Asmanta Call Center notorycznie wydzwaniając nęka obywateli

Asmanta Call Center wreszcie zasłużenie uhonorowana przez prezesa UOKIK karą 1 500 000 złotych, za telefoniczne nękanie wielu Polaków. Ale dlaczego proceder nadal kwitnie…

Nikomu nie wyraziliście zgody na telemarketing, a firmy i tak do was dzwonią. Gdzie jest kres bezczelności i braku respektu przed literą prawa ? UOKiK stawia zarzuty już kolejnej takiej firmie. – Asmanta Call Center zajmuje się zleconym przez swoich kontrahentów telemarketingiem. Pracownicy tej firmy dzwonią do konsumentów, między innymi z ofertą wykonania instalacji fotowoltaicznych, oraz zapraszają na spotkania handlowe. Co ważne podczas tych telefonicznych rozmów przedsiębiorca zajmuje się również zbieraniem danych o potencjalnych klientach ( określane potocznie jako zbieranie leadów ).

Dzwonienie z informacją handlową do osób, które nie wyraziły na to zgody, jest niedozwolone prawnie.
Asmanta Call Center dezinformuje starszych ludzi wyłudzając dane osobowe

Klara Sobieraj nie żyje

Większość z nas pamięta głośną na całą Polskę sprawę, która miała przydomek Klary Sobieraj. Dzwoniąca do nas fikcyjna postać wydawała się być normalną osobą, a okazywała się w rzeczywistości nagranym głosem lektora, – uruchamianym w celu naciągania nas konsumentów, do przekazywania jak największej ilości informacji. Wiele osób miało świadomość że rozmawia z botem, choćby ze względu na wymawiane bez zaczerpnięcia tchu i w zawrotnej szybkości teksty. Głos z słuchawki telefonu świadomie wystrzeliwany był w zawrotnym tempie, po to by ilość i trudna do zrozumienia treść przygniotła w efekcie indagowanych.

Jednak przy odrobinie dociekliwości z naszej strony, i zadawaniu złożonych pytań, można było doprowadzić obsługującego operatora, do deficytu właściwych odpowiedzi, a w konsekwencji odtwarzania na okrągło tych samych zdań, aż do momentu gdy złoczyńca sam rezygnował z dalszej manipulacji.

Wygląda na to że dużo się nie zmieniło od zarania tego oszustwa, ponieważ jak grzyby po deszczu, powstają kolejne firmy uprawiające ten szkodliwy dla konsumenta przekręt. Mało tego niektóre zmieniają tylko nazwę, przeciągając przekręt tak by zmylić organy ścigające przestępstwo. Co w samej rzeczy wskazuje na dochodowość biznesu, mając świadomość że trzeba inwestować w ten proceder by potem zarobić kolosalne kwoty na nieświadomości starszych i schorowanych ludzi.

Trzeba przypomnieć, że wcześniej zarzuty od prezesa UOKiK, usłyszała spółka FG Energy ściśle powiązana z Euro Call Center. Ponieważ były to firmy bezpośrednio zaangażowane w źródło procederu pod nazwą Klary Sobieraj, które wskrzesiły fikcyjną postać. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi wiele postępowań wyjaśniających, stawiając różnym spółkom kolejne zarzuty..

Asmanta Call Center

Asmanta na celowniku UOKiK

Okazuje się że Asmanta pozyskuje numery telefonów bezprawnie z baz danych kupowanych od współpracującej z nią innej spółki. Przedsiębiorca nie posiada zgody właścicieli numerów telefonicznych na marketing bezpośredni, a mimo to wykonuje połączenia telefoniczne. A dzwonienie do osób, które nie wyraziły zgody jest niezgodne z prawem, nie można również o taką zgodę pytać na początku rozmowy.

Do UOKiK napływały coraz częściej skargi konsumentów informujących, że otrzymywali liczne niechciane połączenia telefoniczne. Niektórzy twierdzili wręcz, że połączenia miały nękający charakter i uprzykrzały im życie. „- Od miesięcy jestem nagabywana telefonami od firmy Asmanta call center rzekomo w sprawie udziału w konkursie, z możliwością wygrania jakichś rzeczy. Za każdym razem prosiłam, aby więcej do mnie nie dzwoniono, jednak telefony nadal są” – zgłosiła w swojej skardze konsumentka.

