Enea opinie - dysproporcja w natychmiastowym odcinaniu prądu a przyłączeniem trwającym nieskończoność

Enea opinie

https://www.enea.pl/

Negatywny wydźwięk operatora energetycznego

Enea, jeden z głównych usługodawców energetycznych w Polsce, od lat cieszy się niechlubną opinią klientów z powodu licznych problemów związanych z dostawą energii elektrycznej oraz niską jakością obsługi. Pomimo swojej dominującej pozycji na rynku, firma nie spełnia oczekiwań konsumentów, co stawia ją w niekorzystnym świetle.

Jednym z najpoważniejszych zarzutów wobec Enei jest niestabilność dostaw energii elektrycznej. Klienci skarżą się na częste przerwy w dostawie prądu, które wpływają negatywnie na ich codzienne funkcjonowanie. Awarie są zbyt często bagatelizowane, a naprawy trwają dłużej niż deklarowane przez firmę. To powoduje nie tylko utratę zasobów energetycznych, ale również narusza bezpieczeństwo i komfort życia wielu osób.

Kolejnym istotnym problemem jest niska jakość obsługi klienta. Klienci skarżą się na niekompetencję pracowników obsługi, którzy często nie potrafią skutecznie rozwiązywać problemów ani udzielać rzetelnych informacji. Zgłaszane reklamacje są zaniedbywane, a procesy rozpatrywania skarg wydłużają się do granic absurdu, pozostawiając klientów bez odpowiedzi na ich potrzeby.

Dodatkowo, Enea nie wydaje się inwestować wystarczająco w rozwój infrastruktury, co skutkuje przestarzałymi systemami i technologią. To z kolei prowadzi do sytuacji, w której firma nie jest w stanie sprostać rosnącym potrzebom i oczekiwaniom klientów, utrudniając im korzystanie z nowoczesnych technologii i usług związanych z energią.

Podsumowując, usługi świadczone przez Eneę pozostawiają wiele do życzenia. Klienci doświadczają problemów z dostawą energii oraz niezadowalającej jakości obsługi klienta. Firmy energetyczne powinny działać na rzecz poprawy jakości życia swoich klientów, co w przypadku Enei wydaje się być zaniedbywane na rzecz zysków i utrzymania dominującej pozycji na rynku.


Enea opinie 2023

Iwka – 2023-01-23
Dzień dobry, chciałabym podzielić się z Państwem praktykami, jakie stosuje firma „Enea” wobec odbiorcy indywidualnego. Od ponad dwóch tygodni staram się o ponowne przyłączenie do sieci energetycznej mojego mieszkania w bloku w Szczecinie (pełnomocnik nie dopilnował opłat i prąd został odcięty 21go grudnia). Po opłaceniu zaległości przez 2 tygodnie próbowałam ustalić termin wizyty monterów podłączających prąd. Niestety bezskutecznie, codziennie byla informacja o tym, że będą jutro i nie są w stanie określić terminu, stąd decyzja o zmianie operatora na Tauron.

Dzisiaj (23.01) po podłączeniu licznika firmy Tauron przy próbie podłączenia do sieci okazuje się, że linia jest nieczynna, zaś „enea” upiera się że „tauron” nie zapłacił za wypożyczenie, chociaż pracownik Tauronu ma dowód na opłacenie tego wypożyczenia (sieci przesyłowej). Po kilkunastu latach opłacania rachunków za energię od trzech tygodni próbuję ponownie mieć możliwość korzystania z elementarnej możliwości dostępu do energii, jednak brak dobrej woli i precyzyjnej informacji po stronie pracowników „enei” uniemożliwia to bardzo skutecznie.

Niesymetrycza jest tutaj relacja pomiędzy firmą a konsumentem. Odcięcie dostaw energii następuje w określonych okolicznościach (terminie), natomiast na przyłączenie należy czekać po opłaceniu zaległości i opłaty za ponowne przyłączenie bez określonego terminu panowie tłumaczą, że trzeba czekać na swoją kolej. Podobno w Szczecinie trwa to dość długo…
Właściwie nie wiem, co robić.

trw – 2023-01-20
Banda debili jaka tam pracuje jest nie do opisania Nie potrafią niczego zrobić. Normalne w tym kraju i państwowej gów…nej firmie 4 miesiace czekam na rozliczenie fotowoltaiki, oczywiscie nic nie idzie wskórać ani na infolini ani na ebok Za to jak ty nie zapłacisz rachunku w terminie to windykacje wysyłają natychmiast Najgorszą decyzją jaką podjąłem był powrót do tego kraju z kartonu i gów..

Enea oszukuje propagandą notabli władzy wobec Unii Europejskiej

Enea opinie 2022

Leo – 2022-12-27
Kontakt z infolinią to zupełne dno. Pół godziny oczekiwania na telefonie(zapowiedź) Informują również o kontakcie za pośrednictwem eBOK – wysłałam wiadomość tydzień temu i status „w trakcie realizacji” a sprawa dotyczy mylnych danych na fakturze. Jako miejsce poboru energii wpisana jest zupełnie inna osoba. Udostępnianie takich danych -RODO chyba podlega karze. Może firmy Enea to nie dotyczy.

