Apaczka opinie

Apaczka Opinie


https://www.apaczka.pl/

Weryfikacja przesyłki a zmiana umowy prawnej

Szanowny Konsumencie, chcielibyśmy podzielić się pewnymi informacjami odnośnie treści, którą często można spotkać na stronach internetowych przewoźników, oraz w opisach usług transportowych. Mimo że niektóre zapisy wydają się być niepokojące, warto zaznaczyć, że nie posiadają one mocy prawnej w formie, w jakiej są prezentowane. Niekiedy takie treści są używane jako narzędzie nacisku przez spółki przewozowe we współpracy z firmami logistycznymi, przyjmując różne konfiguracje. Ponadto, próbuje się często egzekwować takie zapisy, zastraszając klientów za pomocą kancelarii prawnych na etapie windykacji. Warto pamiętać, że procedury windykacyjne są przewidziane jako rozwiązanie polubowne, i nie posiadają takich samych uprawnień jak komornicy. Warto również zwrócić uwagę, że niektóre kancelarie windykacyjne mogą działać w sposób sprzeczny z prawem, działając na niekorzyść konsumentów, bez należytej weryfikacji zleceń od swoich zleceniodawców i podstawy ich realizacji.

Przewoźnik ma prawo zweryfikować Twoją przesyłkę pod względem wymiarów, wagi lub rodzaju opakowania na każdym etapie transportu oraz doliczyć dopłaty w przypadku niezgodności.

Warto zrozumieć, że przewoźnik faktycznie ma prawo do weryfikacji przesyłki pod kątem jej wymiarów, wagi oraz rodzaju opakowania na różnych etapach transportu. Jednakże, przewoźnik nie ma uprawnienia do zmiany warunków umowy prawnej bez wyraźnej zgody klienta, zgodnie z obowiązującym prawem (np. art. 385 i art. 354). W przypadku wystąpienia jakichkolwiek rozbieżności między przesyłką a listem przewozowym, paczka powinna zostać zwrócona do właściciela bez żadnych dodatkowych opłat. W normalnych okolicznościach, wszelkie rozbieżności są weryfikowane przez kuriera w obecności klienta, a próby zmiany warunków umowy mogą być traktowane jako działania nielegalne lub próba oszustwa.

Apaczka Opinie internetowe

2023

Adam Szafirowicz – marzec 2023
Korzystałem z nich bardzo często przez bardzo długi okres. Zostawialiśmy w ich portfelu dziesiątki jak nie setki tysięcy rocznie. Wszystko było ok aż do momentu reklamacji. Kurier zamówiony przez system podjechał z własną etykietą i przykleił ją nie na tą paletę co potrzeba. Na naszej wysyłanym był bardzo drogi alkohol, i zamiast trafić do klienta trafił gdzieś na wieś gdzie został po prostu wypity. A do naszego klienta trafiła myjka do mięsa. Apaczka nie poczuła się w żaden sposób do rozwiązania sprawy. Zaufanie u Naszego klienta było nie do odbudowania. Z całego serca nie polecam.

rafał kozioł – marzec 2023
UWAGA UWAGA UWAGA NIE CHCECIE MIEĆ PROBLEMÓW NIE WYSYŁAJCIE ICH STRONA PRZEKŁAMUJE CO DO KOSZTÓW WYSYŁEK OSOBIŚCIE DZWONIŁEM DO INPOST I POWIEDZIELI ŻE U NICH SĄ INNE STANDARDY PACZEK I POTEM NALICZAJĄ DOPŁATY NIE SŁUSZNIE . OSZUKUJĄ NA WADZE WYMYŚLAJĄ DOPŁATY REKLAMACJE NIE PRAWDZIWE PO ZŁOŻENIU REKLAMACJI ODPOWIEDZ Z SZABLONU DOPIERO PO MOJEJ INTERWENCI DO PRZEWOŹNIKA ZACZĘLI ROZPATRYWAĆ REKLAMACJE STRASZĄ PRZEZ TELEFON WINDYKACJĄ LUDZIE NIC NIE PŁAĆCIE MAJĄ ZA KAŻDYM RAZEM PRZEGRANE W SĄDZIE RÓBCIE ZDJĘCIA Z ICH STRONY A NAJLEPIEJ NIE WYSYŁAJCIE BO STRACICIE POCZWÓRNIE .

Rafał Chłopek – marzec 2023
Kontakt tragiczny, telefonicznie BOT, mailowo BOT. Jeśli przewoźnik nie zgubi paczki to jest wszystko OK, ale jeśli zgubi to można się z nią pożegnać. Ubezpieczenie to też fikcja. Po zagubieniu mojej paczki system stwierdził, że paczka którą kurier odebrał ode mnie nie istnieje. Infolinia tak samo mnie zbywała. Ogólnie jestem 500 zł w plecy, bo Apaczka umywa ręce więc ubezpieczenie wtedy nie działa. Omijajcie szerokim łukiem!!

Piotr – marzec 2023
Masakra jakich mało. Zero odpowiedzi na maile, ustalają ceny a później z nich się wycofują. Zgłaszasz skargę i nikt jej nie rozpatruje. Rezygnujemy bo szkoda nerwów za zerowy poziom obsługi.

MIke Jeffers – marzec 2023
Absolutnie wystrzegać się tej firmy – po kilku miesiącach potrafią dosłać jakieś dziwne faktury bo coś nie pasuje. Co za dno

GlacaGuard – marzec 2023
Nie polecam! omijać szerokim łukiem… przez rok było w miarę ok ale teraz do jednej paczki dostałem fakturę żeby dopłacić 240 zł ponieważ wymiary się nie zgadzały , co śmieszniejsze to producent kartonów dużym drukiem miał wymiary wydrukowane na kartonie i po moich pomiarach wszystko się zgadzało !!!
Moim zdaniem to wyłudzenie i powinna zająć się tym prokuratura bo z tego co widzę nie jestem odosobnionym przypadkiem.

Arek Piróg – luty 2023
Jeżeli przyjdzie Ci reklamować np zagubienie przesyłki to spodziewaj się, że temat zamknął po uprzednim domaganiu się rzeczy które „mają/posiadają” – w kółko i w kółko – do zmęczenia. Sposób prowadzenia współpracy jest NIEDOSTATECZNY!!

Mister Gold – luty 2023
Nie odebrana przesyłka, czekała 4 tygodnia , w końcu czekamy na zwrot kosztów 30 – 60 a może więcej dni. Trudno

Ela Lew – luty 2023
byłam zadowolona przez 2 lata, wszystko było w miarę w porządku. Ale teraz , z nowym rokiem widzę już zmiany na minus. Paczka wysłana taka sama jak już były wysyłane (ten sam towar) Poprzednio nie było problemu, a teraz nagle dopłata – 3 razy tyle ile zapłacono za paczkę przy wysyłaniu. Reklamacja oczywiście oddalona, poszło odwołanie ale podejrzewam że to nic nie da. Za paczkę za którą system nalicza 58 zł muszę zapłacić prawie 200 zł… czas poszukać innego brokera.

Zbigniew Kowalski – luty 2023
Polecam ok 2 lat już wysyłam w apaczka w porównaniu do konkurencji wypadają bardzo dobrze . Fajna i przejrzysta strona , dobry kontakt przez formularz i reklamacje zawsze uznawane .

Kacper – luty 2023
Specjaliści w bezpodstawnym naliczaniu opłat za wagę czy wymiar, gdzie każda paczka jest ważona i mierzona. Rezygnuje z usług nieuczciwej firmy apaczka z kretesem.

Robson Kuźnik – styczeń 2023
Dałem jedną gwiazdkę bo do tej pory od 2021 jakoś się układało dopóki nie straciłem pieniędzy dzięki ich usługom. Omijać z daleka wysyłki palet, nie poczuwają się do odpowiedzialności za zlecenia a pomoc w rozwiązywaniu problemu nie istnieje. To nie jest ta sama apaczka jaką była rok temu, widać kolejna zmiana nazwy i połączenie z sendit nie wyszła na dobre. Może mają za dużo klientów? Dzisiaj już jednego mniej

Adrian Werno – styczeń 2023
Nie polecam korzystania zbyt często. Gdy wysyłasz nawet 1-2 przesyłki miesięcznie, do którejś potrafią doliczyć np. 180 zł kary bo rzekomo wymiary przekraczają dopuszczalne. Po złożeniu reklamacji dostajesz informację z jakimiś nierealnymi wymiarami, które twoja przesyłka niby miała i nic nie można z tym zrobić. Taka dopłata przychodzi po miesiącu, więc nieźle można się zdziwić, gdy wysyła się większą liczbę przesyłek.

Apaczka opinie 2022

szalo_ny – grudzień 2022
Naciągacze . Wysyłasz paczkę i płacisz uczciwie ile chcą a potem oni żądają jakiejś dopłaty bo coś tam …… Naciągacze i złodzieje . Odradzam korzystania z ich usług . Ja skorzystałem i zapłaciłem ile chcieli a po dwóch tygodniach żądają dopłaty bo coś tam sobie dodatkowo naliczyli . Krętacze i oszuści . Wysłałem małą paczkę 5 kg , cena za wysyłkę była wysoka , a oni teraz wołają jeszcze dopłatę . To jacyś złodzieje , naciągacze i oszuści . Nie polecam tej firmy .

Oberża Biesisko – grudzień 2022
Dnia 24.11 zamówiłem kuriera Fedex po 2 palety termin odbioru wyznaczono na na 28.11, zapłacono 532,11 zł kurier nie przyjechał, kilka razy zmieniany termin odbioru i do dnia dzisiejszego brak jakiejkolwiek informacji. Na stronie nie ma możliwości reklamacji, brak kontaktu telefonicznego. sprawę kieruje na drogę postępowania cywilnego, oszustwo oraz wyłudzenie – art. 286 k.k.

Rafał Bańka – grudzień 2022
Gdy nie wystąpią problemy to będziecie zadowoleni. Pomoc jest fikcyjna , uzyskanie ubezpieczenia w przypadku uszkodzenia jest niemożliwe. Prawidłowo złożycie dokumentacje i tak zostanie odrzucona a dochodzić praw możecie sądowo….

Coco Rush – grudzień 2022
OSZUŚCI I WYŁUDZACZE, BRAK SŁÓW, BRAK MOŻLIWOŚCI REKLAMACJI, WE WSZYSTKICH PRZYPADKACH WIDAĆ, ŻE MAJĄ TEN SAM MECHANIZM DZIAŁANIA. WYMIARY CO DO MILIMETRA, KG TEŻ…. SZKODA GADAĆ. CZY KTOŚ NIE ZAPŁACIŁ ZA DODATKOWĄ FAKTURĘ?

Sebastian Stachowiak – grudzień 2022
Wysłane kilka paczek, wymiary waga jako standard, niestety po jakimś czasie do faktury doliczają ceny z kosmosu nawet 150zl za paczkę,na nic pomagają składane reklamację,straszą sądem jeśli nie będzie zapłaty,ale za co płacić skoro paczki były nadane w standardzie,na prośby o przedstawienie zdjęć paczek i protokołów weryfikacji gdzie się rzekomo wymiary i waga nie zgadzają Apaczka milczy i nie chce przedstawić,więc z jakiej okazji płacić,można to rozumieć jako próba wyłudzenia pieniędzy,widać zresztą że sytuacja jest taka sama u bardzo wielu osób ,widać ta firma na tym zarabia, jakieś dopłaty do paczek nie wiadomo skąd,z czegoś muszą mieć na czynsz w Royal Wilanów,smutne ale prawdziwe

Kamila Glinska – grudzień 2022
Najgorsza firma kurierska z jaka miałam w życiu do czynienia

BasiaB. – listopad 2022
od godziny nie mogę się połączyć, żądają numerów, których nie mogę pobrać, bo w tej sprawie dzwonię, nie mogę się zalogować, a nowe hasło nie przychodzi. Jestem rozczarowana próbami połączenia się, co jest niemożliwe z braku dostępów do ID i kodów.

