Marka New Balance przez lata cieszyła się renomą producenta wysokiej jakości obuwia, cenionego zarówno przez sportowców, jak i osoby szukające wygody na co dzień. Jednak w ostatnich latach wizerunek firmy uległ znacznemu pogorszeniu, co znajduje odzwierciedlenie w licznych negatywnych opiniach klientów. Problemy dotyczą zarówno samej jakości produktów, jak i podejścia firmy do reklamacji. Klienci, którzy jeszcze niedawno mogli polegać na trwałości obuwia, dziś coraz częściej wyrażają swoje rozczarowanie zakupami.
spis treści
Słaba jakość obuwia
Wiele opinii klientów wskazuje na fatalną jakość butów produkowanych przez New Balance. W przypadku modeli takich jak Rebel V3, FuelCell Propel v4 czy MR530TA, pojawiają się liczne skargi na rozklejające się podeszwy, pękający materiał i szybkie zużycie obuwia. Z relacji konsumentów wynika, że buty te przestają nadawać się do użytku już po kilku miesiącach, a czasem nawet po kilku tygodniach sporadycznego noszenia.
Klienci podkreślają, że oczekiwaliby od marki o globalnej renomie i za produkty kosztujące często powyżej 500 zł lepszej jakości materiałów oraz dłuższej trwałości. Wspominają również, że obuwie innych marek, używane przez wiele lat, wciąż prezentuje się o niebo lepiej niż nowe buty New Balance, co wywołuje poczucie frustracji i straty pieniędzy.
Problemy z reklamacjami
Najczęściej powtarzającym się problemem, oprócz niskiej jakości obuwia, jest podejście New Balance do reklamacji. Firma systematycznie odrzuca reklamacje, przy czym argumentacja jest często absurdalna i niepoparta rzetelnymi faktami. Klienci narzekają, że firma szuka najróżniejszych wymówek, aby uniknąć uznania wadliwości produktów. Do najczęściej podawanych powodów odrzucenia reklamacji należą: niewłaściwe sznurowanie obuwia, przemoczenie butów, złe dopasowanie rozmiaru do stopy czy uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku „złego użytkowania”.
W jednym z przykładów klient, który skarżył się na pęknięcie materiału przy palcach, został poinformowany, że to wina złego sznurowania butów, mimo że usterka ewidentnie wynikała z wadliwego projektu modelu. Inny klient, który zauważył odklejającą się podeszwę po miesiącu użytkowania butów, usłyszał, że reklamacja nie zostanie uznana, ponieważ buty były rzekomo zbyt mocno użytkowane. Te przykłady pokazują, że firma nie bierze odpowiedzialności za słabej jakości materiały i traktuje reklamacje jak niewygodny obowiązek, a nie okazję do poprawy jakości obsługi klienta.
Brak reakcji na skargi i opóźnienia
Niestety, nie tylko odrzucanie reklamacji, ale także brak jakiejkolwiek reakcji ze strony New Balance na skargi klientów budzi niezadowolenie. W wielu przypadkach, mimo że według prawa reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu 14 dni, firma nie odpowiada na zgłoszenia nawet po miesiącu. Klienci zmuszeni są do pisania licznych odwołań, jednak ich wysiłki często nie przynoszą efektów. New Balance, zdaniem wielu klientów, ignoruje nie tylko reklamacje, ale także wezwania do przestrzegania warunków gwarancji, co zmusza ich do szukania pomocy u Rzecznika Praw Konsumenta lub kierowania spraw do sądu.
Klienci zostawieni samym sobie
Zachowanie firmy wobec klientów jest dalekie od standardów, które powinna reprezentować marka z tak dużą tradycją. Wielu konsumentów zwraca uwagę na to, że New Balance unika odpowiedzialności, licząc na to, że dla kilkuset złotych klienci nie zdecydują się na długie i kosztowne procesy sądowe. Takie podejście dodatkowo zniechęca konsumentów do ponownych zakupów i powoduje, że negatywne opinie na temat marki roznoszą się szeroko, co może przyczynić się do dalszego spadku zaufania do firmy.
