Usługi

Uniqa kontakt zmarginazlizowany

Uniqa kontakt zmarginalizowany i zastraszanie klienta windykacją, po skutecznym zakończeniu polisy OC – nieetyczne praktyki ubezpieczyciela

Kolejny bulwersujący przykład z branży ubezpieczeniowej – Uniqa, mimo skutecznego zakończenia polisy OC przez klienta, postanowiła wprowadzić go w poważne problemy. Zamiast zakończyć umowę, firma kontynuuje nękanie windykacyjne, ignoruje wysyłane wiadomości i stosuje szantażowe praktyki. Sprawa trafiła do Rzecznika Finansowego, co może być przełomem w walce z nieuczciwymi działaniami ubezpieczycieli.

Uniqa kontakt zmarginalizowany i zastraszanie klienta windykacją, po skutecznym zakończeniu polisy OC – nieetyczne praktyki ubezpieczyciela Czytaj więcej »

Travelist po decyzji UOKiK

Platforma Travelist nie respektuje zaleceń UOKiK

Zakupy online od przedsiębiorcy – co musisz wiedzieć? Odkryj, za co odpowiada sprzedający, a za co internetowa platforma handlowa, zawierając umowy przez Internet. Przykład Travelist.pl pokazuje, że te kwestie mogą być niejasne. Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą, zmuszając spółkę do wprowadzenia zmian na stronie oraz przyznania użytkownikom 50 zł do wykorzystania na Travelist.pl. Dowiedz się więcej o tych zmianach i jak wpływają one na Twoje prawa konsumenta.

Platforma Travelist nie respektuje zaleceń UOKiK Czytaj więcej »

Pożyczanie pieniędzy

Pożyczanie pieniędzy jako rolowanie pożyczek ukarane przez UOKiK

Ponad 10 mln zł nałożył Prezes UOKiK na siedmiu pożyczkodawców i pośredników kredytu konsumenckiego – działania podjęto po skargach otrzymanych od dotkniętych praktykami konsumentów. Ukarane podmioty były zaangażowane w tzw. „rolowanie” pożyczek, czyli naprzemienne udzielanie konsumentom pożyczek celem spłaty pierwotnego zadłużenia

Pożyczanie pieniędzy jako rolowanie pożyczek ukarane przez UOKiK Czytaj więcej »

Reklamacja towaru

Reklamacja towaru jako wybór między niezgodnością z umową a gwarancją producenta – który tryb roszczeń wybrać ?

Nie wiesz, jaki tryb reklamacji zastosować – niezgodność towaru z umową czy może gwarancja ? Dowiedz się, kiedy skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, a kiedy z gwarancji producenta, aby skutecznie złożyć roszczenie i uzyskać zwrot pieniędzy, naprawę, lub wymianę towaru. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj swoje prawa konsumenckie !

Reklamacja towaru jako wybór między niezgodnością z umową a gwarancją producenta – który tryb roszczeń wybrać ? Czytaj więcej »

Renta dożywotnia za mieszkanie

Renta dożywotnia za mieszkanie czyli pułapka na seniorów bazująca na nieświadomości i łatwowierności starszych ludzi

Renta dożywotnia: czy to zabezpieczenie czy pułapka? Dowiedz się, jak niektóre oferty mogą oszukiwać seniorów. Poznaj ryzyka i ostrzeżenia przed decyzjami finansowymi. Przeczytaj nasz artykuł, aby uniknąć pułapek i ochronić swoje oszczędności.

Renta dożywotnia za mieszkanie czyli pułapka na seniorów bazująca na nieświadomości i łatwowierności starszych ludzi Czytaj więcej »

Weip ukarane przez UOKiK

UOKiK karze firmę parkingową WEIP za naruszanie praw konsumentów

Do UOKiK docierało wiele skarg na zasady działania parkingów prowadzonych przez WEIP na terenie całego kraju. Spółka nie uznawała reklamacji, błędnie informowała o sposobach ich składania, straszyła poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych. Zarządca parkingów zwróci pieniądze za niesłusznie wystawione wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej z powodu braku biletu parkingowego.