Ponadto podczas rozmów telemarketerzy mieli przekazywać nieprawdziwą informację, że konsument może liczyć na 20 500 złotych dotacji przy wykonaniu mikroinstalacji fotowoltaicznej w ramach rządowego „Programu Priorytetowego Mój Prąd na lata 2021 – 2023”. W rzeczywistości kwota takiej dotacji mogłaby wynieść maksymalnie 5 tys. złotych. Aby ubiegać się o dotację w wysokości podawanej przez telemarketera, konsument musiałby zdecydować się na zakup i montaż nie tylko instalacji fotowoltaicznej, ale również dodatkowo elementów magazynowania ciepła, energii elektrycznej oraz systemu zarządzania energią.

Praktyki stosowane przez Asmanta Call Center zmierzały do wprowadzania konsumentów w błąd co do wysokości dotacji i warunków jej pozyskania. A decyzje zakupowe powinny być podejmowane na podstawie pełnej i rzetelnej informacji. Zaś świadome zawyżanie przez telemarketerów kwoty ewentualnych dotacji stanowi nieuczciwą praktykę rynkową, zaburza proces decyzyjny konsumenta i może prowadzić do wyboru, którego przy dostępie do prawdziwej informacji by nie dokonał.

Asmanta Call Center otrzymuje 1,5 miliona złotych kary od UOKiK

Asmanta Call Center otrzymuje 1,5 mln zł kary

Zajmująca się telemarketingiem spółka Asmanta Call Center naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Wykonywała za pośrednictwem konsultantów oraz zautomatyzowanego oprogramowania połączenia telefoniczne, nie mając uprzedniej zgody konsumentów na kontakt. Intensywność niechcianych połączeń telefonicznych i utrudnianie usunięcia swojego telefonu z bazy danych – to najczęstsze powody skarg konsumenckich. Ponadto, podczas rozmów konsumenci byli celowo wprowadzani w błąd poprzez znaczne zawyżanie kwoty możliwych dotacji. Za te nieuczciwe praktyki rynkowe prezes UOKiK nałożył kary finansowe na firmę i osoby nią zarządzające. Nakazał też natychmiastowe zaniechanie tych praktyk.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na Asmanta Call Center kary w łącznej wysokości 1 210 208 zł. Finansowe sankcje zostały również nałożone na osoby zarządzające Asmanta Call Center: Roberta Personę w wysokości 150 000 zł i Marcina Sperkę w wysokości 100 000 zł w związku z umyślnym dopuszczaniem do naruszenia przez spółkę zbiorowych interesów konsumentów. Decyzja Prezesa UOKiK nie jest prawomocna, spółce i osobom nią zarządzającym przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ukarani menedżerowie zarządzający spółką Asmanta byli wcześniej powiązani z niedziałającą już w Polsce firmą Euro Callcenter, której aktywności Prezes UOKiK przyglądał się w ramach postępowania wyjaśniającego. Wątpliwości wobec Euro Callcenter dotyczyły uciążliwego i nierzetelnego telemarketingu. Pracując dla dwóch spółek, prowadzących taką samą działalność oraz znając wcześniejsze zastrzeżenia Urzędu, zarządzający działali umyślnie i są osobiście odpowiedzialni za nieuczciwe działania spółki Asmanta.

Z uwagi na możliwość popełnienia przestępstwa w związku z działalnością Euro Callcenter, Prezes Urzędu złożył zawiadomienie do Prokuratury Krajowej. UOKiK współpracuje z organami ścigania informując o wszczęciu i przebiegu postępowania w sprawie praktyk stosowanych przez spółkę Asmanta.

Czysty powiat to nieistniejący projekt na który powoływał się bot Klara Sobieraj

Hasła które mają przyciągnąć do oszusta

Trudno nie odnieść wrażenia że nadal do nas wydzwania Asmanta Call Center, choć bot informuje że jest z firmy Lubrina. Oczywiście nie ma możliwości weryfikacji danych, bo to nie konsument ma pozyskać wszelkie potrzebne informacje, tylko call center kolejny raz łamie prawo dzwoniąc bez naszego pozwolenia. Co prawda bot w trakcie rozmowy dopytuje się o pozwolenia na kontaktowanie, jednak z wiadomych przyczyn nigdy ich nie otrzymuje. Mimo wszystko nie wierzę żeby brak pozwolenia był w przyszłości problemem dla Asmanta Call center przy kolejnych próbach nękania.

