Usługi

Weip ukarane przez UOKiK

UOKiK karze firmę parkingową WEIP za naruszanie praw konsumentów

Do UOKiK docierało wiele skarg na zasady działania parkingów prowadzonych przez WEIP na terenie całego kraju. Spółka nie uznawała reklamacji, błędnie informowała o sposobach ich składania, straszyła poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych. Zarządca parkingów zwróci pieniądze za niesłusznie wystawione wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej z powodu braku biletu parkingowego.

UOKiK karze firmę parkingową WEIP za naruszanie praw konsumentów Read More »

Canal+

Canal+ ukarany przez UOKiK za wprowadzanie w błąd konsumentów

Dzięki masowej reakcji oszukanych klientów, nie tak dawno światło dzienne ujrzała skandaliczna sprawa dotycząca praktyk handlowych CANAL+ Polska, która to sprawa uświadomiła jakie przestępcze procedury i presję stosuje ta platforma. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę karę finansową przekraczającą 46 milionów złotych, oraz nakazał zwrot środków dla poszkodowanych klientów. Co takiego wydarzyło się w rzeczywistości, że oszust poniósł tak wysoką karę, czytaj szczegóły kontrowersyjnej sprawy.

Canal+ ukarany przez UOKiK za wprowadzanie w błąd konsumentów Read More »

Tanie hotele zapraszają kusząc obietnicami.

Anonimowe tanie hotele oszukują klientów a pośrednicy internetowi zacierają ręce na brudny biznes

W erze cyfrowego rezerwowania noclegów i podróżowania po całym świecie, Booking.com stał się jednym z najpopularniejszych portali internetowych, oferując niezliczone możliwości wyboru miejsca na nocleg. Jednak pod pozornie kuszącymi ofertami i zachęcającymi zdjęciami hoteli ukrywają się nieuczciwi hotelarze, którzy wprowadzają podróżnych w błąd i i skutecznie mogą zniweczyć radość z wakacji, a także spowodować wysoki uszczerbek finansowy. Przyjrzymy się czym tak naprawdę jest portal i czy za cokolwiek odpowiada, w zderzeniu z wizjami o bezpieczeństwie dla użytkowników.

Anonimowe tanie hotele oszukują klientów a pośrednicy internetowi zacierają ręce na brudny biznes Read More »

Centrum Medyczne Telmed wprowadza w błąd

Prezes UOKiK ściga Centrum Medyczne Telmed z Lublina za wprowadzanie w błąd pacjentów online

Prezes UOKiK stawia zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów spółce Centrum Medyczne Telmed z Lublina. Użytkownicy portali e-lekarz24h.pl i e-zwolnienie24h.pl mogą być wprowadzani w błąd co do możliwości uzyskania recepty na niektóre leki, oraz autentyczności opinii o usługach i prawa do odstąpienia od umowy. Przedsiębiorcom grozi kara do 10 proc. obrotu. Dowiedz się więcej o tej kontrowersyjnej sprawie.

Prezes UOKiK ściga Centrum Medyczne Telmed z Lublina za wprowadzanie w błąd pacjentów online Read More »

Apostołowie Opinii manipulują wizerunkiem firm

Apostołowie opinii zmanipulowanych czyli czyściciele wizerunku nacenzurowanych firm, za pieniądze mocodawców zastraszają publikatorów rzetelnych komentarzy karami finansowymi, a nawet więzieniem

W dzisiejszym świecie opartym o siłę pieniądza, walka o prawdę i rzetelność staje się coraz trudniejsza. W trend odnowy próbują wpisać siebie Apostołowie Opinii, manipulując wizerunkiem firm za powiązane fundusze. Wykorzystują elementy nacisku prawnego, w postaci fali paragrafów wysypanych jak z cebra, bez umiaru i odsiewu. Dlatego publikujący prawdę demaskatorzy, stają przed groźbami i karami finansowymi, a także wyrokami więzienia. Czy walka o rzetelność w mediach ma jeszcze szansę powodzenia? Warto przyjrzeć się temu zjawisku bliżej, by zrozumieć jakie mechanizmy działają za kulisami manipulacji komentarzami, i czy istnieją sposoby na jej powstrzymanie.