Konsekwencje dla wizerunku
Praktyki New Balance w zakresie obsługi klienta oraz niska jakość produktów mają bezpośredni wpływ na wizerunek marki. Kiedyś kojarzona z niezawodnością, obecnie coraz częściej staje się symbolem rozczarowania i frustracji. Wielu konsumentów deklaruje, że po negatywnych doświadczeniach z reklamacją, nigdy więcej nie zdecydują się na zakup produktów tej firmy. Negatywne opinie mnożą się na platformach takich jak Trustpilot, a firma, zamiast zmierzyć się z problemem, wydaje się ignorować głosy niezadowolonych klientów.
New Balance, niegdyś synonim jakości, dzisiaj mierzy się z kryzysem wizerunkowym spowodowanym niską jakością obuwia oraz nieodpowiedzialnym podejściem do reklamacji. Wspomniane przypadki świadczą o głębokich problemach w procesach produkcji oraz obsługi posprzedażowej. Firma powinna jak najszybciej podjąć działania naprawcze, by odbudować zaufanie klientów, zanim nieodwracalnie utraci swoją pozycję na rynku.
New Balance opinie internetowe
Katarzyna Moussa – 29 paź 2024
Buty drogie nic nie warte po miesiącu dziury rozklejone całe.Nic już u was nie kupię drugi raz ten sam problem
Joanna Lapka – 29 paź 2024
Druga para butów do wyrzucenia z tej firmy raz wyprane i wszystko się porwało nie polecam osobiście już nigdy nie wybiorę tej firmy
Monika – 25 paź 2024
Nie kupujcie butów w New Balance jezeli chcecie mieć problem z jakością butów a potem z reklamacją. Otrzymałam opinie z działu reklamacji o 50 % bonifikacie butów przekazana przez sprzedawcę jaka jest decyzja new balce. Sprzedawca poinformował mnie , iz otrzymam zwrot środków z działu reklamacji i zwrot butów. Po czym dział reklamacji pisze że doszło do błędu systemowego i reklamacja odrzucona . Informuje że cena butów nieadekwatna do jakości butów . Buty zakupione w cenie ok 800 zł , reklamowane po 2 miesiącach , naprawione przez New Balance , po ok roku ponownie reklamowane z uwagi na ponowne odklejenie czubków butów , pęknięte podeszwy i odklejanie części podeszwy przy jednym bucie . Niby sklep i takiej renomie , totalna porażka sklepu. Absolutnie nie polecam !!
Anna Demediuk – 25 paź 2024
Kupiłam buty New Balance, kosztowały sporo. Po 4 miesiącach użytkowania w materiale zrobiły się dziury i przetarcia! Oczywiście reklamacja odrzucona. Buty za kilkaset złotych nie wystarczyły nawet na jeden sezon normalnego użytkowania. Płacimy za piękne sklepy i reklamy, a otrzymujemy w zamian BEZNADZIEJNĄ JAKOŚĆ!!! Zawsze kupowałam buty dla rodziny w tym sklepie i już kiedyś buty się rozkleiły, ale wtedy machnęłam ręką na nieuznaną reklamację. Tym razem nie będzie kolejnej szansy!!! Jest dużo lepszych marek, które produkują solidniejsze obuwie, a przynajmniej jeśli wypuszczą bubel, to się do tego przyznają, a winą nie obarczają klienta. NIE POLECAM, szkoda wydać kasę i za chwilę znowu nie mieć butów!
Tomasz Tempski – 8 paź 2024
Dramat, buty Rebel V3 przeznaczone do treningów biegowych po przebiegnięciu 300 km rozsypały się w przeciągu 7 m-cy. NB stwierdził, że nie uzna reklamacji bo buty musiały być zbyt mocno użytkowane.