AEs – 2022-12-18
Konsultanci – niewłaściwe osoby na niewłaściwym stanowisku Brak ” ludzkiego ” kontaktu Ton głosu, odczytywanie informacji jak z automatu, brak wiedzy, sposób wypowiedzi świadczące o niechęci do klienta, wyczuwalny brak cierpliwości, sapanie/ wzdychanie do słuchawki, wyraźne odczuwanie niecierpliwości że str pracownika w momencie podejmowania rozmowy, zadawania pytań ( w odp już to mówiłem …/ Nie daje mi pani/ pan dokończyć [klepania regułki ] ) Gdybym tylko mogła, to bym umówiła wizytę w punkcie Nigdy więcej nie skorzystam z kontaktu z pracownikiem infolinii

adam – 2022-12-05
23-11-22 dostałem maila o nie zapłaconym rachunku , nie wiem kto księguje wpłaty . Ale chyba coś ktoś nie kuma , bo wysłałem pdf z banku o opłaconych 2-rachunkach z 10-11-22 na koto wiadomości . i cisza do dzisiaj

Mateusz – 2022-12-03
Kiepska współpraca, faktury dostaję jako szacunkowe zużycie prądu a nie rzeczywiste. Raz jest zużycie znikome a innym razem bardzo wysokie co wiąże się z tym że każdorazowo fakturę muszę zgłaszać na reklamację. Zgłaszałem kilka razy aby w systemie zmienili zużycie prądu na rzeczywiste a nie szacunkowe to tylko obiecują mając klienta w d***e Nie polecam i mam zamiar zmienić dostawcę prądu

Marta – 2022-11-21
Kpina. Od 2 tygodniu staram się odzyskać dostęp do konta, niestety najpierw sugerowało mi się niewłaściwy adres mailowy, a potem kazano czekać na link do resetu dostępu, który może dotrzeć z opóźnieniem. Wiele jestem w stanie zrozumieć, ale dutygodniowe opóźnienie to chyba przesada. Poza tym jakoś maile z fakturami docierają bez problemu. To jak Enea macie dobry ten adres czy jednak zły. Ekscesy z Wami są żałosne. Na zgłoszenie w sprawie reklamacji na konsultanta odpowiedzieliście od razu. Jednak na zgłoszeni w sprawie braku możliwości odblokowania konta pomocy nie się nie doczekam. Firma i pracownicy to żart.

na lewo – 2022-11-19
Dostałem od Was szyfr w paragrafach,nie zrozumiałem ani zdania,ale dzięki za papier do dupy.Bede wnioskował o następną rolkę.

Tomasz – 2022-11-15
Żałuję że nie mogę dać 0 gwiazdek. To co odpie***laja to można książkę napisać. Nie mam prądu od 11 dni i nadal nie mają czasu naprawić swojego partactwa.

Klient – 2022-10-30
Dziadostwo do kwadratu.

Tii – 2022-10-28
Nie spotkałem się nigdy z gorzej zorganizowaną firmą. Proszę się o fakturę od 17 miesięcy… Umowa podpisana w stacjonarnym biurze nie została przesłana do centrali, w związku z czym mój prąd był liczony jako budowlany, a nie jako G11. Kilkanaście reklamacji, wizyt w biurze, nic nie pomogło. Dopiero pismo do UOKiK załatwiło sprawę w ciągu kilku dni, nagle umowa się znalazła. I teraz uwaga: taryfę zmienili, rozliczyli, wystawili korekty na wezwanie od UOKiK, i teraz znowu od czerwca 2021 nie dostałem faktury. Na infolinię nie ma co dzwonić, nikt nic nie wie. Dzieci we mgle!

S – 2022-10-16
Serwis porażka. Nie da się otrzymać konsultacji telefonicznie ani mailowo. Kierownictwo musi zwrócić na to uwagę.

Martyna – 2022-10-15
Po pierwsze dodzwonić się graniczy z cudem … W czwartek po południu odłączono mi prąd moje gapowe zapomniałam zapłacić zrozumiałe … Przelew zrobiłam dosłownie w 3 minuty przez ebok enea co wiadomo widzieli ze płatność nastąpiła od razu, dzwoniąc przez pół czwartku cały piątek za każdym razem słyszałam w słuchawce proszę oczekiwać zlecenie podłączenia prądu jest w realizacji … Nie wspomnę o tym ze co konsultant to inna gadka w tym trochę oszukiwania klienta po to aby się odpi…

Przyszła sobota dzwonię na enea operator Pani oznajmia mi ze najwcześniej włączenia prądu mogę spodziewać sie w poniedziałek ale nie obiecuje . 2 małych dzieci w domu brak możliwości rozpalenia w centralnym lodówka rozmrażająca sie … Ponoć mamy 21 wiek a mam wrażenie ze to średniowiecze !!!! Traktują ludzi z góry a biorą tak kosmiczne pieniądze ze szok!!!! Wyłączyc przyjechali pewnie w przeciągu godzinki na włączenie trzeba czekać tydzień pozna jesienią gdzie temperatury nad ranem to nawet 2 stopnie!!!!

SKARGA! – 2022-10-04
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób: listownie na adres: Urząd Regulacji Energetyki Al. Jerozolimskie 181 02-222 Warszawa pismem złożonym osobiście w Kancelarii Urzędu Regulacji Energetyki w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15 – 16:15 faksem – na numer: (22) 378 11 54 drogą elektroniczną na adres e-mailowy: dsk@ure.gov.pl lub na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP ustnie do protokołu – w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181.

LIDIA – 2022-10-04
Szanowni Internauci, mam prawie identyczne problemy z ENEA. Wysłałem już skargę w jednej sprawie do URE i czekam na odpowiedź. Planuję również wysłać do UOKiK. Proszę Was składajcie skargi. Sam wpis w internecie nie wystarczy. Należy złożyć formalną skargę. Żaden Urząd nie będzie czytać skarg z internetu i na takiej podstawie nie może podjąć działań. Opinie w internecie są tylko przestrogą dla potencjalnych. klientów. Pamiętajcie tylko w dużej grupie możemy cokolwiek zdziałać.