Pablo G – listopad 2022
Pracowałem z apaczką i miałem cały czas doliczane opłaty dodatkowe przy paczkach 30 kg ( ponad 100 zł ). Po nawiązaniu współpracy bezpośrednio z przewoźnikiem od 0.5 roku brak dopłat. Zawsze przestrzegamy gabaryty i wagi – mamy stałe wielkości paczki. Potrafiło być wysłane kilka identycznych paczek do jednego klienta i do jednej doliczyli dopłaty. Zawsze tłumaczą że to przewoźnik dolicza. Dla mnie oszuści i naciągacze. Nie traktuje się tak stałego klienta.

Jakub St. Gajda – listopad 2022
Za brak pomocy, za kolejnego kuriera który nie przyjechał po paczkę, za płatną infolinię i za pana Przemysław S., który pomylił miejsce pracy z pubem.

Michal M – listopad 2022
Niewłaściwie wyliczają ceny wysyłki. Gabaryty przesyłki zgadzały się co do cm i grama, paczka o regularnych kształtach, ale przewoźnik doliczył dodatkową opłatę za przesyłkę niestandardową, ba żeby doliczył 30zł czy 100zł, cena usługi 159zł a doliczono 960zł! bardziej by się opłacało zawieźć tą przesyłkę osobiście, apaczka ma to w nosie, na prośbę o przesłanie dowodów „co się w paczce nie zgadza” – nie mają.. Odradzam zainteresowanym obsługą przesyłek – lepiej wybrać innego brokera!

P K – październik 2022
OSZUŚCI!!!!!! PODOBNO PRZESYŁKA KOSZTUJE 24 ZŁ A ONI podsyłają fakturę do zapłaty plus 72 zł. W sumie za wysłanie jednej paczki wyszło prawie 100!!!!!! OSZUŚCI

Przemyslaw Korczynski – październik 2022
fatalny proces reklamacyjny, przepychanki między apaczka – kurierem – Klientem. Błędy informacyjne, które następnie są wykorzystywane przeciwko klientowi.

Weronika B – wrzesień 2022
Nie polecam, doliczają dopłaty, o których nie informują!
*Odpowiedz na odpowiedz apaczka:
Szanowni Państwo to wy oszukujecie i nie informujecie klientów o dopłatach przy zamawianiu przesyłek, co potwierdzono mi na infolinii! Nie zwalajcie tego na firmy kurierskie, bo wina leży tylko i wyłącznie po waszej stronie. Obrzydliwe zachowanie z waszej strony, jeszcze kłamać na koniec.

A G – wrzesień 2022
Reklamacje to kpina. 01.03.2022 nadałem przesyłkę kurierem DPD, wg. śledzenia dostarczona 02.03, opłacona faktura i wydawało by się, że po sprawie? Nic bardziej mylnego! Nagle okazuje się, że po prawie 5 miesiącach (20.07) pojawia się na moim koncie zlecenie/przesyłka „pozasystemowa” dostarczona 21.07 i „cyk” naliczają opłatę za przesyłkę. DPD twierdzi, że właśnie dostarczyło tą przesyłkę co już raz 02.03 ją dostarczyło. Nikt nie widzi w tym oczywistej bzdury/błędu.
Reklamacja została odrzucona, twierdzą, że to opłata za przeadresowanie przesyłki, i nikt się nie zastanawia jak w lipcu można przeadresować przesyłkę dostarczoną w marcu oraz nikomu nie przeszkadza fakt, że nie składałem dyspozycji przeadresowania.

Wojciech Trochimowicz – wrzesień 2022
Fatalna obsługa klienta, kiepska użyteczność panelu i kontaktu. Jedna z tych firm, która oferuje najgorsze doświadczenia klientom. Sprawę zagubienia paczki ta pseudo firma wyjaśniała 2 miesiące. Odradzam!!!

Rafał Gajowiec – wrzesień 2022
Odradzam, naciąganie, ukryte koszty, doliczenia, cena wabi następnie są naliczane dodatkowe koszty i nie jest podana nawet przyczyna naliczenia, zrobiłem zdjęcia z miarką paczki i tak naliczyli ponieważ paczka musiała nie spełniać jednego z warunków. UCIEKAĆ nie korzystać!!

Krzysztof Frankowski – wrzesień 2022
Nadalem dziś pierwszą paczkę z opcją nadania jej w paczkamacie InPost. I tu zaczęły się schody ponieważ nie było jej w ich systemie więc skontaktowałem się z infolinia InPost -u i faktycznie nie ma ale oni nic nie mogą zrobić bo paczka była nadana przez pośrednika tj. apaczke. Opłata pobrana próbuje na wszelkie sposoby znaleźć jakiś adres mailowy, aby złożyć reklamacje ale nigdzie nie ma. Infolinia to jakiś automat bez możliwości kontaktu z konsultantem odsyła do formularzy na stronie a tam żaden temat nie pasuje do mojej reklamacji.

Żenada mam nadzieję że ktoś tę opinię czyta i się skontaktuje albo ich znajdę w tej stolicy może będzie prościej😡😡😡 Ciąg dalszy historii niby chcą wyjaśnić dlaczego taka opinia rano odesłałem niezbędne info i .. cisza… Kolejny dzień też cisza….
Wczoraj nawet dostałem maila jednoznacznie stwierdzającego że to nie adres do wyjaśnień i ZASTRZEGAJĄ sobie odpowiedzi tylko na wybrane wiadomości😡. Żenada. Znalazłem nawet na FB grupę poszkodowanych ciekawy…podmiot

Aleksandra Kubas – sierpień 2022
nie polecam. Jeśli kurierzy gubią paczki (chodzi o wysyłki Międzynarodowe), to pośrednik, czyli apaczka ma to totalnie w nosie i zwraca grosze. Nie można tam z nikim porozmawiać, reklamacje sa rozpatrywane po terminie i to na niekorzyść klienta. Mogę iść sobie do sądu żeby walczyć o 400 zł, no to wiadomo ze nie pójdę. NIE POLECAM! Miałam takie 3 sytuacje, po trzeciej zmieniłam firmę na inną, tam przynajmniej mam konsultanta do którego w razie czego mogę zadzwonić a i wysyłki są nieco tańsze.

Bn – sierpień 2022
Nie polecam tej firmy, moją paczkę kurier dostarcza drugi dzień i za każdym razem nie ma nikogo w domu. Ale jak ma być skoro firma nie podaje przybliżonej godziny dostarczenia, nie podaje kontaktu do kuriera, nie zostawia awiza, nie informuje o alternatywnym sposobie odbioru np. z magazynu. Otrzymałem odpowiedź od Apaczki że w tej firmie jest to normalne postępowanie. Rzeczywiście że tu chodzi o dodatkowe pieniądze, tak czytałem we wcześniejszych komentarzach. Uczciwie nie polecam, firma powinna zniknąć z rynku na zawsze.

Kim Jacob – sierpień 2022
Nie polecam tej firmy. Wprowadzałem dane wymiarowe do systemu na tyle, na ile pozwalał ich system i zamawiałem kuriera, ale naliczyli 4-krotność pierwotnej ceny za nadwagę bez żadnej umowy i pobrali pieniądze z salda mojego konta. to nie moja wina, ale problem ich systemu informatycznego. bądź ostrożny wprowadzając dane wymiarowe i zamawiając kuriera. to będzie twoja wina bez względu na sytuację.

Bartek – sierpień 2022
Szkoda czasu na zabawę z apaczką, bo biznes to się prowadzi z poważnymi ludźmi, a tam takich brakuje. Z żywym człowiekiem w apaczce można porozmawiać tylko jak coś od nas chcą, jak jesteś w potrzebie to pozostaje tylko automat z infolinii, skrypty, formularze itp. Z dodatkowych dopłat do paczek stworzyli sobie odrębne źródło dochodu, z którego tytułu pewnie otrzymują premie kwartalne albo roczne. Ogólnie odradzam współpracę z apaczką, chyba że komuś nie zależy na zdrowiu psychicznym. Zlikwidowałem u nich ostatecznie kilka kont i ode mnie nie otrzymają już złamanego grosza.

Robert Stępnicki – sierpień 2022
Wysłałem 4 kartony waga1-go około 8kg 70/70 cm koszt 120zł zapłacone przelewem kurier odbiera przesyłki i nie zgłasza żadnych uwag co do gabarytu i nagle po miesiącu przychodzi dopłata 782 zł łącznie za 4 kartony 70/70cm ponad 900 zł masakra mamy rok 2022 Rząd pozwala na funkcjonowanie takiego podmiotu . Amber Gold to pikuś (Złożyłem reklamację do FV która została uznana i została wystawiona korekta faktury na kwotę UWAGA 8 zł (dodałem fotkę ) brak możliwości złożenia odwołania od decyzji , sprawę kieruję do sądu . ) Oszuści !!!!!!!!!!

Andrzej Ch. – sierpień 2022
Firma krzak, łącznie z pallexem, kurier nie przyjechał po paletę. A, żeby otrzymać zwrot środków trzeba złożyć reklamację na której rozpatrzenie mają 90 dni. I pytanie, czy w ogóle je zwrócą. Radzę omijać szerokim łukiem.

Adr96Fel – sierpień 2022
Mamy XXI wiek, a na apaczka XIX… Na kasę czekam już 5 dzień roboczy(opcja, klient płaci za pobraniem przy odbiorze). Jakaś tragedia, ostatni raz korzystam z pośredników -_- Dramat!!!

Krzysztof Gosiewski – sierpień 2022
Przesyłka wysłana za pobraniem we wtorek, piątek ma status „nowa”. Infolinia – to kpina, tylko automat.
Nie tylko infolinia. Na opinię odpowiedzieli po pół roku … Taki jest czas reakcji, co tylko potwierdza moją opinię.

Paulina Kurzawa sierpień 2022
Z całego serca nie polecam . Wysłałam standardową paczkę z butami zgodnie z wymiarami, nawet w kartoniku w którym pierwotnie otrzymałam buty, niestety firma doliczyła opłatę za niestandardowa przesyłkę ( wysłałam standardowy gabaryt paczuszki z butami ). Łączna kwota wysłania pary sandałków w firmie to 35 zł za przesyłkę za pośrednictwem firmy inpost. Jednym słowem podsumowania totalne nieporozumienie , widząc po opiniach poniżej to standardowy proceder firmy i ich metoda zarobku , przestrzegam przed usługami tych Państwa 🙂

Marcin Olszewski sierpień 2022
Beznadziejna firma, zero kontaktu, w przypadku zagubionej paczki – klient traktowany jest jak śmieć. Dramat. Omijać szerokim łukiem.

Marek Milczarczyk – lipiec 2022
Cała wina Apaczki wynika z niewłaściwego wyliczania ceny wysyłki a wszystkie pozostałe kwestie nadawania przesyłek są w porządku, ale czara goryczy się przelała. Gabaryty przesyłki zgadzały się co do cm ale przewoźnik doliczył dodatkową opłatę za przesyłkę niestandardową, Apaczka jako pośrednik ma to w nosie i oczywiście wszystko przerzuca na klienta.
Widzę, że notorycznie klienci są oszukiwani przez tą firmę – mnie na szczęście naciągnęli na ok. 30 zł ale zasady to zasady. Potwierdzam, że reklamacje to pic na wodę, oczywiście odrzucona, przedsądowe wezwanie do opłacenia kwoty spornej w wysokości 0,74 zł – ogólnie słabo.
Odradzam tych Państwa wszystkim zainteresowanym obsługą przesyłek – uniknie się w ten sposób rozczarowań.

