tygodniu (do 4 dni placi się mniejszą kwotę kary. UOKiK się już nimi zainteresował. Dno nie firma
zgadzam się ze wszystkimi tu opiniami , piszą że można płacić aplikacjami a potem wlepiają jakieś mandaty , porażka , usunąć taką firmę. A w Malborku to już tam tylko czekają na klientów jak sępy.
Zlodzieje,!zlodzieje I JESZCZE RAZ ZLODZIEJE!,w PANSTWIE POLSKIM.poszlam po bilet ,nie pobieglam…
4minuty I juz mialam mandat.Odwolalanie rozpatrzone negatywnie:(
Pracownicy WEIP nie wypisuja od razu kary, tylko kreca sie kilka minut kolo samochodu. Jezeli macie szczescie, to mozecie dac im w lape i puszcza was wolno. Juz drugi raz mialem taka sytuacje. Podobnie bylo z kierowca parkujacym obok mnie.
Ta firma to OSZUŚCI korzystałem z ich usług w Malborku, wysłałem do nich maila z wyjaśnieniem:
„Zwracam się do Państwa o wyjaśnienie różnic cenowych na parkingu w Malbork-Piastowska 2-Weip. Na parkometrze widnieje cena 2 zł za godzinę, oraz 3 zł za każdą następną, natomiast wykupując parking w aplikacji mobilnej SkyCash, każda godzina wynosi 4 złote, natomiast na stronie Pango 5 złotych.
A oto odpowiedź od firmy -)
„Dzień dobry, Bardzo dziękujemy za zgłoszenie i postaramy się to jak najszybciej poprawić. Aplikacje mobilne są niezależnymi od nas firmami, które po otrzymaniu od nas informacji wprowadzają cenniki przez swoich pracowników i najwyraźniej popełnili błędy. Już to do nich zgłaszamy.”
Jestem ciekawy ile na tym zarobili !!!