STASZEK – 2022-10-04
RAK SYSTEMU ENERGETYCZNEGO, WSZYSTKIE WPISY PONIZEJ TO GORZKA PRAWDA JAK JEST NA DZIEN DZISIEJSZY! NIKT NIC NIE WIE, DZIWIE SIE ZE TAKIE TRAKTOWANIE OSOB KTORE PLACA WAM ZA ENERGIE JEST AKCEPTOWANE> SZKODA ZE PANOWIE w RZADZIE NIE POTRAFIA ZALATWIC TEGO CO W TEJ SPOLCE SIE DZIEJE. BALAGAN TOTALNY I MAM NADZIEJE ZE WEZMIE SIE ZA TO KTOS Z PARLAMENTU EU BO JAK DLUGO MOZNA TO CIAGNAC! ZYCZE UPADLOSCI SPOLKI BO TO JEDYNE WYJSCIE ABY ZACZAC OD ZERA!

Klijent – 2022-09-16
Dodzwonić się na infolinię tragedia czas oczekiwania 20 30 min aż jakąś łazja podniesie łaskawie słuchawke

Radek – 2022-09-13
Konsultacja przez czat: – brak odpowiedzi na zadane pytania; – czułem się ignorowany; – odpowiedz na każde moje pytanie trwało min. 3 min.; – widać, że pracują tam za karę

Maria – 2022-09-09
Na polaczenie z konsultantem czekalam prawie 40 minut na infolinii! Konsultantka bardzo niesympatyczna, bezczelna rozlaczyla rozmowe bez podania mi informacji o jaka prosilam. Zalatwienie jakiejkolwiek sprawy z Enea jest wrecz niemozliwe. Ignorancja i bezczelne podejscie do klienta.

Miłosz – 2022-09-02
Uwaga! eBOK ENEA ma 30 dni na odpowiedź na zapytanie mailowe zadane przez ich stronę. 30 DNI. W XIX wieku szybciej koniem bym obrócił na drugi koniec Polski i z powrotem niż oni odpowiedzą na INTERNETOWE zapytanie. Tam jest potrzebna baaardzo głęboka reforma. Pozdrawiam rozbawiony klient

Jola – 2022-08-21
26 kwietnia 2022 zamontowano mi „nowy” licznik (produkcja 2012 r). Od tego momentu zaczął się mój koszmar, bo zużycie prądu w 56 metrowym mieszkaniu wzrosło 10- krotnie. Przebyłam całą drogę reklamacji i skarg: od 4 zgłoszeń telefonicznych, poprzez wysłanie 4 reklamacji przez e-BOK i osobistą wizytę w szczecińskim BOK. Bez rezultatu. Od 26 kwietnia do 17 lipca br. „nowy” licznik wskazał zużycie prądu 4.028 kWh! na kwotę 2.541.81 PLN! (wcześniej średnie zużycie ok. 250 kWh przez 2 miesiące i płatność ok. 240 PLN).

Jedyną osobą, która potraktowała mnie podmiotowo, uważnie wysłuchała i pomogła był pracownik z działu Operator Enea (zajmujący się m.in. problemami klientów licznikami). 9 sierpnia doprowadził do wymiany wadliwego licznika – dziękuje mu bardzo! Ale na tym sprawa się nie zakończyła, bo nie nastąpiła korekta dwóch zawyżonych faktur, za to Windykacja ENEA działa b. sprawnie i już straszy mnie odcięciem energii (mimo, że moja sprawa ma status: „w trakcie realizacji” i przy pierwszym telefonicznym zgłoszeniu poinformowano mnie, że do czasu zakończenia sprawy nie muszę opłacać faktur).

Moje spostrzeżenia i opinia o Spółce ENEA po 4 miesiącach „walki” Poraża scentralizowana polityka firmy, złe zarządzanie, bałagan, brak przepływu informacji między działami, bzdurne procedury (np. w moim przypadku zainstalowano mi nowy licznik, który działał wadliwie, żeby to udowodnić to na swój koszt (237,64PLN) musiałabym przeprowadzić jego badanie laboratoryjne), traktowanie klienta przedmiotowo i jako źródło dochodów, brak odpowiedzi zwrotnej na reklamacje (na skargę z dnia 13 czerwca 2022 do dziś nie otrzymałam odpowiedzi, choć ustawowy termin 30 dni dawno minął).

Jedrzej – 2022-08-16
Brak możliwości kontaktu z doradcą. Na infolinii można godzinami słuchać tylko automatów. Funkcja chatu z konsultantem nie działa. Wszędzie jedynie odnośniki do ebok, niestety mój problem leży właśnie w niemożliwości zalogowania się do ebok….

brzęszczyczykiewicz – 2022-08-09
banda przygłupów, niestety utrudniają załatwienie prostej sprawy, gorzej jak w komunie, czekam tylko kiedy będzie można wybrać sobie dostawcę energii.

Konstans – 2022-08-09
Enea. Nie polecam. Utrudniają załatwienie każdej sprawy. Dom sprzedany. Aby przepisać liczniki na nowego właściciela potrzebny jest Akt zgonu poprzedniego właściciela. A to nie zmarły sprzedawał dom. Żaden inny dokument nie jest wystarczający …

Enea opinie - Loterie fantowe i propaganda sukcesu nie zatuszują horrendalnych cen

Ewa – 2022-07-13
Brak możliwości uzyskania połączenia z konsultantem. O połączeniu telefonicznym zapomnij. Niemożliwe Chyba że spędzisz cały dzień przy telefonie Mailem .??? Na maile brak odpowiedzi. Mozesz sobie pisać. I tak nikt Ci nie udzieli odpowiedzi. Pozostaje wizyta osobista. Jakaś kpina.

Agnieszka – 2022-07-12
Obiecanki cacanki… umawiasz się na rozmowę czekasz na telefon przez cały dzień i zero odzewu. Widać jak poważnie podchodzą do klientów.