Apostołowie opinii zmanipulowanych czyli czyściciele wizerunku nacenzurowanych firm, za pieniądze mocodawców zastraszają publikatorów rzetelnych komentarzy karami finansowymi, a nawet więzieniem Read More »

Apcoa reklamacje systemowe oddalenia

APCOA reklamacje w odpowiedzi na wezwanie do zapłaty – dlaczego dzierżawca parkingu utrudnia a wręcz uniemożliwia pozytywne rozstrzygnięcie…

Dlaczego markety nie interesują się tym, że ich klienci zostają wykorzystywani przez wynajętych przez market przestępców pod szyldem usług parkingowych, wyłudzających dodatkowe opłaty karne, przeważnie nałożone bezkarnie a potem z niemożliwością ich skutecznej reklamacji. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na to pytanie i doradzić jakie kroki poczynić by na tym oszustwie nic nie stracić.

APCOA reklamacje w odpowiedzi na wezwanie do zapłaty – dlaczego dzierżawca parkingu utrudnia a wręcz uniemożliwia pozytywne rozstrzygnięcie… Read More »

Przestępczość zorganizowana

Przestępczość zorganizowana na wokandzie. Prokurator oskarża gangsterów dokonujących odrażającego oszustwa seniorów na niekorzystne usługi telefoniczne i paramedyczne

Wydział Dochodzeniowy Policji pod nadzorem Prokuratury Okręgowej zakończył śledztwo w sprawie doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem wielu tysięcy osób, poprzez wprowadzenie ich w błąd, co do faktu zawarcia umowy ze sprzedawcą energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych i telemedycznych oraz poprzez podrabianie podpisów nabywców na powyższych umowach. Spoiwem łączącym było Polskie Centrum Telemedyczne.

Przestępczość zorganizowana na wokandzie. Prokurator oskarża gangsterów dokonujących odrażającego oszustwa seniorów na niekorzystne usługi telefoniczne i paramedyczne Read More »

Canal Plus infolinia

Canal Plus infolinia – zatrważająca niewiedza konsultantów w przypadku reklamacji i próby wyłudzania pieniędzy przelanych na konto

Trudno jest czasem uzyskać realną informację w przestrzeni internetowej, ale co gdy takiej nie uzyskujemy tam gdzie kierujemy się tylko dla takiego celu – na przykład na infolinii Canal Plus. Co dzieje się gdy chcemy poznać procedurę Reklamacji tunera Telewizji Na Kartę, a przy zastanej kadrze nie posuwamy się do przodu z wiedzą, a wręcz przeciwnie, jakbyśmy się cofali…

Canal Plus infolinia – zatrważająca niewiedza konsultantów w przypadku reklamacji i próby wyłudzania pieniędzy przelanych na konto Read More »

Fałszywe opinie w internecie

Fałszywe opinie w internecie ściga UOKiK i wymierza surowe kary dla firm zajmujących się procederem budowania nieprawdziwych informacji, stając ramię w ramię z unijną dyrektywą

Opinie.pro i SN Marketing to pierwsze spółki ukarane przez Prezesa UOKiK za handel nieprawdziwymi recenzjami i ocenami zamieszczanymi w internecie. Oferowane przez nie opinie były fikcyjne i wprowadzały konsumentów w błąd co do produktów lub usług. W związku z unijną dyrektywą Omnibus, od 1 stycznia 2023 roku każda firma, która publikuje recenzje w internecie, będzie musiała informować, jak weryfikuje ich autentyczność.

Fałszywe opinie w internecie ściga UOKiK i wymierza surowe kary dla firm zajmujących się procederem budowania nieprawdziwych informacji, stając ramię w ramię z unijną dyrektywą Read More »

Scroll to Top