UOKiK

Canal+

Canal+ ukarany przez UOKiK za wprowadzanie w błąd konsumentów

Dzięki masowej reakcji oszukanych klientów, nie tak dawno światło dzienne ujrzała skandaliczna sprawa dotycząca praktyk handlowych CANAL+ Polska, która to sprawa uświadomiła jakie przestępcze procedury i presję stosuje ta platforma. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę karę finansową przekraczającą 46 milionów złotych, oraz nakazał zwrot środków dla poszkodowanych klientów. Co takiego wydarzyło się w rzeczywistości, że oszust poniósł tak wysoką karę, czytaj szczegóły kontrowersyjnej sprawy.

Canal+ ukarany przez UOKiK za wprowadzanie w błąd konsumentów Read More »

Sylwester Szczęścia Polsatu

Sylwester Szczęścia Polsatu z oskarżeniami UOKiK za okłamywanie uczestników loterii w 2021 roku

Wielu telewidzów podsycanych nadziejami wygranej w loterii „Sylwester Szczęścia”, marzyło o nowym samochodzie lub 100 tysiącach złotych gotówki. Wysyłając pojedynczego SMS-a podczas konkursu organizowanego przez Telewizję Polsat i spółkę Teleaudio Dwa, liczyli na szczęście i uczciwe intencje organizatora. Jednak mimo obietnic finału gry, już po jednym wysłanym SMS, rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Okazało się, że udział w konkursie był łańcuszkiem kolejnych co ważne płatnych SMSów premium.

Sylwester Szczęścia Polsatu z oskarżeniami UOKiK za okłamywanie uczestników loterii w 2021 roku Read More »

Centrum Medyczne Telmed wprowadza w błąd

Prezes UOKiK ściga Centrum Medyczne Telmed z Lublina za wprowadzanie w błąd pacjentów online

Prezes UOKiK stawia zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów spółce Centrum Medyczne Telmed z Lublina. Użytkownicy portali e-lekarz24h.pl i e-zwolnienie24h.pl mogą być wprowadzani w błąd co do możliwości uzyskania recepty na niektóre leki, oraz autentyczności opinii o usługach i prawa do odstąpienia od umowy. Przedsiębiorcom grozi kara do 10 proc. obrotu. Dowiedz się więcej o tej kontrowersyjnej sprawie.

Prezes UOKiK ściga Centrum Medyczne Telmed z Lublina za wprowadzanie w błąd pacjentów online Read More »

Natural Pharmaceuticals za darmo to kłamstwo

Natural Pharmaceuticals za darmo to kłamstwo jak wynika ze śledztwa UOKiK. Wprowadzano konsumenta w błąd, w kwestii corocznego darmowego dostarczania zapasu paraleku

Konsekwentnie przypominamy o znaczeniu przejrzystej komunikacji dla bezpieczeństwa konsumentów. Nietransparentne metody informowania o udziale w programie corocznych dostaw, rzekomy milion zadowolonych klientów danego suplementu, darmowe próbki, które okazywały się płatną subskrypcją – to tylko wybrane przykłady komunikacji marketingowej opartej na manipulacji i wprowadzających w błąd informacjach. Prezes UOKiK uznał działania spółki Natural Pharmaceuticals za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożył za ich stosowanie wysokie kary pieniężne.

Natural Pharmaceuticals za darmo to kłamstwo jak wynika ze śledztwa UOKiK. Wprowadzano konsumenta w błąd, w kwestii corocznego darmowego dostarczania zapasu paraleku Read More »

Nie daj się nabrać na bezpłatne badanie wzroku oszustom

Bezpłatne badanie wzroku reklamowane na infolinii przez call center Luvrina, kończy się oszustwem na seniorach

Ostatnie zmiany w przepisach miały chronić uczestników pokazów przed oszustami, ale oszuści szybko znaleźli nowe sposoby omijania prawa. Niedawny incydent w Opolu rzuca światło na nową, perfidną taktykę. W tym przypadku seniorka, licząc na bezpłatne badanie wzroku i okulary, stała się ofiarą drogiego oszustwa. Miejski rzecznik konsumentów wszedł do akcji, przy okazji ostrzegając innych przed podobnymi zagrożeniami. Seniorka wierzyła, że idzie na niezobowiązujące badanie wzroku, a wyszła z kosztownymi zakupami.