Czysty powiat

To już historia oszustwa, sławnej Klary Sobieraj na nieistniejący w rzeczywistości rządowy program pt Czysty powiat, który był afirmowany przez przestępców długi czas na Facebooku. Dziwne że Facebook jest zawsze nośnikiem wielu przestępstw i nie ma w związku z tym zarzutów i kar !

Dofinansowanie do fotowoltaiki

Co się zmieniło ? Od dłuższego już czasu, nie jesteśmy indagowani przez oszusta perspektywami fotowoltaiki, przynajmniej, od kiedy UOKiK prowadził śledztwo i wydał wyrok, podpierając się oszustwami opartymi właśnie o propagowanie nieuczciwych zasad dofinansowania paneli fotowoltaicznych.

Ceny węgla a więc dofinansowanie

Zmienia się tylko slogan, zależny od sytuacji politycznej i gospodarczej, gdzie wykorzystywane są choćby znane problemy na rynku problemy by wywindować rzekomą pomoc i podszywać się pod jakieś nie istniejące w rzeczywistości projekty. W tym okresie ciężar zainteresowania został przeniesiony na ceny węgla, ponieważ większość Polaków żyła nieudolnością rządów „Podłej zmiany” i związanym z tym deficytem węgla i jednocześnie zawyżonymi cenami.

Tani prąd

Kolejne natarczywe telefony Asmanty, dotyczą programu „Tani Prąd”, który jest takim samym oszustwem jak program „Czysty powiat” propagowany przez Klarę Sobieraj. Trzeba wyjaśnić że Asmanta Cell Center jest firmą działającą wcześniej pod nazwą Euro Callcenter, i razem z FG Energy nękająca nas tym samym procederem pod fikcyjnymi postaciami – Klara Sobieraj, Oliwia Bugajska i Alicja Kołodziej.

Badanie wzroku za darmo

W ostatniej odsłonie oszustwa Call Center, tym razem bot przedstawiając się jako podmiot Luvrina, informuje że zaprasza ludzi na bezpłatne badanie wzroku, organizowane przez fundację Zdrowi Razem, oświadczając że przy okazji odbędzie się pokaz sprzętu do ewentualnego zakupu.

Asmanta Call Center dzwoni natrętnie mimo wyroku prezesa UOKiK

Call Center dzwoni nadal mimo wyroku

Nie warto doszukiwać się powtarzających się numerów telefonicznych od tej firmy, ponieważ z doświadczenia widać, że dzwonią z bardzo dużej palety numerów, i być może związane jest to z połączeniami przez bramki internetowe, albo innymi możliwościami technicznymi związanymi z działalnością tejże firmy, jako centrali telefonicznej.

Trudno się domyślić jakie powiązania i z kim, mają takie spółki jak Asmanta, zbierające od nas dane pod pretekstem pomocy i nękające nas nieprawdziwymi informacjami. Pewne jest że chcą wciągnąć do rozmowy, przede wszystkim osoby starsze, schorowane i nieporadne życiowo, na zasadzie socjotechniki negatywizmu typu – „Czy dodzwoniłam się do powiatu lubuskiego ?”

Ktoś się dziwi ? – Wiele osób zaprzeczy grze słów lektora choć nie rozumie że to podstęp, i dla potwierdzenia swojej prawdomówności, poda mniej lub bardziej dokładny adres. Na co oczywiście bardzo liczą takie grupy przestępczej. Dzieje się tak, bo wiele starszych osób potrzebuje zwykłej rozmowy, a wymienione wyżej zabiegi socjotechniczne potrafią wyciągnąć od nich prawdopodobnie dużo danych wrażliwych.

Z dużym prawdopodobieństwem można podejrzewać do czego zmierzają nagabywania operatora firm takich jak Asmanta, oni między innymi potrzebują naszego pozwolenia, w postaci wypowiedzianego przez nas słowa „TAK”. – Które nagrywają w celu wykorzystania potwierdzenia aprobaty do tego samego przedsięwzięcia, lub do odsprzedaży pozwolenia dla innych firm. Dlatego nigdy dla własnego dobra, nie należy potwierdzać żądnej wypowiedz nagranego lektora, które mogą być potem użyte przeciwko nam w celach przestępczych.