Homo Sapiens – lipiec 2022
zdecydowanie nie polecam, taka sama obsługa jak fargonetka, niby oferty na paletowe przesyłki są, ale potem się okazuje że pallex nie podjeżdża do osób prywatnych, a druga (geis) ma 48 godzin(!!!) na podjęcie paczki, a na dostawę to już w ogóle nie wiem ile. Obsługa twierdzi że to normalne, dziękuję bardzo za takie podejście

Rafał Kaczmaryk – lipiec 2022
Kurierzy przyjeżdzają po produkty z kilkudniowym opóźnieniem gdy zamawiasz przez apaczka, a gdy nadajesz paczke w punkcie odbioru np. W Żabce, paczki nie odnajduje system w żabce. Generalnie dramat. Jeżeli macie czas i wasi kontrahenci tez go mają to możecie bawić się w apaczka i odkręcanie niejasności. Omijajcie z daleka

Daniel – lipiec 2022
Paczki nadane i opłacone zgodnie z tym co wylicza system. Wymiary co do centymetra podane zgodnie z rzeczywistością. Później dopłata x2 za niby inne wymiary i „niestandard”. Wezwania do zapłaty i zero dyskusji. Reklamacja odrzucona. Nie obchodzi mnie to że operator obciążył Apaczkę, to Apaczka podaje złe ceny – to nie mój problem. Naciągacze i tyle.

MAGNETX Brzeg – lipiec 2022
Po raz kolejny odrzucona reklamacja. Mimo iż ważymy paczki i mierzymy, to nie ma mowy o tym że gabaryt czy waga zostały przekroczone. Apaczka popiera proceder DPD naliczania dodatkowej opłaty do zawyżanej wagi przesyłek nie dba o swojego klienta, nie udziela uzasadnienia w odrzuceniu reklamacji tylko wkleja standardowy tekst, korespondencja jak z robotem !! Mimo iż kilkukrotnie prosiliśmy o dowód na to że paczka miała przekroczoną wagę gabarytu nie otrzymaliśmy go! – NIE POLECAMY !!!

Kamila Knap – lipiec 2022
Bezsensowny serwis. Zamawiasz usługę, potem okazuje się, że firma kurierska w ogóle jej nie realizuje, gdyż nie ma jej w ofercie. Kurierzy zamowieni przez apaczke po prostu nie przyjeżdżają, strata czasu

Patryk Ciszewski – lipiec 2022
Nie polecam. Paczki wysłane z zaniżonymi wymiarami i wagą (o parę cm po długości i szerokości i waga o jakieś 5kg), porządnie spakowane, zrobione zdjęcia, a i tak dostałem fakturę za niestandardowe paczki i obarczony dodatkową opłatą paliwową, którą de facto opłaciłem przy zleceniu.
Reklamacje odrzucone z automatu mimo wysłania zdjęć paczek z realnymi wymiarami i wagą. Oczywiście odwołania od reklamacji też odrzucone. Apaczka tłumaczy się odrzuceniem reklamacji przez firmę kurierską. Dodam tylko że przez tę samą firmę wysyłałem takie same paczki 3 razy, a tylko przy jednej największej naliczyli dodatkową opłatę za paczkę niestandardową – uzasadnienie „zawartość”. Coś tu jest nie tak.

Czytając inne opinie, widzę, że nie jestem jedynym oszukanym klientem. Polecam podjechać do firmy kurierskiej i opłacić wszystko na miejscu, żeby nie mieć później dodatkowych kosztów i problemów. Za paczki zapłaciłem tak naprawdę razy dwa.
Kontakt, to porażka. Można sobie porozmawiać z automatem. Jeszcze raz serdecznie nie polecam !

adam k – czerwiec 2022
UWAGA – przestrzegam klientów serwisu apaczka – nie zawierajcie z nimi żadnych umów uszkodzili paletę, wróciła uszkodzona, natomiast apaczka nie chce przyjąć reklamacji i żądają zapłaty za przesyłkę paletową w dwie strony. Straszą sądem i windykacją – sprawa zgłoszona na prokuraturę z tytułu wyłudzenia pieniędzy. Najgorsza firma przewozowa w kraju. Kontakt zerowy, nie odpowiadają na wiadomości liczy się tylko ich zdanie – jeszcze mają czelność nasyłać prawnika ze swojej kancelarii – Wolante Investments , tj. właściciela serwisu Apaczka . DRAMAT i DNO !!!!!

Magda Gajc – czerwiec 2022
Beznadziejna obsługa, kompletnie nie pomocni nawet opiekun klienta. Nie ma możliwości złożenia reklamacji, która realnie zostanie rozpatrzona. Doliczają koszty do FV które nie mają nic wspólnego z przesyłkami. W formularzu kontaktowym pliki do 800kb mailem plików nie wolno przesyłać bo nie. Zdecydowanie nie polecam – szkoda nerwów.

sylwia pasińska – czerwiec 2022
Szkoda że nie da rady wystawić 0 gwiazdek. Dramat jeśli chodzi od palety. Kurier zarówno z fedexu jak i dpd odbierał paczki 3 dni. Oczywiście nie odebrał jej w ogóle. Żadnej pomocy wszystko trzeba czekać. Kurierzy po palety przysyłani są zwykłymi samochodami. To jest kpina a nie poważna firma z którą można współpracować. Jeśli ktoś chce zamówić wysyłkę paletową odradzam tą stronę. Chyba że macie cierpliwych klientów i sami również tacy jesteście.

Redakcja WiemyJak – czerwiec 2022
Dno i wodorosty. Nieuzasadnione wyłudzanie dopłat za niby za dużą paczkę. Kurier (UPS) nie potwierdza, aby potrzebne były jakieś dopłaty. Apaczka straszy windykacją faktycznie wyłudzając nienależne im kwoty i to nawet kilkaset złotych. Omijać szerokim łukiem.

Cperro – czerwiec 2022
Totalnie nie polecam tej firmy. Wysyłałem dwie palety za ich pośrednictwem. Klasyczna europaleta na niej towar niezbyt ciężki, ale duży jednak nie wystający za obrys palety. Aplikacja wycenia każdą z palet na 280 zł po miesiącu dostaje dodatkowe dwie faktury na 600 zł każda! To nie moja wina że mają słaby system wycen. Z niecierpliwością czekam na rozwój sytuacji.

Robert Szymański – czerwiec 2022
Naciągają na dopłaty, jak zaczęliśmy wysyłać bezpośrednio z DPD dopłaty zniknęły, a u nich co jakiś czas sroga dopłata. Dodatkowo straszą sądem, a na maila nie można odpowiedzieć – wysyłka do nieistniejącej skrzynki – pełne dziadostwo 🙁

Dzmitry Balabanski – czerwiec 2022
TO NAJGORSZA FIRMA W POLSCE. Nie rozumiem, gdzie policja patrzy, to prawdziwi oszuści!!! Pracowaliśmy z apaczka aż do otrzymania faktury na dodatkową opłatą. Powód dodatkowego rachunku nie został wyjaśniony, po prostu powinieneś i to wszystko. Mój kolega też pracował wcześniej z apaczką i został oszukany w ten sam sposób. WSZYSTKIM, KTÓRZY CHCĄ WSPÓŁPRACOWAĆ Z TĄ FIRMĄ, POLECAM NAJPIERW UWAŻNIE ZAPOZNAĆ SIĘ Z OPINIAMI. Niestety nie przeczytaliśmy ich wcześniej 🙁

Mike Belt – czerwiec 2022
Omijajcie tą firmę. Usiłują wyłudzać pieniądze poprzez dublowanie paczek i wrzucają na faktury na następny miesiąc pomimo że paczki były już opłacone w poprzedniej fakturze.

Jacek Wejner – czerwiec 2022
Aaczka – atrakcyjne ceny i nieatrakcyjne koszta usług Wygląda na to ,że portal Apaczka może służyć do wyłudzania pieniędzy od użytkowników. Dzieje się to w następujący sposób: 1. Wysyłasz paczkę używając portalu Apaczka 2. Używasz kalkulatora na stronie aby wyliczyć opłatę 3. Wnosisz wyliczoną opłatę i wysyłasz paczkę. 4. Paczka doręczona jest do adresata. Nadawca zadowolony i może zapomniec o całej operacji. Niestety jest ciąg dalszy: 5. Po ok.1 miesiącu otrzymujesz fakturę z DOPŁATĄ CZTEROKROTNIE WIĘKSZĄ niż wyliczona i zapłącona przez ciebie kwota 6. Składasz reklamacje. 7. Reklamacja jest odrzucona, bo jak twierdzi przewożnik (w moim przypadku DPD) wymiary były większe niż wpisane do kalkulatora.

Podają wymiary wzięte z tzw. „czapy” chociaż używa się nazwy „skaner”. Nie przedstawiają przy tym żadnych dowodów w postaci zdjęć, wydruków, itp 8. Wysyłasz zdjęcia z pomiarami kartonu użytego do wysłania paczki. 9. Dostajesz wiadomość, że proces reklamacyjny jest już zakończony i jeśli ci się to nie podoba to możesz iść z tym do sądu w mieście, w którym jest siedziba przewożnika. Czyli możesz się „bujać”. 10. Finalnie sprawa trafia do firmy windykacyjnej, więc „machasz ręką” i żeby nie przeciągać sprawy wpłacasz żądaną kwotę.

11. Apaczka i w moim przypadku DPD może łowić następnego „frajera” dającego się nabrac na atrakcyjne ceny oferowane przez portal Apaczka. Przy tym wszystkim Portal Apaczka występuje tylko jako pośrednik, a nie jako jedna ze stron sporu i dzieje się to w majestacie regulaminu Apaczki w/g którego przewożnik może naliczyć dodatkową opłatę po wykonaniu usługi. Jeśli więć, ktoś chce skorzystać z takich usług niech weżmie powyższe pod uwagę, a odbiorca niech przechowa opakowanie przesyłki jako ewentualny dowód do sprawy sądowej.

Mariusz – czerwiec 2022
Jedna gwiazdka bo nie można dać zero. Firma wyłudza pieniądze klientów, robi dopłaty do przesyłek z d.py. Na nasze prośby o przedstawienie dowodów, że paczka była niestandardowa nie chce tego zrobić. Robią wszystko aby nie zwrócić kasy. To jest firma nic nie moge , jak kurier nie odbiera palety przez tydzień i się zgłasza do Apaczki otrzymuje się zawsze odpowiedz : zgłosiliśmy ale więcej nic nie możemy. Dowiedziałem się ostatnio od pani konsultantki, że APACZKA TO JEST PORÓWNYWARKA FIRM KURIERSKICH, dlatego oni nic nie mogą. OMIJAJCIE ICH SZEROKIM ŁUKIEM, BOJKOTUJMY APACZKĘ TO SĄ ZŁODZIEJE, KRADNA NASZ CZAS I PIENIĄDZE.

art – czerwiec 2022
Omijać szerokim łukiem!!! Forma znalazła sobie sposób na wyłudzanie i zarobienie dodatkowych pieniędzy. Dopisują dopłaty do niby nadgabarytowych paczek, a firmy kurierskie tego nie potwierdzają. Kilka centymetrów różnicy i nie podbierają opłat, ale apaczka już tak. To są po prostu wyłudzenia na szeroką skalę. Tym się powinien zając prokurator i Urząd Skarbowy (nienależne wpływy).