Bezpłatne badanie wzroku reklamowane na infolinii przez call center Luvrina, kończy się oszustwem na seniorach Read More »

Voucher Biedronka pretekstem do manipulacji klienta

Voucher Biedronka pod czujnym okiem prezesa UOKiK który stawia zarzuty dla właścicieli dyskontu. Czy Jeronimo Martins kolejny raz oszukało klientów…

Wspólny zakup zabawek i książek w atrakcyjnych cenach – to brzmiało jak idealny sposób na rozpoczęcie przedświątecznych zakupów. Jednakże ostatnia akcja promocyjna „Magia Rabatów Zabawki i Książki – Voucher” wprawiła w konsternację i zażenowanie klientów Biedronki. Czy obietnice voucherów na 50% wartości zakupów okazały się jedynie iluzją? Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, stawia zarzuty Jeronimo Martins Polska związane z niejasnymi informacjami dla konsumentów oraz naruszeniem zbiorowych interesów.

Voucher Biedronka pod czujnym okiem prezesa UOKiK który stawia zarzuty dla właścicieli dyskontu. Czy Jeronimo Martins kolejny raz oszukało klientów… Read More »

Centrum PolmediQ opinie seniorów potwierdzone wyrokiem UOKiK

Centrum PolmediQ otrzymuje negatywne opinie seniorów przypieczętowane grzywną Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Prezes UOKiK postawił zarzuty poznańskiej spółce POLMEDIQ, ponieważ konsumenci zapraszani są na bezpłatne badania odporności, nie wiedząc że spędy mają charakter handlowy a klienci wprowadzeni są nagminnie w błąd odnośnie stanu swojego zdrowia. Za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych spółka musi zapłacić do budżetu państwa prawie 91 tys złotych.

Centrum PolmediQ otrzymuje negatywne opinie seniorów przypieczętowane grzywną Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Read More »

FG Energy fotowoltaika ukarane za oszukiwanie klientów

FG Energy fotowoltaika ukarane dwukrotnie przez UOKiK za oszustwa, łącznie na ponad 40,5 miliona złotych

Rekordowe kary nałożył UOKiK na spółkę, oferującą sprzedaż z montażem paneli fotowoltaicznych. Najpierw za stosowanie nieuczciwych praktyk, FG Enegy otrzymała 28 mln złotych kary. Jednak w przeciągu roku, za stosowanie nieuczciwych klauzul w umowach, przemianowana na BO Energy ta sama spółka, otrzymała kolejną karę w wysokości 12,5 mln złotych.

FG Energy fotowoltaika ukarane dwukrotnie przez UOKiK za oszustwa, łącznie na ponad 40,5 miliona złotych Read More »

Asmanta Call Center notorycznie wydzwaniając nęka obywateli

Asmanta Call Center wreszcie zasłużenie uhonorowana przez prezesa UOKIK karą 1 500 000 złotych, za telefoniczne nękanie wielu Polaków. Ale dlaczego proceder nadal kwitnie…

Firma telemarketingowa Asmanta Call Center wykonywała połączenia telefoniczne, nie mając zgody na kontakt i wprowadzała konsumentów w błąd, zawyżając kwoty możliwych do pozyskania dotacji – tak orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka ta i osoby zarządzające mają razem zapłacić ok. 1,5 mln złotych.

Asmanta Call Center wreszcie zasłużenie uhonorowana przez prezesa UOKIK karą 1 500 000 złotych, za telefoniczne nękanie wielu Polaków. Ale dlaczego proceder nadal kwitnie… Read More »

Scroll to Top