Asmanta Call Center nie boi się UOKiK

Grupa trzymająca władzę

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, każdej spółce w Polsce grozi kara do 10 procent obrotu. Natomiast na każdą osobę zarządzającą Prezes UOKiK może nałożyć sankcje w wysokości 2 mln złotych. Tymczasem stał się chyba cud w racjonalizowaniu winy przez UOKiK !

Na spółkę Asmanta Call Center nałożone zostały kary finansowe w łącznej wysokości 1 210 208 złotych, a na osoby zarządzające, mimo górnego limitu 2 mln złotych, – kary mocno rozweselające ! Robert Persona otrzymał grzywnę w wysokości 150 000 zł, a Marcin Sperka karę w wysokości 100 000 zł. Jak czytamy, zostały one nałożone przez Urząd w związku z umyślnym dopuszczaniem do naruszenia przez spółkę zbiorowych interesów konsumentów.

Niestety mimo hucznej propagandy sukcesu pisowskiego prezesa Tomasza Chróstnego nic się nie zmienia dla obywatela. Mafia rządziła i nadal rządzi, nękając nas telefonami i nieprawdziwą informacją. Na początku była Euro Callcenter, potem Asmanta a teraz rządzi Luvrina. Oczywiście budżet centralny jest wzbogacany karami nałożonymi przez UOKiK, ale na jakie cele przeznacza je partia trzymająca władzę, to już inny temat.

Trudno też nie przypuszczać możliwych relacji rządowych z każdą firmą, która ma możliwość inwigilowania obywatela, jeżeli tzw. Prawo I Sprawiedliwość używa antyterrorystycznego 'Pegasusa’, i hybrydy prawnej 'Lex-Tusk’ iście rodem ze standardów białoruskich lub rosyjskich, -uwaga- do zwalczania wpływów rosyjskich. Dlatego zastanawia w tym momencie fakt, jaką rolę gra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod wodzą nominatów partyjnych.

Słownik pojęć

Definicje

Call center

Całość elementów sprzętowych i programowych służących do obsługi masowych kontaktów z klientami, przy użyciu telefonu jako medium. Przekładając określenie na język polski, jest to dosłownie – „centrum telefoniczne”, lub inaczej: centrum obsługi telefonicznej, biuro obsługi klienta (BOK), centrum kontaktów z klientami.

Call Center jest jednym z kluczowych elementów zarządzania przedsiębiorstwem opartym na Customer Relationship Management ( CRM ). Z uwagi na wzbogacenie w dzisiejszych czasach o inne niż telefon sposoby kontaktu, standardem stała się ulepszona wersja zwana contact center. Standardowo call center oparte jest na trzech rozwiązaniach technologicznych:

ACD – automatyczna dystrybucja połączeń
IVR – automatyczna obsługa głosowa
CTI – integracja systemu telekomunikacyjnego i informatycznego

Leady sprzedażowe

Lead sprzedażowy to konsument, jednostka lub firma, czyli wszyscy którzy są potencjalnie zainteresowani danym produktem bądź usługą. W marketingu internetowym staje się nim osoba, która pozostawiła na stronie internetowej danej firmy swoje dane kontaktowe, lub z którą firma skontaktowała się w dowolny inny sposób. Wysiłki marketerów zmierzają do zachęcenia konsumenta do odwiedzenia odpowiedniej strony docelowej (poprzez reklamy, promocję w mediach społecznościowych, emailing lub inne działania marketingowe, a następnie do skłonienia konkretnej osoby, firmy lub instytucji do udostępnienia swoich danych, lub innych wartościowych informacji na swój temat. Pozyskiwanie danych zazwyczaj odbywa się poprzez dobrowolne wypełnienie formularza kontaktowego. W zamian użytkownik otrzymuje dostęp do darmowych, interesujących go materiałów.

Leady sprzedażowe mogą być kategoryzowane dla ułatwienia pracy handlowca, przykładowo:

  • gorące leady – osoby lub firmy, które widziały reklamę albo ofertę, lub otrzymały rekomendację, i są gotowe natychmiast kupić produkt,
  • ciepłe leady – osoby lub firmy, które są zainteresowane produktami, ale nie chcą w tym momencie ich kupować,
  • zimne leady – osoby lub firmy, które nie przejawiają zainteresowania produktami, ale mogą być grupą docelową i stanowić rynek zbytu w przyszłości.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top