Przemek – 3 paź 2024
Podeszwa w butach za 700zł odkleiła się po miesiącu! Reklamacji nie uznali. To ostatni zakup w tym sklepie
Aneta – 1 paź 2024
Zakupy przebiegły ok i wszystko było w porządku dopóki nie wyskoczyła dziura przy palcu po bardzo spordadycznym i krótkim użytkowaniu obuwia. Postanowiłam buty zareklamować,bo nie kosztowały mało. Wysłałam je do centrali do Rzeszowa. Dostałam odmowę, bo jak napisali źle buty sznurowałam. Napisałam odwołanie, że potrafię buty sznurować, a dziura pojawiła się przez model obuwia i słaby materiał. Buty na platformie z mocno ściętym czubkiem co powodowało,że stopa leciała do przodu i powoli się ta dziura robiła, aż przeszła na wylot. Zaznaczam, że nie było to odczuwalne podczas użytkowania.
Dostałam ponowną odmowę, gdzie napisali, że buty źle dobrane do stopy i dlatego powstało uszkodzenie mechaniczne. Zeskanowałam swoje stopy w sklepie CCC, gdzie jest skaner stóp esizeme. Napisałam odwołanie, gdzie udowadniam jaki mam rozmiar stopy i jaki rozmiar butów miałam, czyli że były idealnie dobrane. Dostalam ponowną odmowę, gdzie piszą, że nadal podtrzymują swoje stanowisko mimo,że argumenty ich są bezpodstawne. Sugerują abym poszła do Rzecznika Praw Konsumenta bądź do Sądu. Szczerze NIE POLECAM!!!!!! Szkoda nerwów i pieniędzy.
Aldona – 23 wrz 2024
Ten sklep to pomyłka ! Buty do biegania po górach zaczęły się rozklejać po 5 miesiącach sporadycznego noszenia, więc nie wiem co by było, gdyby faktyczne były używane do biegania górskiego. Reklamacja oczywiście nie uwzględniona w pełni, ale nie zostawię tego tak. Firma nie bierze odpowiedzialności za słabe jakościowo materiały wykorzystywane do produkcji. Dziwię się, ze taka marka tak podchodzi do Klienta, żenada !
John – 15 wrz 2024
Fatalna jakość butów oraz podejście do reklamacji.
Max Piechocki – 5 wrz 2024
Nie polecam. Zakupione buty, model FuelCell Propel v4, porozdzierały się na obu butach w tych samych miejscach, po dziesięciu nałożeniach na nogi. Nie odpowiedzieli na reklamację w ciągu dwóch tygodni, więc według prawa, reklamacja została uznana. Minął miesiąc, a oni dalej nie odpowiadają na wezwania do wypełnienia warunków reklamacji. Zachowują się jak jakaś firma krzak. Nie odpuszczę, pójdę do sądu, ale czy tak powinny wyglądać relacje z klientem ?
Martyna Nowinska – 27 sie 2024
Dołączam się do opinii prawie wszystkich niezadowolonych klientów. Buty zakładane okazyjnie. Posiadam w swojej kolekcji przeróżne buty, z wielu marek, niektóre mające nawet 5 lat i prezentujące jak nowe, gdzie jestem osobom pedantyczną, jeżeli chodzi o ubiór, więc jestem rzetelnym klientem, by potwierdzić słabą jakoś towaru jak i nieudolny proces reklamacyjny.
Marianna – 21 sie 2024
Buty tragicznej jakości, bo kilku użyciach wymagały wyczyszczenia. Farba z kolorowego elementu zafarbowała resztę butów, reklamacja odrzucona. 350pln wyrzucone w błoto!
Artur – 21 sie 2024
Po 4mc użytkowania buty się wytarły, czubki rozklejają się, specjalista pisze o złej impregnacji i przemoczeniu. A co to ma do rzeczy ? Pieniądze wydane w błoto, nie polecam nikomu doświadczeń z tą marką. Omijać szerokim łukiem !!!