S.Sobański – 2022-06-23
Kolejne podwyżki !! złodzieje

Karolina – 2022-06-17
Banda złodziei . Nigdy w życiu nie polecam dziadostwo ! Pusty dom rachunki jak za full ludzi

Ja – 2022-05-24
Jeba.. pisowskie szma..

Klient – 2022-05-21
Zacznijcie odbierać telefony alarmowe gnidy. Brak prądu już od paru godzin i nie idzie zgłosić bo nikt nie odbiera

EDYTA – 2022-05-18
Jeśli ktoś zastanawia się nad wyborem operatora proszę się zastanowić!!!!! Enea to porażka, klienta mają centralnie w dupie, najważniejsze są tylko złotówki, które naliczają z błędami. Kontakt tragiczny a wyjaśnienie sprawy wymaga czasu i paczki tabletek uspokajających. Beznadziejna firma w kontakcie.

Mjsh – 2022-05-11
Po spóźnieniu 1dniowym prąd został odłączony. Po 10 minutach od odłączenia rachunek zapłacony. 3 dzień czekania na ponowne podłączenie, bez skutku. Praca zdalna, zadania na studia niemożliwe do wykonania.

Sobański – 2022-04-14
Złodzieje i oszuści

Sara – 2022-04-11
Oszukują na rozliczeniach, zawyżają rachunki, liczą, że klient nie zauważy. Kompletne dno.

Paweł – 2022-04-11
Dno

Robert – 2022-04-07
Gdy mialem uszkodzony licznik i po wymianie oplaty spadly o polowe wykrecili sie zfalszowana ekspertyza a gdy sprzedalem nieruchomosc olali protokol zdawczo odbiorczy wystawiajac nadal faktury na mnie nawet na zgloszenie demontazu licznika nie reagowali ak ich nazwac oszusci to za malo

Joanna – 2022-04-05
BRAK POWIADOMIENIA I KONTAKTU ZE STRONY MONTERA RACHUNKI OPŁACONE a za brak kontaktu wystarczył jeden telefon pokazania świstka wysłania e-mail i byłoby

Karol – 2022-03-22
Najbardziej niekompetentna firma z jaką miałem do czynienia… serdecznie nie polecam…

Ja – 2022-03-21
Najbardziej niekompetentna firma z której usług muszę korzystać.

Dyzio – 2022-03-03
Firma która jest nastawiona na gnebienie klientów ich opłaty zmienne przemienne wymienne itd.są droższe od samego prądu. Ich konsultańci wprowadzają w błąd w celu podpisania niekorzystnej umowy.Nie trzymają się przepisów ŻENADA????????????????????????????????????????

Xyz – 2022-02-26
Tragiczny operator!!! Podpisałam najbardziej niekorzystna umowę przy której miał nie drożeć prąd a teraz pace Ok. 70 zł więcej do rachunku niż powinnam!!! Złodziejstwo!! Nie polecam

Tomasz – 2022-02-22
Najgorszy operator w Polsce. Obsługa na karygodnym poziomie, przez telefon nic nie załatwisz a jak pojedziesz to mają klienta gdzieś. Dopiero ja się wydrzesz na całą sale to się okazuje zmozna to załatwić od ręki.

Leszek – 2022-02-22
Zmieniłem adres zamieszkania i zaczęły się moje problemy z Eneą dopiero 2 miesiące po wprowadzeniu się podpisałem umowę którą od listopada do teraz jest jeszcze nie aktywna ani razu też nie spisał mnie inkasent ponieważ nie miał mojej umowy na swojej liście. Cały czas dzwonię w tej sprawie proszę o pomoc ale wszystko stoi w miejscu nikt tym się nie przejmuję chociaż tyle czasu minęło. Biuro obsługi klienta fatalne co chwilę piszą pisma bo każą czekać miesiąc na odpowiedź. A ja sam wpłacam pieniądze na konto bo nie wiem kiedy będę miał aktywną umowę swoje ebook i jaki dostanę rachunek. Ręce opadają. ????

MeShag – 2022-02-20
Prądu nie ma w białe dni, kontaktu żadnego gdyż telefonu nie odbierają,a ponadto podają fałszywe info na swojej stronie.

Wkurzona – 2022-02-20
Chyba najgorszy operator energii w Polsce. Dodzwonienie się na 991 (pogotowie energetyczne) graniczy z cudem nad cudami, już szybciej egipscy bogowie ześlą prąd, niż Enea zainteresuje się jakkolwiek przyjmowaniem zgłoszeń. Jedna gwiazdka to i tak za dużo.

Ulf oietruska – 2022-02-20
Coraz gorzej. Nic nie inwestują, ale gęby pełne frazesów, a najmniejszy podmuch wiatru sprawia, że zostajemy bez prądu.

Iza – 2022-02-20
Patologia numer awaryjny można se w dupę wsadzić żadna krowa nie odbierze mają ludzi w dupie żadnych informacji nikt nie udzieli jak w średniowieczu a jak się spóźni człowiek z rachunkiem zaraz odetną

Dawid – 2022-02-19
żenada

Klient – 2022-02-18
Rejon Goleniów. Prąd jest wyłączany przy każdej pogodzie, przynajmniej raz w tygodniu. Często wielokrotnie w krótkim czasie. Awarie zazwyczaj nie są uwzględniane w ich komunikatach. Dla mnie ta firma to jedna wielka AWARIA

Niezadowolony – 2022-02-17
Brak organizacji, kontaktu, i ludzi z mózgiem

Wieslaw – 2022-02-17
Napisałem do nich dwie wiadomości z mojej strony eBOK, gdyż tak się można pisemnie z nimi porozumieć, ani w jednej jak i drugiej sprawie nikt mi nie odpowiedział na wiadomość. Szkoda, że ten twór nie ma silnej konkurencji

Emilia – 2022-02-07
Śmiech na sali : zmiana w cenniku usług ,a kontakt z infolinia to UWAGA : 45 min i nadal nic !!!słuchanie Vivaldiego “ Cztery pory roku “ i nic wiecej.