Aneta – maj 2022
Nie korzystajcie z usług tego pośrednika! Wyłudzają pieniądze dopisując do wymiaru paczki centymetry, a nawet kilkanaście kilogramów. Potem wstawiają dodatkową fakturę na kilkaset złotych za paczkę gabarytową. Mimo udowodnienia, że paczka nie przekroczyła w żaden sposób wymiarów odrzucają każdą reklamację. Sami nie potrafią wyjaśnić skąd wzięły się dodatkowe 25kg. Oszuści i naciągacze.

dariusz – maj 2022
Napiszę krótko. W żadnym wypadku nie korzystajcie z tej firmy. Uzgodniona cena, uzgodniony termin i adres dostawy i nagle… informacja – dopłać, albo sam sobie odbieraj przesyłkę z magazynu kilka tysięcy kilometrów od ciebie. Giga żenada, syf i ogrom problemów. Nie mam zielonego pojęcia jak taka firma może funkcjonować w obecnych czasach. Warto poczytać komentarze w innych miejscach w internecie.

art – kwiecień 2022
Dzień dobry Ta firma stosuje nieuczciwe praktyki żądania krociowych dopłat do nadanych paczek, nawet kilkaset złotych!!!! Po kilku tygodnia stwierdzają, że paczka była większa i ważyła dużo więcej niż faktycznie. Faktycznie w jednym przypadku była większa, ale nie wymagała dopłat, przewoźnik nie zakwestionował paczki. Niestety aPaczka żąda kilkaset złotych dopłaty mimo, że przewoźnik nie potwierdził konieczności dopłaty. Firma zalazła sposób na dorobienie sobie, straszą windykacją, komornikiem, etc. Zdecydowanie odradzam.

Jerzy – kwiecień 2022
Firma APaczka przyjęła system rozmów klienta z automatem co jest smutną praktyką. Nie polecam współpracy z firmą która rozmawia poprzez formularze i sztuczną inteligencję. Zdaję sobie sprawę że ludzki konsultant kosztuje ale jest gwarantem rzetelnego podejścia do klienta!

Marcin Anikiej – marzec 2022
Nie polecam współpracy… Po raz kolejny doliczona dopłata. Wysyłka palety kosztowała 160 zł netto dopłata w takiej samej kwocie… To jakiś żart. Wymiary jak i waga na pewno były zgodne. Po zareklamowaniu po 90 dniach otrzymałem odpowiedź, że reklamacja została oddalona ponieważ przesyłka podczas kontroli została oznaczona jako niestandardowa ze względu na wymiary/wagę. Nie okazano żadnych dowodów. Nie podano żadnej faktycznej wagi ani wymiarów. Nie przesłano żadnego zdjęcia. Nic. Trzymajcie się od nich z daleka!!! Złodzieje.

Jakub Kwiatkowski – marzec 2022
Apaczka oferuje usługę standard paczkę do Niemiec za 39zł po jakimś czasie przychodzi nie uzasadniona dopłata 200zł za niestandardowość. Pomimo że paczka miała prawidłowe rozmiary i zachowane standardy. Brak mozliwości reklamacji. I płacić trzeba i nie ma dyskusji. WIELKI MINUS, i powoduje to że to ostatni raz skorzystamy z tej usługi.

Sergiusz – luty 2022
Apaczka to jakieś kosmiczne jaja!! Do przesłania palety o wadze 1050 kg wybrałem operatowa Pallex. Kierowca dzwoni po dwóch dniach, że jest dwie ulice ode mnie, ale do mnie nie przyjedzie bo ma wielką ciężarówkę, za kolejne dwa dni przyjeżdza jakiś IDIOTA zwykłym dostawczakiem, i podnośnik w jego aucie nie może podnieść palety. Facet mówi trudno. nie zabrał. Ale apaczka zabiera mi 125 zł za pusty przejazd. na głowe upadliśćie???

Ewa – styczeń 2022
Przesyłka z dodatkową usługą doręczenia w sobotę (za dopłatą) została dostarczona w poniedziałek. Przed odebraniem przesyłki przez odbiorcę nie można złożyć reklamacji. Gdy złożyłam reklamację po przyjęciu przesyłki przez adresata zażądali pełnomocnictwa odbiorcy, który nie miał żadnego udziału w kosztach – opłata przesyłki była po stronie nadawcy. Gdy odmówiłam nie widząc powodu do angażowania odbiorcy paczki w spór (chodzi o zwrot kosztów niewykonanej usługi do płatnika czyli nadawcy) stwierdzili, że „W odpowiedzi na Państwa pismo, dotyczące reklamacji przesyłki o wyżej wymienionym numerze Listu Przewozowego informujemy, że zostało zakończone prowadzone w przedmiotowej sprawie postępowanie, które nie wykazało nieprawidłowości w wykonanej usłudze.”

Powołują się na art. 75 ust 3 pkt. 2 lit.b prawa przewozowego, podczas gdy reklamacja dotyczy zwrotu kosztów i zgodnie z art. 75 ust 3 pkt. 2 lit.a tego prawa roszczenie dotyczy strony, która dokonała opłaty czyli w tym przypadku nadawcy. Oczywiście pełna dokumentacja – zamówienie usługi, list przewozowy i historia drogi przesyłki są dołączone do reklamacji. Sam formularz reklamacyjny jest tak skonstruowany, że trudno jest przeprowadzić proces. Beznadziejna firma, trzymać się z daleka. Dałabym zero gwiazdek, ale nie można nie dać w ogóle.

Rafał – styczeń 2022
Na wstępie chciałbym zaprosić zainteresowanych pozwem zbiorowym o wyłudzenie przeciwko apaczka za proceder związany z doliczeniem wymyślonych dopłat. zostaw kontakt na patronet2020l@gmail.com – jak uzbiera się nas więcej ruszymy z tematem. Moja sytuacja nie odbiega od pozostałych czyli po 3 tygodniach przyszła fv na dopłatę za przekroczony wymiar…tylko że ja się na to przygotowałem wcześniej i zostawiając paczkę w centrali dpd poprosiłem panią aby zmierzyła paczkę i wymiary wpisała na liście z podpisem godz i pieczątką. I tu mam oszusta na widelcu.

Ludzie mówimy tu o wyłudzeniach na setki tysięcy zł miesięcznie. Wystarczy że wyślą niesłusznie naliczone dopłaty do 300 paczek dziennie średnio po 50zł i mamy 375tyś zł w miesiąc. Czas najwyższy zrobić z tym porządek.

Apaczka opinie 2021

Andrzej – październik 2021
APACZKA – TO PO PROSTU ZŁODZIEJE i PALEC ZŁODZIEJSKIEJ RĘKI NIEUCZCIWYCH PRZEWOŻNIKÓW np. firmy Pocztex (firmy, a nie uczciwie pracujacych kurierów) !!!Trzeba nazywać rzeczy po imieniu I PRZESTRZEGAĆ PRZED ” ZŁODZIEJSKIM BIZNESEM W BIZNESIE” i wyssanymi z palca dopłatami ! – Nie podejmuj współpracy z tą firmą !!!i JAK NIE CHCESZ SIE ZDZIWIĆ, JAK PRZYJDA DO CIEBIE BEZPODSTAWNE DOPŁATY I ZASTRASZANIA PRZEDSĄDOWNE !!!.
1. Naciagają SWOICH kontrahentów na dodatkowe koszty za wysyłki paczek, NIBY ŹLE ZAPAKOWANYCH LUB NIBY Z ZA DUŻĄ WAGĄ (pomimo,że przesyłki są własciwej wagi i zapakowane zgodnie z ich wytycznymi).

2. Dopłata przychodzi po około misiacu i dopóki nie zapłacisz wyssanej z palca dodatkowej kwoty, MASZ ZABLOKOWANE KONTO DO WYSYŁANIA PACZEK.
3. Po dwukrotnym odwołaniu OD DOPŁATY, które i tak nic ci nie da, jak dalej nie zapłacisz, to bedą cię straszyc przedsadownym wezwaniem i wszelkimi innymi kosztami.
4. Nie mozesz do zywej osoby w Apaczka zadzwonić, ani wysłać maila Z TYM CO CHCESZ NAPISAĆ, no bo nie ma ani maila kontaktowego , ani takowego telefonu do firmy Apaczka. ZŁODZIEJE SIĘ DOBRZE PRZYGOTOWALI NA WSZELKIE ODWOŁANIA OD UCZCIWYCH KONTRAHENTÓW.

5. Wyrafinowane rubryki do niby kontaktu z Apaczką, sa tak skonstruowane, żeby cię zablokować z każdej możliwej strony, nie mozesz napisać tego co chcesz, tylko to, Apaczka uznała dobbre dla siebie, a napisanie kilku zdań zajmie ci conajmniej pół dnia -tak to jest celowo zrobione.( działanie na zniechęcenie kontrahenta, tak zwany ” prosty i łatwy kontakt”.

6. Jak nie zapłaciśz złodziejskiej lichwy, to mozesz odwołac się do Sądu, gdzie jak wygrasz sprawę, to i tak koszty twoje i twój czas będą dla ciebie nieopłacalne, wiec jesteś zaszachowany.Kwoty złodziejskich dopłat to często kilkadziesiat złotych, więc dlatego proceder złodziejskich dopłat do prawidłowo nadawanych paczek trwa, chyba ,że ktos już się wscieknie na całego.

7. Apaczka się tłumaczy,ze oni muszą najpierw zapłacic przewoznikowi (twoją ) karę za niby źle zapakowaną paczkę,bo tak mają spisana z przewożnikiem umowę, no a potem sciagają od ciebie niesłuszne pieniadze i blokuja ci konto, czyli mozliwośc wysyłania paczek dopóki nie zapłacisz wymyslonej kwoty X Apaczce. Ciekawe dlaczego nie zmienili swojej umowy z przewoźnikiem , żebyś sie droczył bezpośrednio z przewoźnikiem, a nie z Apaczką ?

8. Ja przełknałem slinę dwa razy, ale trzeciego razu powiedziałem dość,Najgorsze ,że nie masz mozliwosci ani zadzwonienia do Apaczki, bo nie ma CELOWO podanego telefonu, ani maila, gdzie chesz dochodzić prawdy.
9. Nie dostaniesz też żadnego dowodu fotograficznego (co dzis nie problemem) od Apaczki,że paczka była np. przeważona lub co było w niej źle zapakowane ?
CZYM WCZESNIEJ ZAKONCZYSZ Z NIMI WSPÓŁPRACE I WYSTAPISZ O USUNIĘCIE TWOICH DANYCH OSOBOWE Z BAZY APACZKI, TYM LEPIEJ DLA CIEBIE.POWIADAMIAJ O TYCH OSZUSTWACH APACZKI KAŻDEGO KOGO TYLKO MOŻESZ !

MK  – wrzesień 2021
Doliczają bardzo duże opłaty za zwykłą paczkę. Zgłoszone 2 reklamacje a mimo to paczka uznana za niestandard mimo, że w specyfikacji we wszystkich sklepach internetowych jest karton o tych samych wymiarach. Brak możliwości ponownego odwołania. Zostaje tylko sąd ale czy jest warto bić się o 57 złotych? Kolejny raz Apaczka pokazała, że nie dba o klientów i ślepo przyjmuje wszystko co dają firmy kurierskie. Sellplex o wiele lepszy i można się skontaktować a tutaj pozostaje tylko formularz. Wygląda na to że Apaczka stała się dużą korporacją, która nie liczy się ze zdaniem klientów. Szczerze nie polecam.