Klaudia – 27 lip 2024
Z firmą która posiadała świetne obuwie,niestety stali się dla mnie najgorszą. Buty po 4 miesiącach nie nadają się do użytku. M.in. rozszedł się materiał, porwały zapiętki. Tragedia.
Justyna – 25 lip 2024
Po roku buty rozklwjone. Biegałam w nich raz w tygodniu po 7 km. Nie uznano reklamacji. Nigdy więcej nie kupię butów z tej firmy. Porażka!!!!!!!!
Krzysztof – 20 cze 2024
Nigdy więcej nie kupię butów tej firmy!
Pękł materiał z boku buta. Odrzucili reklamację twierdząc że pękło z powodu „wypchania”.
To absurd. Mam 45 lat i nigdy takie coś nie zdarzyło mi się w żadnych innych butach. Używałem je tylko do chodzenia w biurze. Nigdy ich też nie przemoczyłem. Nigdy nie używałem do sportu.
Buty ładne i dobrze się w nich chodzi, ale nie liczcie na naprawy gwarancyjne jeśli wystąpi jakiś problem lub wada…
Agnieszka – 29 maj 2024
Odradzam zakupów. Ta firma to jakieś totalne nieporozumienie. Odrzucili reklamację rozklejających się butów twierdząc, że buty były przemoczone! Nie wiedziałam, że trzeba je zdejmować, gdy zaczyna padać! Na stronie Trustmate.io jest krótki czas wystawienia opinii, więc jest zakłamanie. Generalnie odradzam zakupy na nbsklep.pl
Klient – 6 maj 2024
Ostrzegam, firma nie respektuje żadnej rękojmi/gwarancji. Buty z wadą, pękają po 4 msc. okazyjnego noszenia. Na wszystkie reklamacje odpisują schematycznie „obuwie niedostatecznie sznurowane, prawdopodobnie źle dobrany rozmiar, przemoczone”. Wszystko to kompletna bzdura. Nie ma możliwości załatwienia sprawy polubownie. Dla cierpliwych pozostaje tylko droga sądowa.
Aga – 15 kwi 2024
Buty po 4 tygodniach uzytkowania przetarły się i jest dziura na zapietku.Reklamacja oczywiście nie uwzględniona.NIE POLECAM OBUWIA Z TEJ FIRMY!!!!!!!!!!!Buty adidasa po 4 latach uzytkowania wyglądają jak nowe.Te- szkoda gadać. Szkoda,że wcześniej nie trafiłam na tę stronę i opinie.Teraz odradzam wszystkim znajomym.
Grzegorz – 26 mar 2024
Nie polecam buty po ok 2.5 MSC się rozkleiły i logo N pękło na obu butach reklamacja odrzucona i strona nie wyraża zgody na postępowanie sądowe więc póki co rzecznik praw konsumenta i wszystkim tak zalecam gdyż rzecznik w nie jednej sprawie pomogl
Pawel – 10 mar 2024
nie polecam !!!!!!! gwarancja w tej firmie nie istnieje !! za każdym razem cos innego wymyślają , to że noga nie ta , to że nie pogoda nie ta , to że brak pielęgnacji , sraty nie gwarancja .Buty rozleciały sie po 6 mc NIKOMU NIE POLCEAM !!!!
Mariusz – 19 lut 2024
Dlaczego ja tu wcześniej nie wpadłem aby zobaczyć komentarze o tym sklepie….. Straciłem dwa tygodnie na poszukiwania i przepychanki z tym sklepem. Wystawiają buty z 30 lub 50% obniżką a nie panuja nad stanami magazynowymi. Po zakupie żadnej reakcji status W TRAKCIE KOMPLETOWANIA jak upomniałem się o dostawę to stwierdzili że moje buty są już sprzedane i mogę sobie wybrać jakiś model bez przeceny to łaskawie dadzą mi 30% zniżki lub zwróca kasę.