KAMIL – 2022-02-01
ENEA TO NAJGORSZA FORMA W POLSCE OD ROKU MOI RODZICE CHCELI ZMIENIĆ LICZNIK NA G12 ALE NIC Z TY NIE ZROBILI TO SĄ ZŁODZIEJE

Mirka – 2022-01-31
Ta jedna gwiazdka to i tak za dużo. Umowa na faktury za rzeczywiste zużycie licznika a przychodzą szacunkowe nie wiadomo skąd i na jakiej podstawie. Reklamacje nic nie dają, bo odsetki są naliczane mimo reklamacji. Nikt nie wiem kiedy ani gdzie pracownik przychodzi spisać liczniki. Nie ma szans na umówienie się z jakimś pracownikiem, który podaje numer który nie działa.

Paranoja. Nikt nie ma nad niczym kontroli, faktury znikąd. Płatność przez eboka Enea za pomocą PayU nie działa… tzn. pieniądze znikają z konta ale nie opłacają faktury. Wielka szkoda, że na moim obszarze nie ma Taurona… Jeśli ktoś ma opcje to wszystko jest lepsze od Enei.

Jjjaikajajjaap – 2022-01-30
Panie nie odbierają telefonów odrzucają połączenia

Ola – 2022-01-30
1. Przez pół roku ENEA nie potrafi zmienić taryfy (mimo reklamacji i ponagleń – telefonicznych i osobistych rozmów z konsultantami). 2. Mimo umowy kompleksowej i rozliczenia rocznego (zgodnie z umową) nagle przychodzą faktury nie wiadomo za co i na jakiej podstawie, bo w międzyczasie nikt nie spisywał stanu licznika, a do rozliczenia rocznego jeszcze ponad pół roku…

3. Oprócz faktury „nie wiadomo za co” na aktualnego nabywcę przychodzi dodatkowa faktura „nie wiadomo za co” na poprzedniego właściciela licznika, który nim nie jest od ponad pół roku…. – dodam, że wszystkie wcześniejsze faktury były opłacane na bieżąco i bez żadnych zaległości. Podsumowując – za nierzetelność, nieuczciwość nawet ta jedna gwiazdka to zdecydowanie za dużo….

Włodzimierz – 2022-01-16
Zostałem również naciągnięty przez Eneę na tzw, pewną cenę. Tak jak w przypadku innych, nie zostałem powiadomiony o tym, że będę płacił dodatkową opłatę. Jak dowiedziałem się o tzw. opłacie handlowej złożyłem pisemną rezygnację z tej usługi. Na odpowiedź czekałem 166 dni. Chcę tych oszustów podać do sądu – nie ze względu na pieniądze – po prostu nie toleruję oszustów i naciągaczy. Potrzebowałbym zrzut ekranu z reklamówką Enei z „pewną ceną” /tą co dokładali 200 zł/. Może ktoś zachował to w swoim komputerze? mój mail ecler@o2.pl

JebaćEnea – 2022-01-08
Najgorsza firma jaka istnieje, kontakt z klientem zerowy, nie potrafią nawet jebanej karty odblokować

Enea awarie - brak inwestycji w infrastrukturę a pieniądze wypływają

2021

Adam – 2021-12-20
Szanowni Internauci, mam prawie identyczne problemy z ENEA. Wysłałem już skargę w jednej sprawie do URE i czekam na odpowiedź. Planuję również wysłać do UOKiK. Proszę Was składajcie skargi. Sam wpis w internecie nie wystarczy. Należy złożyć formalną skargę. Żaden Urząd nie będzie czytać skarg z internetu i na takiej podstawie nie może podjąć działań. Opinie w internecie są tylko przestrogą dla potencjalnych. klientów. Pamiętajcie tylko w dużej grupie możemy cokolwiek zdziałać.

Katarzyna – 2021-12-16
Nie się nie da załatwić. Osoba starsza bez prądu od dwóch tygodni, rachunki przychodzą ogromne. Dodzwonić się można po 15 minutach ale nic się nie da załatwić bez pełnomocnictwa. Chat na stronie nie działa. Rezerwacja terminu, cały czas wszystko zajęte. TRAGEDIA!

Agnieszka – 2021-11-29
Do tej pory nie miałam większych problemów z firmom enea . Ale w momencie kiedy sprawa dotyczyła czegoś więcej niż spisania licznika , jestem bardzo nie zadowolona i zawiedziona poziomem obsługi . Na wymianę skrzynki w celu przyłączenia do mikroinstalacji czekałam misiac . Po czym pan podobno przyjechał , stwierdził ze nie mógł się dostać – co jest wierutna bzdura poniewaz bramka jest zawsze otwarta . Co ciekawe że nie ma z tym nigdy problemu kiedy przychodzi do spisania stanu licznika.. i w rezultacie termin przepadł zlecenie zostało zamknięte.

Po kontakcie telefonicznym nie znalazło się żadne rozwiązanie mojej sytuacji , poza możliwością złożenia nowego wniosku o termin – za kolejnych 30 dni . Jest to dla mnie bardzo nie profesjonalne podejście do klienta .

Mk – 2021-11-22
Próba wyjaśnienia czegokolwiek na infolinii jest trudna, odpowiedzi sztampowe.

Lukasz – 2021-11-02
Oni są dużo gorsi od wszystkich państwowych instytucji, nawet od urzędu skarbowego

Jali – 2021-10-22
Totalne dno.. Jak najdalej! Omijać szerokim łukiem! Naprawa usterki ( brak fazy ) Trzy dni!! Skandal !!