UOKiK karze firmę parkingową WEIP za naruszanie praw konsumentów Czytaj więcej »

Canal+

Canal+ ukarany przez UOKiK za wprowadzanie w błąd konsumentów

Dzięki masowej reakcji oszukanych klientów, nie tak dawno światło dzienne ujrzała skandaliczna sprawa dotycząca praktyk handlowych CANAL+ Polska, która to sprawa uświadomiła jakie przestępcze procedury i presję stosuje ta platforma. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę karę finansową przekraczającą 46 milionów złotych, oraz nakazał zwrot środków dla poszkodowanych klientów. Co takiego wydarzyło się w rzeczywistości, że oszust poniósł tak wysoką karę, czytaj szczegóły kontrowersyjnej sprawy.

Canal+ ukarany przez UOKiK za wprowadzanie w błąd konsumentów Czytaj więcej »

Tanie hotele zapraszają kusząc obietnicami.

Anonimowe tanie hotele oszukują klientów a pośrednicy internetowi zacierają ręce na brudny biznes

W erze cyfrowego rezerwowania noclegów i podróżowania po całym świecie, Booking.com stał się jednym z najpopularniejszych portali internetowych, oferując niezliczone możliwości wyboru miejsca na nocleg. Jednak pod pozornie kuszącymi ofertami i zachęcającymi zdjęciami hoteli ukrywają się nieuczciwi hotelarze, którzy wprowadzają podróżnych w błąd i i skutecznie mogą zniweczyć radość z wakacji, a także spowodować wysoki uszczerbek finansowy. Przyjrzymy się czym tak naprawdę jest portal i czy za cokolwiek odpowiada, w zderzeniu z wizjami o bezpieczeństwie dla użytkowników.

Anonimowe tanie hotele oszukują klientów a pośrednicy internetowi zacierają ręce na brudny biznes Czytaj więcej »

Centrum Medyczne Telmed wprowadza w błąd

Prezes UOKiK ściga Centrum Medyczne Telmed z Lublina za wprowadzanie w błąd pacjentów online

Prezes UOKiK stawia zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów spółce Centrum Medyczne Telmed z Lublina. Użytkownicy portali e-lekarz24h.pl i e-zwolnienie24h.pl mogą być wprowadzani w błąd co do możliwości uzyskania recepty na niektóre leki, oraz autentyczności opinii o usługach i prawa do odstąpienia od umowy. Przedsiębiorcom grozi kara do 10 proc. obrotu. Dowiedz się więcej o tej kontrowersyjnej sprawie.

Prezes UOKiK ściga Centrum Medyczne Telmed z Lublina za wprowadzanie w błąd pacjentów online Czytaj więcej »

Apostołowie Opinii manipulują wizerunkiem firm

Apostołowie opinii zmanipulowanych czyli czyściciele wizerunku nacenzurowanych firm, za pieniądze mocodawców zastraszają publikatorów rzetelnych komentarzy karami finansowymi, a nawet więzieniem

W dzisiejszym świecie opartym o siłę pieniądza, walka o prawdę i rzetelność staje się coraz trudniejsza. W trend odnowy próbują wpisać siebie Apostołowie Opinii, manipulując wizerunkiem firm za powiązane fundusze. Wykorzystują elementy nacisku prawnego, w postaci fali paragrafów wysypanych jak z cebra, bez umiaru i odsiewu. Dlatego publikujący prawdę demaskatorzy, stają przed groźbami i karami finansowymi, a także wyrokami więzienia. Czy walka o rzetelność w mediach ma jeszcze szansę powodzenia? Warto przyjrzeć się temu zjawisku bliżej, by zrozumieć jakie mechanizmy działają za kulisami manipulacji komentarzami, i czy istnieją sposoby na jej powstrzymanie.

Apostołowie opinii zmanipulowanych czyli czyściciele wizerunku nacenzurowanych firm, za pieniądze mocodawców zastraszają publikatorów rzetelnych komentarzy karami finansowymi, a nawet więzieniem Czytaj więcej »

Scroll to Top