Ewelina – 29 sty 2024
Nie polecam!!! Buty rozkleiły się po kilku miesiącach. Reklamacja odrzucona. Nawet po trzykrotnym odwołaniu. Nie kupujcie tych butów. Bardzo słaba jakość i problem z reklamacją. Nigdy już nie kupię butów z tej firmy.
Monika – 29 lis 2023
Odrzucają reklamacje wadliwego obuwia, które było użytkowane przez 2 miesiące przez dziecko… uciekają od odpowiedzialności prawnej. Na swojej stronie wyświetlają tylko dobre opinie, oszukując tym samym klientów.
Joanna – 17 lis 2023
Buty są bardzo słabej jakości. Po kilku wyjściach odkleja się podeszwa i popękała skóra. Oczywiście reklemację odrzucili pisząc totalne bzdury że zapiętek przetarty przez złe dopasowanie, ale prawda jest taka że zapiętek wygląda jak nowy tylko noski popękały. Pani ekspert pisze takie głupoty że głowa boli . Jedno pismo do wszystkich wysyłają z odrzuceniem reklamacji. Teraz czas na Sąd ponieważ nie chcą ugody. Może w końcu wszyscy poszkodowani pójdą z tym do Sądu bo niby kilka stówek to się nie chce ale przydałoby sie zrobić z tymi oszustami porządek.
Fr Mad – 2 lis 2023
Buty kiepskiej jakości. Rozleciały się. Reklamacji nie przyjmują z automatu. Wiedzą, że nikt dla kilkuset złotych po sądach chodził nie będzie i skrzętnie to wykorzystują, sprzedając buble i unikając odpowiedzialności za nie.
Dariusz – 30 paź 2023
Ten sklep sprzedaje badziew na poziomie butów ze straganu w latach dziewięćdziesiątych. Za te pieniądze kupcie sobie coś z innej marki, bo nawet buty z Lidla są lepsze od tego dziadostwa. Po trzech wyjściach skóra pozdzierana do krwi, a wewnętrzna strona butów podziurawiona z przetarcia. Buty przed zamówieniem przymierzałem w sklepie stacjonarnym, więc rozmiar zamówiłem prawidłowy. Nie mam zamiaru reklamować, po tym co przeczytałem na portalu. Boję się stracić buty i nerwy
Kinga – 26 paź 2023
Reklamowałam adidasy, które po okresie krótszym niż pół roku mają przetarcia na piętach i nie nadają się do chodzenia, usztywnienia na pietach drą skarpetki i kaleczą pietę 🙁 Reklamacja została odrzucona – nigdy więcej nie kupię obuwia z tej firmy. Zamówienie nr P304131625, Buty unisex New Balance MR530TA – białe. Będę odwoływać się od decyzji. Pozdrawiam
Izabela – 13 wrz 2023
Uważajcie na ten sklep! Zamówiłam 3 pary butów – odesłałam 2 jako zwrot, a 1 na wymianę (rozmiar był za duży i chciałam wymienić na mniejsze). Po 14 dniach otrzymałam buty na wymianę, każdy w innym odcieniu! Ten sam model, ale jeden ma materiałowe elementy białe, a drugi beżowe. Niby 600 zł za buty to nie powinnam oczekiwać nie wiadomo czego, ale DWA RÓŻNE ODCIENIE TO PRZESADA. W dodatku nie otrzymałam zwrotu środków za jedną z odesłanych par butów. Sklep nie odpowiada na moje maile, nie można się dodzwonić. Totalna porażka. Buty jak z bazaru, niekompletny zwrot, brak obsługi klienta. Nie polecam – będę musiała dochodzić swoich praw na drodze prawnej.
sylwia – 13 wrz 2023
Niestety… Opinie poprzedników potwierdza rzeczywistość… Zwlekanie se zwrotem pieniędzy (14 dni), a zakupiona bluza zmechaciła się po 1 tygodniu i rozerwała na szwie pod pachą! Reklamacja odrzucona! Bluzę uszkodziłam mechanicznie. Niewiarygodne. Idę do Rzecznika Praw Konsumentów. Nie zostawię tego. Uważajcie, gdzie wydajecie swoje ciężko zarobione pieniądze!!!