Ania – 2021-10-22
Tragedia. Kontakt meilowy trwa dwa tygodnie jeszcze nie idzie się z nimi dogadać. Wystawiają rachunek po czym po 10 dniach wystawiają kolejny na ogromną nierealna kwotę. Naciągacze. Trzymać się z dala od tej firmy. Jestem w trakcie zrywania umowy z tym dziadostwem.

Karolina – 2021-10-19
3 tygodnie zalatwiam sprawę on line i nadal końca nie widać. Pracują tam same de****które nie czytaja poprzedniej korespondencji która już była. Żenada i wtyd. Róbcie szkolenie pracownikom bo obsługa klienta to dno

Grzegorz – 2021-10-10
Dziadostwo jak nie wiem.Dodzwonić się nie można,terminu online umówić nie można.Nie wiem kto ta stronę robił ale w każdym razie jest zrobiona byle jak przechodzę do potwierdzenia terminu i żadnego komunikatu…dzwoniąc jestem 8 w kolejce a za 5 min jestem 16.Jednym słowem maja gdzieś klientow

Kawicki – 2021-10-07
Ta firma jest najgorsza z najgorszych.

Slawek – 2021-10-01
Mierna jakość firmy, monopol nie pomaga. Po 4 miesiacach odmowa rozpatrzenia sprawy i odsyłanie do operatora gdzie wcześniej enea i enea operator kazali złożyć wniosek we wskazanym punkcie i określony wzór .

Fenomen – 2021-09-30
To się w pale nie mieści! Burdel na kółkach, w erze komputeryzacji nie potrafią przysłać od 2,5 miesięcy umowy i nadal przysyłają rachunki choć mam już od 4 miesięcy mikroinstalację! Czekam tylko aż w Polsce będzie można wybierać dostawcę energii elektr. i wtedy wypierd…!

Eneatogwno – 2021-09-27
5 tygodni oczekiwania na umowę, sprawa w realizacji. Totalna porażka.

Rosita – 2021-09-22
Enea to syf. Reklamacje nie są rozpatrywane od maja bieżącego roku. Odpowiedź dostaje po pół roku z łaską i odpowiedz jest na ich korzyść mimo, że popełnili błąd. Jestem zażenowanie i zła . Obsługa klienta to kolejna porażka tej firmy. Nie potrafią doradzić i rozmawiać w żaden sposób z klientem w rzetelny sposób. Pracownicy biura obsługi klienta w Zielonej Górze mówią że wstydzą się za firmę Enea i nie mogą mi pomóc.

Kamila – 2021-09-15
Umówienie wizyty przez system internetowy to porażka- są wyznaczone dni, w których można się umówić a mimo to okazuje się, że nie każdy z tych dni jest dostępny tylko trzeba zgadywać. Dzwonienie na infolinie to druga sprawa – Minimum 20 minut oczekiwania, plus taki że konsultant miły i przyznał racje, że na stronie internetowej jest to mało przejrzyste.

Wydymany Klient – 2021-09-10
Fatalna obsługa Klienta, a właściwie jej brak. Tym gamoniom zależy tylko na zawarciu umowy, a potem już jesteś dla nikim.

Michal – 2021-09-08
Jedna gwiazdką to za dużo!!!!!!od 2 miesięcy czekam na wymianę licznika na swukierunkowy!!!A zgodnie z przepisami mają na to 30 dni!!ciekawe czy zapłacą mi za poniesione sraty tak jak oni naliczają odsetki za dzień spóźnienia.zenada.”sprawa jest w toku”tyle można się od nich dowiedzieć.

DX – 2021-09-01
Zastanawiam po co w kraju jest UOKiK, obsługa klienta (zwłaszcza nie internetowego, po 70) w tej firmie to tragedia. Może już czas panowie urzędnicy na kontrolę tego co dzieje się w tej firmie. Oczekiwanie 20 minut na połączenie to tragedia.

Marlena – 2021-08-31
Masakra jakaś.

Barbara – 2021-08-25
Masakra. Odcięto mi prąd bez wcześniejszego powiadomienia- podobno wysłali rachunek ja nie otrzymałam, wezwanie do zapłaty też podobno wysłali ( w 1 dzień na infolini była informacja ze tylko fv a w 2 że wezwanie do zapłaty takze)ale oczywiście zwykłym listem bez potwierdzenia odbioru- informacja z infolini dlaczego nie dostałam wezwania- „nie mogli wysłać bo nie podany jest adres mailowy i telefon „. Na przesłanie fv na maila czekałam tylko 2 godziny,!!! Oczywiście rachunek od razu opłaciłam, przesłałam potwierdzenie opłaty i czekam od wczoraj na podłączenie- oczywiście nie wiedzą kiedy to nastąpi. Nie polecam nikomu!! Kto może niech składa rezygnacje- szkoda na nich nerwów.

Kamil – 2021-08-24
Skandal, że trzeba płacić za nowego najemcę rachunki za prąd mimo sporządzenia protokołu zdawczo-odbiorczego!! Poza tym konsultanci są niedoinformowani i wprowadzają klientów w błąd. Jest godzina 14:23 a ja wciąż oczekuję na wizytę umówioną na godzinę 14:00. Porażka, nie polecam.