M.Gold  – wrzesień 2021
a-paczka to totalna porażka. Nie ma faktury ( a jest wystawiana 2 razy w miesiącu ) aby coś nie było dopisane. Reklamacje – śmiech na sali. Porozmawianie z kimś – nie możliwe. Przez trzy miesiące testowałem innego brokera. 2 reklamacje z czego obie uznane jako słuszne i nas nie obciążono. Za każdym razem gdy mieliśmy zostać obciążeni , był mail z informacją o stanie rzeczy i możliwością wypowiedzenia się. W a-paczce też można było się wypowiedzieć ale reklamacja była odrzucana. Jeżeli ktoś chce zmienić a-paczkę na wydaje mi się rozsądniejszego brokera proszę pisać. Podam namiary

M.Kochanska  – wrzesień 2021
Dolaczam do grona niezadowolonych klientów, pomimo ,że wsplopracowalam z firmą od 8 lat ,teraz nastąpił definitywny koniec. Pomimo ,że przesyłki były wysłane zgodnie z regulaminem ,wymiary ,waga itd ,to obie zostały uznane za niestandardowe !!!! Doszła dopłata na łączną kwotę 272 zł ,która przekraczała !! kwote za wcześniejszą wysyłkę…?? Pomimo dwukrotnie złożonej reklamacji przyszła odpowiedź – bla,bla ,bez podania powodu dopłaty…? Cóż ,oszuści ,zdecydowanie odradzam wszystkim niezdecydowanym współpracę.Nadmienie,że kurierem obsługującym był UPS ,co do którego do tej pory nie mialam zastrzeżeń

pol – sierpień 2021
OSZUŚCI !!!!! DOLICZAJĄ FAKTURY ZA PRZESYŁKI NIE MÓWIĄC ZA CO. Nie mają protokołów od przewoźników. Naliczają faktury za usługi bez podania czegokolwiek, tak ot.. bo sobie ktoś wymyślił!!! Idę ze sprawą do sądu!!!

A. Woźniak – lipiec 2021
Uwaga złodzieje!!! Założyłam konto na apaczka. Opłaciłam wysyłkę. Wybrałam Pocztex Kurier 48. Na poczcie powiedzieli, że nie mają podpisanej umowy z taką firmą. Nie mogę się zalogować na założone konto w żaden sposób. I zadzwonić też nie można bo automatyczna sekretarka mówi, żeby zalogować się na konto, więc błędne koło. Czyli po opłacie brak kontaktu.

Piotr  – lipiec 2021
Złodziejskie praktyki ,system przyjmuje wysyłki a później piszą, że np ups (następna złodziejska firma) zrobił dopłatę na 220 zł, gdzie paleta u przewoźników kosztuje 130-180 zł. Wszystkie reklamację są rozpatrzone negatywnie dla klienta . Po prostu banda oszustów Omijać firmę Apaczka wielkim łukiem.

Polwent – lipiec 2021
Tragedia. Oferują usługi, do których złożenie reklamacji jest niemożliwe. Tak jest to sprytnie skonstruowane, że zniechęcają klienta do złożenia reklamacji i odzyskania pieniędzy za źle wykonaną usługę.

Autor strony    05 lipca 2021
Uwaga. Właśnie dostałem powiadomienie od pośrednika w usługach kurierskich Sendit.pl że przejęła ją Apaczka. To jest kompletna porażka !!! Do Sendit przeniosłem się po tym jak próbowano mnie okraść we Furgonetka.pl. – Zastanawiam się co teraz, gdzie szukać firmy która nie jest z założenia przestępczą ? Może jednak trzymać się odrębnie firm kurierskich… Tam chyba jednak tak jawnie nie pozwalają sobie na to co robią brokerzy.

Piotr Polkowski  – czerwiec 2021
Takiego popisu braku profesjonalizmu, krętactwa, niekompetencji ocierającej się już o debilizm, a w końcu zwykłego chamstwa dawno nie doświadczyłem. Jako odbiorca przesyłki GORĄCO ODRADZAM, OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM  

Anna  – czerwiec 2021
Paczka opłacona. Nikt sie nie zgłosił, by ją odebrać. Po dwóch dniach zadzwonił Pan, informując, że będzie problem z oddaniem pieniędzy, ponieważ faktura wystawiona była 31.05, a jest 02.06. Nie polecam.  

Dariusz Burzyński  – czerwiec 2021
Omijać szerokim łukiem to nieuczciwa firma naciagająca swoich klientów! W grudniu 2020 roku wyslalem 10 paczek o wymiarach 78 x 58 x 50 firmą apaczka.pl które normalnie miały kosztować 21,71nettto w firmie UPS po miesiącu czasu okazało się ze zostaliśmy zobowiązani do zaplaty ok 500pln od każdej paczki. Dodam że APACZKA zarzuciła „sieci pająka” w Panelu APACZKA , firma UPS za takie gabaryty miała najlepsza ofertę wręcz za połowe sredniej rynkowej (21,71nettto), tylko potem za rzekome przekroczenie wymiarów o 1-3cm APACZKA chce doliczyć po ok 500PLN do każdej paczki.

Zlozylem reklamacje w tej sprawie, dolaczylem masę dowodów min zdjęcia pudelek od klientów którzy dostali paczki ode mnie paczki o wymiarach ktore sa zgodne z deklarowanymi przeze mnie wymiarami. Dodam, że żeby uniknąć dopłat specjalnie zawyzylem jeden wymiar paczki i deklarowałem 78 x 60 x 50 a nie 78 x 58 x 50. To nie pomoglo, reklamacja została odrzucona choć byłem przekonany, że to po prostu pomyłka. Wszedłem na wiele forów w internecie i znalazłem setki podobnych spraw, setki ludzi i firm które zostały naciągnięte przez apaczkę i inne firmy kurierskie.

Patrząc na wpisy na forach ten proceder kwitnie od wielu lat i jak widać nikt z tym nic nie robi pierwsze wpisy już od … Irytujące jest tez to, że emaile są wysyłane przez automat przez ich system , w emailach zmieniają się tylko numery paczek. To iście bandycki proceder! Nie wystarczy deklaracja UPS ze laser zmierzyl paczki to nie jest zgodne z art. 48 prawa przewozowego……Nie otrzymałem od Apaczki nawet protokolu z mierzenia tych paczek nie mowiac nawet o zdjeciach……..Mam do zaplacenia ok 5000pln za 10 paczek ktore normalnie powinny kosztować koło 300pln!!!

Jeśli nie chcecie Państwo tracić nerwów trzeba omijać tą firmę która najpierw zacheca do skorzystania z UPS podajac najniższą cene a nastepnie każe sobie dopłacić ponad 20razy tyle za kazdą paczkę….. Niesamowite jest to, że z opiekunami z APACZKI rozmawia sie też jak z automatem, mieli zupełnie w 4 literach wszystkie moje oczywiste dowody i tlumaczenia. Malo tego nie życzyli sobie żeby na ich emaile odpowiadal emailem tylko kazali skladac reklamacje i odwołania od ich decyzji przez ich upierdliwy system, gdzie nawet print screan z emaila ciezko bylo wstawić, po prostu dramat. To się w głowie nie mieści.

Msi  – maj 2021
Nie dajcie się nabierać na jakiekolwiek dopłaty od Apaczka, Furgonetka itp. Też dostałem parę dopłat, na początku po paręnaście złotych.  Ale jak dostałem dwie dopłaty po 150zł od Apaczka to postanowiłem to sprawdzić. Zadzwoniłem do UPS dlaczego obciążyli mnie takimi opłatami, mówiąc im że planowałem podpisać umowę z UPS i przez te kary raczej się boję. Bardzo sympatyczna Pani poprosiła mnie o numery przesyłek i po sprawdzeniu w systemie wszystkich 3 CMR ( jak firma kurierska dolicza opłaty to właśnie na jednej z 3 musi je podać z opisem kiedy i za co) okazało się że firma UPS nie naliczyła żadnych opłat.

Wtedy zadzwoniłem do firmy Apaczka i powiadomiłem ich że jest to wyłudzenie z ich strony, i nie mają sami prawa naliczać opłat, ponieważ są tylko pośrednikiem w nadawaniu przesyłek. Pani z Apaczka oburzona powiedziała jakim prawem ktoś z UPS podał mi informacje dotyczące przesyłek. Zatem informuje Was że to są zwykłe wyłudzenia, cwaniaki pośredniczące w wysyłkach paczek sprawdzają wymiary paczek, które podaliście, a potem jak firma kurierska przyjmie paczkę na swoją sortownie sama mierzy i waży przesyłkę. Jak tylko firma pośrednicząca zobaczy że np wymiary przekraczają wymiar o 2-3 cm to od razu sami wysyłają prośbę o dopłatę, choć tak naprawdę firmy kurierskie tego nie oczekują.

A pośrednicy nie mają do tego prawa, zobaczyli, że mogą z tego zrobić dodatkowy niezły biznes, i naciągają niezorientowanego klienta. Jeżeli w przyszłości dostaniecie jakąkolwiek dopłatę, od razu poproście o potwierdzenie dopłaty w postaci karty CMR wystawionej przez firmę kurierską. Gdy będę się chcieli tłumaczyć tym że mają tą dopłatę na wspólnych kartach i nie mogą np pokazać, bo mogą ujawnić dane innych klientów, to poinformujcie ich niech złożą wniosek do sądu o egzekucje, ale tam też będziecie domagać się okazania tego dokumentu. W moim przypadku dali sobie spokój, ale tak naprawdę miałem dużą ochotę na sprawę sądową, żeby ujawnić wielki proceder wyłudzeń tych pośredników przesyłek.

Agnieszka  – maj 2021
Tragedia. Dwa razy opłaciłam przesyłkę i dwa razy nikt się po nią nie zgłosił. Otrzymałam lakoniczną informację: otrzymaliśmy informację od przewoźnika DPD, że z przyczyn logistycznych odbiór przesyłki o numerze 0000320006887U nie został zrealizowany. Kiedy chciałam złożyć reklamację pojawił się komunikat, że do tej przesyłki nie można złożyć reklamacji. Taka sytuacja i Zero kontaktu telefonicznego z firmą powoduje frustracje i niszczy zaufanie do firmy. Nie polecam!

Grzegorz  – kwiecień 2021
Witam często korzystałem z usług apaczki, aż do dzisiaj. Więcej tego nie zrobię bo firma nie ma żadnego saportu. Wszystko jest dobrze do momentu jeśli nie ma problemów, a jak się pojawią to można stracić godziny ale i tak się do nich nie dodzwonisz. Spędzisz godziny słuchając sekretarki. Kiedyś było inaczej. Dzisiaj zero dbałości o klienta i jego czas. Dodatkowo przeczytałem parę innych komentarzy odnośnie doliczeń i jeden raz też naciągneli mnie. Nic z tym nie robiłem bo o kilkadziesiąt złotych było mi szkoda czasu, ale nie wiedziałem że to są ich częste praktyki.

Waldek  – kwiecień 2021
Ta firma to jakiś dramat się zrobił. Od dłuższego czasu wysyłam paczki za jej pośrednictwem, ale ostatnie naliczania dopłat po 200 zł rzekomo za nieregularne kształty paczek i zaniżoną wagę to już przegięcie. Nie opłacę im tych dopłat choćby w sądzie miał się skończyć. Myślałem, że sporadycznie takie coś ma miejsce, ale jak czytam to widzę, że ktoś znalazł sobie sposób na łatwą kasę. Wysyłam drukarkę fabrycznie zapakowaną przez producenta – wymiary z górką +10cm na każdym boku i wagą wyższą niż podaje producent o 1,5 kg. Oczywiście dopłata 190 zł (IUPS) bo niby system stwierdził, że przesyłka nieregularny kształt lub zaniżona waga.