Arek – 25 sie 2023
Po kilkunastu użyciach w butach w modelu 574 przetarły się po obu stronach wewnętrzne części materiału. Innymi słowy w materiale zrobiła się dziura. Reklamacja odrzucona… Najgorszy sklep i najgorsze obuwie. To była moja pierwsza i ostatnia para. Nie ma znaczenia, że nie nosiłem więcej ponieważ to, że towar się popsuje to normalna sprawa u każdego producenta, za to to jak zajmuję się producent/sklep w trakcie reklamacji również świadczy o jakości również tych butów. NIGDY więcej New Balance.
Gabrysia – 8 sie 2023
Nie polecam zakupów w tym sklepie.
Do tej pory kupowałam raz na parę lat buty w tym sklepie i byłam zadowolona z użytkowania jakości. W zeszłym roku kalendarzowym kupiłam buty, w których po 3 miesiącach użytkowania zrobiły się na pięcie po prostu dziury. Materiał pękł i przy chodzeniu zniszczenie powiększało się, dodatkowo obdzierając stopę. Zgłosiłam reklamację. Rozpatrzona po 2 tygodniach bez butów negatywnie. Dodam, że w pierwszej reklamacji napisałam tylko jedno zdanie- czego dotyczy reklamacja, reklamację pisałam w sklepie ze sprzedawcą.Otrzymałam odpowiedź, że to moja wina- kupiony za mały rozmiar buta lub złe użytkowanie czytaj zbyt luźne wiązanie buta wpłynęło na powstałe zniszczenie. Odwołałam się od tej decyzji wysyłając reklamację napisaną na całą kartkę A4.
Dostałam TĄ SAMĄ ODPOWIEDŹ- kopiuj wklej. Podejrzewam, że osoba rozpatrująca reklamację nie ma z tym nic wspólnego, nie jest w tym zakresie wykształcona, a takie odpowiedzi i zachowanie a także przeciąganie odpowiedzi na reklamację do końca okresu 2 tygodni mają zniechęcić klientów do zakładania reklamacji w ogóle. Dodam, że obuwie kupione z obecnym rabatem za 550 zł . Dokonując zakupu w tym sklepie kierowałam się podejrzewaną jakością idącą za ceną produktu a także tym, że jeśli dojdzie do takiej sytuacji to będę jako klient usatysfakcjonowana rozwiązaniem reklamacji, Tymczasem jest zadowolona Pani bodajże Szczepańska , która miała czas odpisać mi dwa razy to samo. NIE POLECAM
dodatkowo możliwość wystawienia opinii sklepowi w którym robiłam zakupy jest wyłączona, nie można ostrzec innych, podejrzane?
Aneta – 2 maj 2023
Bardzo długo czeka się na zwrot środków za zwrócone zamówienie. Buty odesłane 18.04.2023 pieniędze do tej pory nie zostały zwrócone. Płacone przez Paypo. Raczej już nie złożę zamówienia bezpośrednio w New Balance.
M M – 4 gru 2022
Dziadostwo. Kupiłem buty w czerwcu. W październiku rozleciały się. New Balance odmòwił gwarancji. Jakość na poziomie zerowym badziewie. Nigdy więcej nie kupię New Balance
Dono Dt – 28 kwi 2021
Jak dla mnie to OSZUŚCI nigdy nie widziałem tak nie szanujących klienta sklepu!
Straszą że jeśli nie będę chciał butów spowrotem to mogę nie dostać nawet pieniędzy gdyż oddadzą sprawę do rzeczoznawcy!!
Buty przymierzonych w domu kilka minut noszone a kłamią że mają ślady zużycia ciekawe jakie !!!
Bogusław – 10 lis 2020
Zamówienie nie zrealizowane, nie polecam, obsługa obraża klientów. Stany magazynowe sklepu to jedna wielka pomyłka