Łukasz – 2021-07-29
Ta firmą powinien się zająć rzecznik praw konsumenta. Od kiedy to się placi za nowego właściciela do momentu zczytania stanu a nie jak na protokole zdawczo odbiorczy. Prąd budowlany 300 zl za zero kWH to jest wlasnie Enea

Katarzyna – 2021-07-19
Witam jakość obsługi jest fatalna ,osoby odpowiedzalne za obsługę klienta aroganckie ,niemiłe wręcz agresywne w kontakcie z klientem. Nie polecam. JEDNA GWIAZDKA TO I TAK ZA DUŻO. Chyba czas aby firma zaczęła korzystać z usługi ukrytego klienta aby zobaczyć jakie osoby są zatrudniane. Dział HR w tej firmie ma wiele do poprawy.

em – 2021-07-19
Fatalna obsługa klienta. Wniosek o zmianę sprzedawcy energii rozpatrują w ciągu 30 dni. A i tak nie dotrzymują tego terminu. Umowy ze starym sprzedawcą wygasa, nowej ENEA jeszcze nie przygotowała. A ich konsultanci wiedzą tylko, że wniosek jest w trakcie realizacji. Kiedy będzie zrealizowany nie wiadomo. Jakoś inne firmy mogą to ogarnąć w kilka dni.

Małgorzata – 2021-07-09
Każdego miesiąca przysyłają SMS o zadłużeniu, którego nie ma. Groza oczywiście wyłączeniem prądu. SMS przysyłają w w piątek w godzinach w których nie można się dodzwonić, bo infolinia czynna do 19:00, albo w soboty. Ciekawe kto chce zarobić ? SMS przychodzi z numeru 48512697169. Może ktoś tez otrzymuje takie SMS. Małgorzata

Katarzyna – 2021-07-02
Bezczelna i niekompetentna obsługa BOK (o ile w ogóle uda się do niej dodzwonić), idiotyczna polityka firmy nawet względem dużych klientów biznesowych. Problem z otrzymaniem faktury, błędy na fakturach, a oczywiście do sankcji za opóźnienie w płatnościach pierwsi. Odradzam totalnie, bo to dno i wodorosty.

Wkurwxiona – 2021-07-01
Wyłączają bez uprzedzenia prąd na cały dzień a człowiek ma prace z domu i nie może pracować!!!! To jest żałosne, nie wiem za co płacimy te rachunki skoro tego prądu nawet nie ma i ciężko uprzedzić ze go nie będzie. Ktoś powinien za takie wyłączenia otrzymać surową karę, bo człowiek nie może normalnie funkcjonować a nikogo to nie interesuje. Paniusia na 991 mówi ze może to potrwać nawet dłużej niż 8 h. Cała ta pseudo firma nadaje się tylko do zlikwidowania!!!

Robert – 2021-06-23
Enea pokazała jaką jest firmą…pracownicy świadomie nie wspominali o extra opłacie co mc.24 zł,nie upewniali się, że klient tą umowę zrozumiał,biorą czynny udział w okradaniu własnych klientów,bo oni dostają premię dla mnie są złodziejami,Ale zawsze można się przepisać do 2 innych dostawców,jak konto zmieniłemm 5 razy,jak zaczeli ządać coraz więcej…opłata mocowa też nie pomaga..

Kasia – 2021-06-18
Nie polecam.jak wiekszosc dalismy sie nabrac na nowa umowe ze stala cena. Tylko nikt nie poinformowal ze stala cena to dodatkowa oplata co miesiac. Czuje sie oszukana bo rocznie zaplace ponad 500 zl wuecej za prad!

Foxu – 2021-06-15
Wytłumaczę Państwu jak enea oszukuje klientów i zarabia na tym miliony !!! Dostałem pismo żeby szybko podpisać nową umowę żeby była stała stawka… poszedłem do enea i podpisałem ową stawka niezmienna za kWh to 0.29gr jakbym nie podpisał miałbym cenę 0.30gr przy moim zużyciu niecałe 7zł na 2 miesiące – ALE UWAGA OPŁATA ZA TARYFĘ TANIĄ TO DODATKOWO ABONAMENT 24zł CZYLI 48zł (gdzieś tam małym drukiem na końcu napisane !!!) – dlatego place do enei 41zł średnio więcej jawne OSZUSTWO ???????????? ciekawe ile milionów Polaków dało się oszukać

Klientka od 6 lat – 2021-06-11
Banda oszustów i kłamców, sprzedano mi umowę na gwarancję ceny za prąd nie informując o dodatkowej opłacie handlowej, na zmianie straciłam ok. 1000 zł, reklamacje nic nie dają, klepią ci ich niewolnicy jak roboty swoje paragrafy zapisane maczkiem, bezduszność i bezczelność, firma działająca bezkarnie na wnuczka

Michał – 2021-05-27
w eBOK nic nie załatwisz. Odczyty możesz podawać, ale i tak faktury nie wystawią w terminie, a w dodatku szacunkowe. Normalnie chyba sami ułomni tam pracują. ale cóż – monopol.

Sylwia – 2021-05-07
Zdecydowanie odradzam firme Enea jak i strefe zakupow Enea. Po zamowieniu produktu otrzymalam produkt nie w calosci tylko zepsute czesci i w dodatku innego produktu ktory zamowilam. Na oddanie pieniedzy czekalam ponad miesiac.Kontakt straszny ,caly czas pisali ze maja problem z poczta . Najgorszy sklep z mozliwych!!! Przez to ze zostalam oszukana napisalam reklamacje i anulowanie umowy z Enea. Czekam na odpowiedz juz dwa miesiące . Dzwonie do Enei w każdym tygodniu konsultant odpowiada ,ze mam czekać on nic nie może z tym zrobić.

Totalne oszustwo tylko zeby klienta zwabic do podpisania umowy ktora zdziera z ludzi pieniadze ,a pozniej olać. Zero kompetencjii zdecydowanie nie polecam.Jak tylko bede mogla napewno przejde do innej firmy.