Franciszek – marzec 2021
TE CENY CO MAJĄ W CENNIKU SĄ NIE PRAWDZIWE WYSYŁAJĄ DOPŁATY CO CHWILKE NIE POLECAM

Darek Sz  – marzec 2021
CENY PODANE W CENIKU SĄ NIE PRAWDZIWE CO DRUGĄ PACZKE ŻĄDZJĄ DOPLATY LEPSZA JEST POCZTA NIE MA PROBLEMÓW..

Bartosz  – marzec 2021
To nie jest firma kurierska, to jest przedsięwzięcie kryminalne, które- mam nadzieję- wkrótce upadnie. Odradzam jakąkolwiek współpracę.

Szymon – luty 2021
Brak możliwości kontaktu telefonicznego, reklamacji na opóźnienia od roku czasu nie uznają BO COVID . . . Paczki wysyłane z dostawą do domu nie zostają dostarczone ! Klient sam sobie musi jechać do punktu ! – reklamacje również odrzucane. O DPD to już nie spomne . .. paczki kilka dni czekają na odbiór . .

Anna – luty 2021
Firma apaczka przez dopłaty prawdopodobnie wyłudza pieniądze od klientów. Wysłaliśmy paczkę zapakowaną w nowy prostopadłościenny karton o wymiarach 150 x 54 x 16 cm który mieści się jako standardowa przesyłka DPD. Paczka została doręczona, po kilku tygodniach po rzekomym audycie firmy kurierskiej doliczają opłatę za paczkę niestandardową. Wysyłamy na to reklamację która zostaje odrzucona po czym odwołania i też zostaje odrzucone.

Niestety na naszą prośbę nie chcą przedstawić dokumentów o odrzuceniu reklamacji w DPD mimo tego że zgodnie z artykułem 48 ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku Prawa Przewozowego to przewoźnik musi udowodnić w przypadku ewentualnej dopłaty jej zasadność. Wynik sprawdzenia paczki zamieszcza się w liście przewozowym albo dołączonym do niego *protokole*. Oczywiście żądnego protokołu nie przedstawiają mimo tego że są do tego zobligowani powyższymi przepisami prawa.

To że DPD losowo zalicza sobie paczki jako niestandardowe jest powszechną praktyką, takie przypadki mieliśmy także w Sendit i Furgonetce, z tym że w powyższych firmach była pełna transparentność, Furgonetka po prostu przekazuje kopię pisma które dostało od DPD i co ciekawe w KAŻDYM przypadku po odwołaniu, reklamacja została uznana i kwota za niestandardową przesyłkę zwracana, wraz z pismem od DPD z przeprosinami. W apaczce jest niestety inaczej. W praktyce lepiej dopłacić kilkadziesiąt groszy w furgonetce bo finalnie 2 dopłaty i z oszczędności nic nie zostaje a jeszcze człowiek nie potrzebnie traci nerwy na rozmowy z taką firmą.

Ryszard  – luty 2021
Kpina i tyle! Czekałem kilka dni, żeby kurier odebrał paczkę od kontrachenta. Kurier przyjechał i paczki nie odebrał ponieważ nie miał listu przewozowego. To jak tam dojechał i dlaczego jadąc tam go nie miał ? Do serwisu apaczka nie da się w ogóle dodzwonić. To jest po prostu nie poważne.

kris – styczeń 2021
i znowu dopłata za standardową paczkę chyba firmy wożące paczki nie lubią pośrednictwa apaczki

Bartosz G  – styczeń 2021
Apaczka to jedyny brokier, który losowo dolicza dodatkowe koszty klientom. Zdarza się to często, nawet jak nie są uprawnieni (bo paczka allegro dpd i rozliczam koszty w allegro), to oni dodatkowo fikcyjnie doliczają jakieś kary, jak nie są stroną i przysyłają FV i się bujaj, ostrzegam i radzę unikać. Dostajesz FV, na niej koszt, trzeba sprawdzić u nich na stronie za jaka przesyłkę ale już za co się człowiek nie dowie

2020

DOMINIK  –   grudzień 2020
NIESTETY ALE DPD NIE PODJEŻDZA PO PACZKI A APACZKA NIE REAGUJE

Dorota – grudzień 2020
Najgorsza firma kurierska z jaką kiedykolwiek miałam do czynienia. Paczka zaginęła i nikt nie wie gdzie jest. Wysłana 3 grudnia.

krzychu – grudzień 2020
ostrzegam wszystkich przed apaczką ludzie uważajcie problemy i jeszcze raz problemy kwestia czasu jak upadną.

Monika G   – grudzień 2020
Nie polecam do dwóch paczek po przeszło miesiącu każą mi dopłacić nie wiadomo za co jeśli paczka była normalnie zapakowana z tego co sie dowiedziałam robią tak bardzo często dziwne że że jeszcze mają tą firmę ale jak tak dalej będą robić pożegnają się kwestia czasu.

kris –  grudzień 2020
uważajcie wymyslają dopłaty do zwykłych paczek u trzech znajomych zrobili lepiej wysłać pocztą nie polecam.. PROBLEMY I NERWY Z NIMI KURIERZY NIE PODJEŻDZAJĄ W TERMINIE

MAREK  – wrzesień 2020
Doliczają podwójne opłaty dodatkowe nawet miesiąc po wysłaniu paczki zwykła mała paczka w kartonie wszystkie rogi równe , Nowy gruby karton i po miesiącu dopłata 26 zł łącznie wysłanie zwykłej małej paczki to koszt ponad 50 zł !!! takich dopłat zdążyli zrobić kilkadziesiąt zanim się zorientowałem. straciłem przez tą firme kilkaset złotych ODRADZAM !!!

Sylwia –  lipiec 2020
Witam Współpracuję z firmą ponad 3 lata. Zawsze wysyłam paczki takie sama. Ale co się okazało, że od miesiąca są ponadgabarytowe (według Apaczki). Ponad 1000 zł do dopłaty i zero udowodnienia im że jest inaczej. Polega to na tym, że najpierw tanio, a później sobie odbiją. Nie polecam. Ja zgłosiłąm sprawę do UOKiK.

maravigi –  lipiec 2020
Spróbowałem wczoraj po latach skorzystać znów z apaczki. Kiedyś nadawałem z nimi przesyłki codziennie i nigdy nie było żadnych problemów. Teraz wszedłem na ich stronę interentową i wszystko jest tam zorganizowane tak nieintuicyjnie, że dużo czasu mi zajęło zanim wygenerowałem zamówienie.Wydrukowałem list przewozowy i czekałem (zawsze było tak, że jak złożę zamówienie przed południenm, to kurier przyjeżdżał tego samego dnia a paczka była dostarczana następnego.

Ale mijają niedługo 24 godziny i gdy patrzę na podgląd przesyłki okazuje się, ze nie został jej dotąd nawet przypisany nawet oddział obsługujący. Skontakować się z nimi można tylko wysyłając formularz kontaktowy i mieć nadzieję, że oddzwonią – zrobiłem to wczoraj ok. 18:00 bez rezultatu dotąd. A co najciekawsze procedura zrobienia czegokolwiek w sytuacji, gdy kurier nie przyjechał wygląda tak, jak się dowiedziałem na stronie, żę w praktyce nie biorą za nic odpowiedzialności i jak kurier nie przyjedzie odebrać zamówienia (a dodam że zapłaciłem z góry), to najlepiej anulować tamto zamówienie i złożyć nowe. Skandal!

FAST_TSL  –  maj 2020
TRAGEDIA, OSTRZEGAM !!. BANDA AMATORÓW. Przez miesiąc nie potrafią uatslić gdzie jest moja paczka. co chwile sprzeczne informacja (uszkodzona / zagineła / wyjaśniamy sprawe) nie oddzwaniają. olewają sprawe. paczka niedoręczona przez miesiac a fakture odrazu wystawili i żądają zapłaty !!

2019

SZYMAŃSCY  – wrzesień 2019
nie dotykać nawet 3-metrowym drągiem

Adam – sierpień 2019
Nie polecam. Kurier nie odebrał przesyłki w umówiony czasie. W BOK uzyskałem informację, że to tylko termin umowny i niekoniecznie zobowiązujący, muszę teraz anulować stary list przewozowy i ponownie wysłać przesyłkę. Zastanawiam się tylko czy kurierowi będzie się chciało odebrać przesyłkę w następnym terminie. Podczas mojej rozmowy z operatorem, który jest pracownikiem i reprezentuje apaczkę próbowałem uzyskać choćby proste przepraszam, nie udało się. BEZCZELNOŚĆ I IGNORANCJA TOTALNA.

Piotr –  kwiecień 2019
Dopłaty z sufitu dla standardowych paczek, reklamacje można sobie darować bo i tak mają Cie gdzieś. Po kilku dniach od wystawienia faktury za fikcyjne usługi nie poparte żadnymi dokumentami straszą windykacją, bez jakiegokolwiek rozpatrzenia reklamacji. Pewnie za chwilę zwiną się z rynku okradając klientów z pobrań. Ostrzegam.

Kamil  – styczeń 2019
Od kilku miesięcy to jakaś porażka! Dopłaty wynikajace z audytu praktycznie na polowie przesylek a reklamacje odrzucone po 3 miesiacach!

2018

Jakub –  październik 2018
OSTRZEGAM!!! Ta firma wystawia faktury za niezrealizowane usługi i nie przejmuje się reklamacjami. Kurierzy nie przychodzą, nie odbierają paczek, a oni i tak wystawiają za nie faktury. Kontakt z Biurem Obsługi Klienta jest żaden – brak możliwości rozmowy z konsultantem – jedynie ciągłe automatyczne komunikaty. Za to z wysyłaniem wezwań do zapłaty za niezrealizowane usługi idzie im świetnie!!! ODRADZAM!

Tomasz – wrzesień 2018
Współpracujemy z wieloma firmami i nigdy żadna inna firma nie była tak niekompetentna jak apaczka.pl Kontakt na infolinii to dramat – ludzie tam rozwiązują 1 zapytanie na 10. Pisanie na bok@apaczka.pl nie ma w ogóle sensu bo nikt tam tego nie czyta. Prosiłem wiele razy o kontakt z jakimś dyrektorem i czekam tak 3 miesiące.

Tej firmie nie zależy w ogóle na poprawie jakości usług. Jedyne co robicie to próbujecie swoich klientów udobruchać obniżaniem cen. Przydało by się, żeby zarząd tej firmy poczytał opinie na Wasz temat to może coś by się zmieniło. Nasza opiekunka Karolina P nie odpowiada na maile, nie oddzwania. W końcu podpiszemy umowę z inpostem i będziemy mieć spokój – nawet kosztem wyższych cen.

Joanna  – sierpień 2018
Z całego serca ODRADZAM korzystanie z usług strony apaczka. pl Moje opłacone wczoraj zlecenie odbioru przesyłki anulowali i przenieśli na inny dzień, bez informowania o tym nadawcy paczki. W moim panelu klienta nadal radośnie widnieje zlecenie odbioru na dziś, a w systemie GLS mają info, że apaczka. pl już w nocy przełożyła zlecenie odbioru na jutro. Z apaczka. pl wysłanie zwykłej, małej paczuszki w świat staje się jakimś nadludzkim zadaniem, okupionym stresem, heroicznym wysiłkiem i wielogodzinnym wiszeniem na słuchawce kilku infolinii. Nie sporadycznie, tylko za każdym razem gdy chcesz coś wysłać. Nigdy więcej.

kontrahent –  lipiec 2018
Zdecydowanie odradzam, tak długo, jak z przesyłką nic się nie dzieje, tak długo współpraca układa się OK. Jak tylko pojawia się konieczność reklamacji, apaczka.pl zaczyna mataczyć, spławiać klienta. Odpowiedzi na reklamacje są niemerytoryczne, nie ustosunkowują się do stanu faktycznego lub pytań klienta. Nie polecam korzystania z usług tej firmy!

Gargamel  – marzec 2018
Firma stając się dużym brokerem przestał zajmować się klientem, reklamacje odrzucane a jak udało mi się porozmawia, z kimś z kierownictwa to poziom tej rozmowy był na poziomie przedszkola. Bardzo niekompetentni pracownicy. ODRADZAM

2017

Jagkub – wrzesień 2017
Dwie duże wady: jakość obsługi klienta (obsługa w niczym nie jest pomocna) oraz reklamacje. To drugie to właściwie fikcja – „reklamacja nie została rozpatrzona”. A towar za kilkaset złotych zniszczony. Zresztą, jak widać, to nie tylko mój problem. Nie szanują stałych klientów

rumbro  – wrzesień 2017
Kategorycznie odradzam korzystania z a-paczki i ostrzegam wszystkich naiwnych, nęconych niby dobrymi cenami – wcześniej czy później stracicie pieniądze i nerwy. Ale po kolei. Z a-paczką (R2G Sp. Z o.o.) zacząłem współpracę ponad 2 lata temu. Na początku było ok. ale jak kilka razy zobaczyłem nieuzasadnione (z sufitu) dopłaty do przesyłek na fakturze, to zacząłem baczniej się temu przyglądać. Kilka razy zdarzyło się „zawieruszyć” pobranie a-paczce, tzn. kurier dostarczył paczkę, przyjął zapłatę za pobraniem i należność „zawisła” w systemie.

Normą jest regularne wysyłanie monitów i reklamacji, wtedy są wyjaśnienia, korekty i na szczęście odblokowanie „zawieszonych” pobrań, które czasami ze znacznym opóźnieniem, ale trafiają na mój rachunek. Zaznaczam, że trzeba na bieżąco sprawdzać losy przesyłek, pobrań i rozliczeń – w przeciwnym razie na 100% a-paczka „pomyli się” na waszą niekorzyść a wy i tak będziecie musieli udowodnić że nie jesteście wielbłądami, tzn. mimo że wszystko jest w systemie a-paczki to i tak musicie wszystko udokumentować i udowodnić.

Dlatego nie dajcie sobie wmówić że ich system jest nowoczesny, intuicyjny itd. Jeżeli wyślecie przesyłkę a-paczką, która zostanie podjęta przysłanym przez nich kurierem np. UPS, ale przesyłka zaginie, to składając reklamacje musicie przedstawić dokument w postaci kopi listu przewozowego lub potwierdzenia nadania PODPISANEGO WŁASNORĘCZNIE PRZEZ KURIERA !!! Jeżeli nie zachowacie tego papierowego potwierdzenia, to wasza reklamacja nie zostanie rozpatrzona tylko oddalona i nie ważne że w systemie jest czarno na białym kiedy paczkę podjęto, że trafiła na przeładunek itd.

Jeżeli nie zachowacie świstka z podpisem kuriera przyjmującego paczkę do transportu to dla a-paczki ta przesyłka nie została podjęta – nie istnieje, i co ciekawego, za tą przesyłkę – paczki widmo, i tak dostaniecie fakturę! A teraz kilka ciekawostek o perfidii a-paczki (R2G) i firm kurierskich z nimi współpracującymi (tu przykład UPS). W czerwcu 2017r dokładnie 06-06-2017 zleciłem paczkę do Londynu. Po niecałych dwóch tygodniach okazało się że paczka zaginęła tzn. rozpłynęła się w UPS. Towar był wart ponad 2500zł, oczywiście jak zwykle ubezpieczony.

Po złożeniu reklamacji 20-06-2017 – w ciągu 3-4 dni udało się odnaleźć paczkę kilkaset kilometrów od Londynu, niestety, paczka została mocno pokiereszowana a towar zniszczony. I tu się zaczyna zabawa w kotka i myszkę: UPS, nie poinformował mnie jako nadawcę, tylko mojego klienta (adresata) o odnalezieniu paczki i przesłał mojemu klientowi zdjęcia zniszczonego towaru. Klient kategorycznie odmówił przyjęcia tej przesyłki i poinformował mnie o „praktykach” UPS’a. UPS nie spieszył się ze zwrotem paczki i co ciekawe, zamiast odesłać towar do mnie (nadawcy), to paczka trafiła do płatnika-pośrednika, tj. a-paczki (siedziby R2G Sp. Z o.o. w Warszawie), gdzie paczka zaczęła się pokrywać kurzem.

Po trzech tygodniach postanowiłem sprawdzić jakie są losy-etapy tej przesyłki i odkryłem, że od ponad tygodnia paczka leży w siedzibie a-paczki, odebrana przez jakiegoś nierozgarniętego pracownika i kurzy się w rogu. Po telefonie do nich, zażądali ode mnie, żebym zlecił odbiór od nich tej przesyłki na swój koszt, ja powiedziałem, że nie ma takiej opcji, ponieważ nie chciałem się dać wmanewrować w układ, w którym jestem zlecającym, nadawcą i odbiorcą paczki (zaczalem nabierać podejrzeń wobec a-paczki). Zatem a-paczka wezwała UPS i z własnej inicjatywy odesłali mi paczkę i nie jako nadawcy, tylko zlecili UPSowi jej przekierowanie do właściwego adresata (czyli mojej firmy).

Dodam, że minęło w sumie już ponad miesiąc od chwili, gdy paczkę wysłałem do Londynu i cały czas w systemie a-paczki reklamacja DOTYCZĄCA ZAGUBIENIA ma status – „W TOKU”. Paczka po 2 dniach dotarła do mnie i tu zaczyna się najlepsze. Wiedząc, że w środku jest zniszczony towar (o czym informował mnie wcześniej klient) otworzyłem to „zgniłe jajo” w obecności kuriera. Kurier uprzejmie poinformował mnie, że nie spisze ze mną protokołu szkody, ponieważ nie ma zlecenia w systemie na spisanie protokołu szkody.

Zatem musiałem złożyć reklamację do a-paczki i zażądać powrotu kuriera do mnie w celu spisania protokołu szkody i tu kolejna niespodzianka – w a-paczce nie można złożyć kolejnej reklamacji do jednego listu przewozowego, który jest w trakcie procesowania, tzn. status jest „W TOKU”, a przypomnę, że a-paczka procesowała i nadal procesuje reklamację dotyczącą zaginięcia przesyłki a mamy dziś już 13-09-2017r. Musiałem się ostro użerać z kolejnym niekompetentnym pracownikiem a-paczki i w końcu przyjęli zgłoszenie na telefon (bo w systemie nie można zlecić nowej reklamacji, jeśli poprzednia dotycząca tego samego numeru listu przewozowego nie została rozpatrzona tzn. jest „ w toku”).

Następnego dnia pojawił się zadowolony z siebie kurier UPS i przystąpiliśmy do spisania protokołu szkody i tu kolejne niespodzianki. Kurier stwierdził, że nie widzi oznak zewnętrznego uszkodzenia ale nie interesowało go to, że przecież zniszczoną przesyłkę UPS PRZEPAKOWAŁO jeszcze w Anglii W SWÓJ KARTON i ten karton dotarł przecież w całości. W formularzu szkody nie ma odpowiednich pół, które oddałyby stan rzeczywisty przesyłki – są tylko wygodne dla UPS opcje i brak możliwości zamieszczenia opisu, oddającego rzeczywisty stan paczki i towaru.

Ostatecznie, po kolejnym długim telefonie do a-paczki i przy ich asyście telefonicznej wypełniłem formularz szkody z kurierem i kurier zadowolony z siebie pojechał a ja zostałem ze zniszczonym towarem, i nadzieją, że w końcu cała ta masakra z reklamacją się zakończy – o czym telefonicznie zapewnił mnie pracownik a-paczki. Niestety, nawet nie przypuszczałem, w jakim dużym jestem błędzie. A-paczka przekazała sprawę do UPS, ale UPS z automatu nie uznało reklamacji, ponieważ w ich ocenie, że paczka nie została odpowiednio zabezpieczona (a była zapakowana nader solidnie, bo regularnie wysyłam takie paczki do Anglii).

Jak by tego było mało, uznali, że sprawa nie może być reklamowana, bo dotyczy innego numeru listu przewozowego i tu wyjaśnię, jak działa perfidny mechanizm UPS’a: – przesyłka zlecona do Anglii pojechała na wygenerowanym przez a-paczkę liście przewozowym z systemu UPS – po zaginięciu i odnalezieniu, paczka wróciła z Anglii, na kolejnym numerze listu przewozowego UPS, na którym UPS Oddział Anglia jest nadawcą a odbiorcą jest pośrednik, czyli a-paczka (mnie jako nadawcę świadomie lub nie, pominięto) – po zawieruszeniu i odnalezieniu przesyłki w siedzibie a-paczki w Warszawy, przesyłka zostaje wysłana z a-paczki do mnie na kolejnym, już trzecim numerze listu przewozowego UPS.

Zatem wysyłka paczki do Anglii, potrzebowała aż trzech różnych numerów listów przewozowych, i ponad sześciu tygodni, zanim zniszczona wróciła do mnie. UPS nie widzi związku pomiędzy tymi numerami listów przewozowych. Apaczka podobno nadal wymienia korespondencję z UPSem w tej sprawie ale bez rezultatu. Od pracownika a-paczki, dowiedziałem się, że sprawa podobno oparła się o samego GURU – czyli wielkiego prezesa A-paczki tj. R2G Sp. z o.o. ale jak widać, bez owocnie – czyli pan prezes nic nie może, nic nie potrafi albo jest to kolejna ściema a-paczki.

Stan na dziś wygląda następująco: – sprawa ciągnie się już trzy i pół miesiąca – UPS nie zmienił stanowiska, a-paczka dalej mataczy – ja straciłem towar za ponad 2500zł i koszty wysyłki za ponad 140 zł (które oczywiście musiałem a-paczce zapłacić). – cwaniaki z UPS i A-paczki maja się dobrze, ponieważ swoje zarobili a moją firmę ignorują – w systemie a-paczki, nadal jest procesowana reklamacja zaginięcia towaru i nadal posiada status „W TOKU”

Co jakiś czas loguję się i robię zrzuty ekranu wściekłemu klientowi, który przez prawie dwa miesiące czekał na towar, musiałem wysłać kolejną paczkę z nowym towarem i oczywiście znowu zapłaciłem za przesyłkę – klient towar odebrał i zakończył ze mną współpracę (za długo czekał na towar) a zatem straciłem regularnego odbiorcę z winy TOWARZYSTWA WZAJEMNEJ ADORACJI tj. a-paczki (R2G Sp. z o.o.) i UPS. Od kilku tygodni, co tydzień dzwonię i piszę do a-paczki i na moje maile nie dostaję żadnej odpowiedzi, a przez telefon słyszę to samo co zwykle, że UPS nie ustosunkował się jeszcze do ich rzekomego pisma.

W związku z tym, przygotowuje obecnie pozew przeciwko a-paczce, ponieważ straty mojej firmy są znacznie większe niż pierwotna wartość zniszczonego towaru i koszty wysyłki (utrata kontrahenta, strata towaru, utrata korzyści, koszty wysyłki, odsetki i widmo utylizacji zniszczonego towar – który nadal przechowuję w magazynie, co generuje kolejne koszty). Ponad to, zacząłem dzwonić do swoich krajowych kontrahentów, którym kiedyś zarekomendowałem usługi a-paczki i poleciłem handlowca, który mnie obsługuje, w jakiej jestem obecnie sytuacji, jak „pięknie” a-paczka z UPSem mataczy i zamiata temat pod dywan i OSTRZEGAM, ŻEBY NIE BYLI NASTĘPNYMI nabitymi w butelkę.

Dlatego WSZYSTKICH OSTRZEGAM PRZED A-PACZKĄ (R2G) oraz UPSem – nie ryzykujcie, nie dajcie się omamić tym, ze są duzi i mają sporą część rynku – to bzdura, padną tak samo jak inne tego typu nierzetelne firmy a klienci zostaną na lodzie. W końcu to spółka z o.o. której kapitał prawdopodobnie nie wystarczy na pokrycie strat wierzycieli. A jak upadną, to powstanie zaraz kolejnych kilka firm – brokerów kurierskich, i temat dalej będzie się kręcił. Oczywiście nie chcę być zła wróżką, ale rzetelne firmy nie robią takich przewałów.

Ubezpieczanie paczek przez a-paczkę (ubezpieczenia które płacą dobrowolnie nadawcy) to kolejna bzdura i zabieg pozwalający napchać kasę pośrednikowi (a-paczce) i firmie kurierskiej (UPS). Gdyby towar był ubezpieczony (zawsze płacę za przesyłki z ubezpieczeniem) to uczciwa firma dawno zakończyłaby tą farsę, a wypłatę odszkodowania pokryłby ubezpieczyciel – ale tak się nie stało, bo ubezpieczanie przesyłek to fikcja, złuda za którą płacą nadawcy, wierząc że będą mogli odzyskać stratę, gdy nawali kurier – nie łudźcie się. GORĄCO WAS PRZESTRZEGAM PRZED A-PACZKĄ!


13 komentarzy “Apaczka Opinie”

  1. Wysłałem paczkę za pobraniem. Paczką dotarła do kupującego który zapłacił przy odbiorze. Lecz pieniądze do mnie nie dotarły pomimo upływu dwóch miesięcy. Brak możliwości kontaktu. Brak telefonu i formularza reklamacyjnego.

  2. To co ta firma wyprawia nadaję się do telewizji !!! to jest wyłudzanie pieniędzy. Moja reklamacja została odrzucona z powodu złego zabezpieczenia gdzie wysyłam dziesiątki takich paczek. Żadnej oficjalnej odpowiedzi od kuriera UPS tylko wklejona prawna formułka od apaczki….

  3. Oszuści !!!!!!!!!!! Nie wysyłać żadnych paczek … doliczają do paczek dopłaty za wagę czy inne rzeczy które nie są prawdziwe… potrafią wystawić fakturę nawet gdy nie została wysłana paczka :). Wysyłają dopłaty po miesiącu albo 3 🙂 ….. Po kilku oszustwach … wpadłem na pomysł sprawdzenia tej firmy w necie. I totalny szok jak wiele opisów jest takich samych jak moja sytuacja z różnymi paczkami z którymi zostałem oszukany a myślałem że jestem sam:) albo że to przypadek. Zastanawiam się dlaczego mimo tych wszystkich opisów ludzi oszukanych nikt tą firmą się nie zajął prawnie. Przestrzegam wszystkich !!! nie korzystać z tej firmy!!!!!! W razie pozwu zbiorowego jestem do dyspozycji.

  4. NIE POLECAM!!! OSZUŚCI!! Wszystkie reklamacje odrzucone! Do każdej palety dopłata za niestandardowy wymiar, co nie było prawdą, wszystkie były w rozmiarach standardowych, takich jakie były zgłoszone przy zamawianiu kuriera. Po miesiącu dopłaty, do WSZYSTKICH NADANYCH PALET!!!
    Nawet nie ma z kim porozmawiać, odwołać się od decyzji, sprawa zamknięta i tyle.
    O M I J A J C I E ICH!!!!!

  5. NIE POLECAM !!! OSZUŚCI !!! WYŁUDZACZE PIENIĘDZY !!! PODWÓJNIE SOBIE LICZĄ I MYŚLĄ, ŻE KLIENT NIE ZAUWAŻY !!! KONIEC NIGDY WIĘCEJ !!!!!!!!!!!!!!! ILE MOGLI TO SOBIE NA MNIE ZAROBILI !!!

  6. APACZKA/ALSENDO SP.ZO.O. – brak jakichkolwiek kompetencji, ignorancja i brak komunikacji ! Banda frustratów nieponoszących za swoje decyzje i posunięcia odpowiedzialności !
    UWAGA! Będąc ich klientem zleciłem fracht/przesyłkę, po pieniążki za usługę ( pomimo że jeszcze nie została podjęta przesyłka ) są PIERWSI ! Przesyłkę zlecają swojemu podwykonawcy, ale w razie problemów całą winę za problemy/kłopoty/reklamacje zrzucają na podwykonawce ( pomimo, że ten nie jest stroną w tym przypadku ). NIE POLECAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. dzień dobry, nie polecam tej firmy , moja historia jest następująca )), pierwszy kontakt z Apaczką był ok. Złożyłem zlecenie na przewóz miksera studyjnego nadgabarveowy wymiar i waga dość duża. Towar dotarł , przewoził mały przewoźnik, wszystko było ok , no ale musieli sobie to odbić . Przez olx kupiłem zimowe koła do samochodu, sprawdziłem ile takie koła ważą, rozmawiałem z właścicielem , towar mieścił się w określonej wadze. Koła zostały zapakowane w dwie osobne paczki za które zapłaciłem zgodnie z fakturą trochę ponad 100 zł . Wszystko było ok. Po dwóch tygodniach dostaje maila , że jest faktura niezapłacona , ze zdziwieniem wchodzę na ten portal a tam dopłata, rzekome przekroczenie wagi o dwa kilo ))). Kwota do zapłaty 323 zł ))). Napisałem odwołanie , oczywiście odpowiedź negatywna )). Nie przedstawiono mi dokumentów i dowodów na to ,że przesyłka była za ciężka. Przede wszystkim powinni zacząć od świadectwa / certyfikatu wzorcowania wagi , którą ważyli przesyłkę . Następnie protokół z ważenia ))). Nie dostałem nic. Rozmawiałem z kurierem z Dpd bo to ta firma przewoziła towar, był trochę zdziwiony ))). Myślę , że Dpd czy inna firma nie występuje o dopłatę , po prostu jakiś warszawski cwaniak znowu wpadł na pomysł jak wyłudzać pieniądze od ludzi. Nie zapłacę tych pieniędzy i założę im sprawę o oszustwo. Koła mam i waga mieści się w granicach deklarowanych. Trzymajcie się od tej firmy z daleka.

  8. No cóż nic nowego… Jestem, jak widzę po opiniach, kolejnym z klientów, naciągniętym, oszukanym… Kalkulator działa, owszem ale tylko do wyceny (jest atrakcyjna), później przychodzą jednak kolejne faktury z dopłatami za: „nietypowe przesyłki” albo „sezonową dopłata do przesyłek nietypowych” cokolwiek to znaczy…
    Reklamacje są odrzucane, odwołania również, za decyzją to z reguły czeka się od miesiąca w górę… Że też nikt się za to nie weźmie…
    PRZESTRZEGAM I NIE POLECAM!!!

  9. OSZUŚCI I WYŁUDZACZE, BRAK SŁÓW, BRAK MOŻLIWOŚCI REKLAMACJI, WE WSZYSTKICH PRZYPADKACH WIDAĆ, ŻE MAJĄ TEN SAM MECHANIZM DZIAŁANIA. WYMIARY CO DO MILIMETRA, KG TEŻ…. SZKODA GADAĆ. CZY KTOŚ NIE ZAPŁACIŁ ZA DODATKOWĄ FAKTURĘ?
    Odpowiedź portalu:
    Proszę skorzystać z pomocy Rzecznika Konsumentów wyznaczonego w samorządach, bo to jedyna droga by nie oskarżać z pozwu cywilnego o próbę wyłudzenia, i nie czekać na dalszy rozwój mobbingu ze strony brokera. Zachęcam też do przeczytania anatomii klasycznego procederu na przykładzie duetu Furgonetka/Inpost: https://forum-konsumenta.pl/blog-tandem-inpost-furgonetka-wyludzenia/

  10. Następna pazerna mafijna brokerska usługa.
    Bezczelne naliczenia i bezczelna obsługa.
    Klient – frajer bez żadnych praw.
    Haniebny, obrzydliwy proceder , pogarda dla zasad zwyczajnej przyzwoitości.
    Omijamy takie wrzody, cuchną …

  11. Nie, nie, nie polecam. Omijajcie z daleka. Moją „przygodę” z tą firmą rozpoczęłam w ten sposób, że kiedy zleciłam przesyłkę na palecie, a jej czas dostawy się przeciągał (zamawiający bardzo się niecierpliwił czy nie przywłaszczyłam kasy albo nie wysłałam paczki), do moich zapytań obsługi co dzieje się z przesyłką i kiedy będzie dostarczona… Nie otrzymałam konkretów. Ociągali się ale paczka na szczęście doszła, oczywiście nie w obiecanej pierwotnie dacie. Takie potknięcie na starcie Ok. Może się zdążyć, postanowiłam dać im druga szansę, sama nie wiem po co. W prezencie dostałam 380 złotych więcej dopłaty za usługę kurierska razem prawie 500 złotych, zamiast 99zl pierwotnego kalkulatora ze strony. Na moją prośbę o dokumentację potwierdzającą doliczenie opłat dostałam odpowiedź, że paczka była cięższa. Nie doczekałam się na dokumenty potwierdzające dana sytuację w DHL, żadnego dokumentu pierwotnego. No moja prośbę o wyjaśnienie nie otrzymałam żadnej dokumentacji od kuriera, jedynie opis apaczki, ile naliczają za ile kilometrów. Tyle, że ja się z tym nie zgadzam, więc poprosiłam o podstawę od DHL. Jak widać na forum mój schemat nie jest jedynym. Już chyba nie ten czas kiedy mówią płacz i płać. Jeżeli ktoś mi coś zarzuca niech to udowodni. Tak chyba działa nasze prawo. Na dzień dzisiejszy reklamacja nie została uznana mam zapłacić, chociaż nie mam pewności skąd ta kwota. Zdecydowanie NIE POLECAM !

  12. NIE POLECAM !!! OSZUŚCI !!! WYŁUDZACZE PIENIĘDZY!!! Wyliczyłam na kalkulatorze rozmiar paczki, zapłaciłam i wysłałam. Po miesiącu otrzymałam fakturę siedmiokrotnie większą niż zapłaciłam za wyliczoną na ICH kalkulatorze paczkę. Reklamacje, odwołania nic nie dały. Następny krok jaki pozostał to Sąd w mieście, w którym jest siedziba przewoźnika. Skusiłam się aby skorzystać z usług tej firmy bo była ciut tańsza niż firma AlleKurier w której nigdy nie miałam żadnych problemów. LUDZIE OMIJAJCIE SZEROKIM ŁUKIEM

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top