Joanna – 2021-05-06
Szczerze odradzam zakupy w strefie zakupów Enea . Sprzedawane sprzęty są wadliwe a jakiekolwiek próby reklamacji są ignorowane . W konsekwencji płaci się za niesprawny sprzęt, jakiekolwiek próby kontaktu to żenada , osoby tam pracujące mają gdzieś klientów.

Marek 58 – 2021-04-29
Dałem się naciągnąć na nową ofertę i zmianę umowy, będzie mnie to kosztowało przy 2 punktach poboru aż 1440 zł to z tytułu opłaty handlowej którą wprawodzono.Przykre, że to zrobiła firma do której miałem zaufanie.

Alicja Reciak-Zalewski – 2021-04-22
Jestem klientką indywidualną. Posiadam mieszkanie letniskowe (sezonowe) nad morzem. Ze względu na zmianę systemu rozliczeń wiosną 2020 roku z zarządem ośrodka, na terenie którego znajduje się moje mieszkanko (umowa zbiorowa), chciałam zawrzeć umowę indywidualną na dostawę energii elektrycznej. Korespondencja trwała przez niespełna rok czasu (!!!), Waszym konsultantom stale brakowało jakiegoś dokumentu lub załącznika, a ja z kolei otrzymywałam niepełne informacje od zarządcy ośrodka, i tylko takie mogłam przekazać dalej, bo innych nie posiadałam. Ostatecznie 11.grudnia 2020 roku otrzymałam potwierdzenie mailem od Enei, że wniosek jest kompletny i został przyjęty pod określonym numerem, a do 30 dni, po weryfikacji zostanie przysłana umowa.

Około tydzień temu wybrałam się (po 8 miesiącach) nad morze do mojego objektu letniskowego. Szok był duży: brak prądu, a nawet brak licznika, uniemożliwiał pozostanie! Tego samego dnia, mimo zmęczenia pobytem w szpitalu, byłam zmuszona wrócić do domu. Na portalu „ebok.enea” niezmienna informacja: =w trakcie realizacji= Koniec końców na dziś umówiłam termin w punkcie obsługi klienta w Szczecinie przy ul. Wojska Polskiego 74, bo nic się nie działo.

Z początku wydawało się, że mimo kompletu dokumentów (tych samych, które dostarczyłam już online!) nic nie uda mi się załatwić. Dwie pracownice działu obsługi twierdziły, że tu nic nie da się zrobić… ?! Aż w końcu trafiłam na szalenie miłego i kompetentnego pracownika działu technicznego, który w mgnieniu oka sporządził umowę, zlecenie na założenie licznika a nawet zgodę na automatyczne obciążanie konta. Tym pracownikiem jest Pan Marcin, który sprawił, że ponownie uwierzyłam w ludzkość. Jeszcze raz wielkie dzięki Panie Marcinie! Zadowolona klientka Alicja R.-Z. ze Szczecina

WM – 2021-04-13
Dramat , DRAMAT!!!!! Nie są w stanie ze mną podpisać umowy na sprzedaż gazu . Rozmowa z 4 konsultantami na infolinii , każdy mówił co innego . Jakbym chciał przejść z innej firmy do nich to ok, ale że jestem nowym klientem ( wykonałem przyłącze ) to nie wiedzą jak to zrobić .Jedna Pani na infolinii była szczera i tą Panią pozdrawiam : Chciałabym Panu pomóc, ale nie wiem jak to zrobić. Pozostali udawali, że wiedzą o co chodzi. Jednej osobie na infolinii musiałem tłumaczyć różnicę między sprzedawcą a dostawcą gazu. Cyrk na kółkach, i wysoki poziom niekompetencji.

DUpas – 2021-04-01
Do Tadeusz „Panowie Prezesi czytacie te opinie aż włos się jeży na głowie.To jest normale funkjonowanie firmy?” Oni mają wszystko w dupie, a opinie gówno ich obchodzą sa monopolistą z większościowym pakietem państwowym, dopóki w tym kraju nie będzie prawdziwej możliwości wyboru czegokolwiek, to wszytko będzie tak wyglądało. Teraz ludzi wyrolowali, z nowymi umowami i stałą opłatą handlową, sam się na to nabrałem – zaoszczędzę około 30 zł, a im zapłacę 700zł. Złodzieje !!!

Henryk – 2021-03-29
Opieszałość w usuwaniu awarii. W godz. 13 00 do 21 00 bez prądu w dniu 27.03.2021 r w Osielsku ul. Topolowa. Rozmrożone lodówki, zimno w mieszkaniu, zimne jedzenie popijane zimną wodą. W domu trójka małych dzieci. Można powiedzieć da się wytrzymać, owszem, tylko w imię czego?

Monopolista bije kasę na klientach i ma w nosie czy klient jest zaspokojony czy nie. A przecież dla tego monopolisty to prawie żaden koszt podstawić agregat pod transformator, przy którym prowadzono prace. Kontaktu do decydentów nie dostaniesz, panienka odbierająca telefon 911 nic nie może, poleca złożyć reklamację do której ustosunkują w terminie 30 dni. Kpiny w biały dzień. Jeszcze żeby wysłać opinię to musisz im gwiazdkę dorzucić.

AG – 2021-03-24
ENEA w sposób szczególnie sprytny i nieuczciwy naciąga osoby zainteresowane fotowoltaiką. Odradzam korzystanie z Helioexpert pseudo -partnera – to zwykłe reklamowe głupoty. W moim przypadku próbują mnie rozliczać za energię pomimo że zamontowałem wspomnianą instalację, korzystając z drogich usług pseudo- partnera. Podejście do Klienta zerowe, brak jakiejkolwiek pomocy , beszczelne zasłanianie się ustawami i przepisami. Infolinia jest kpiną czas oczekiwania ok na połączenie około 2 godzin. Korespondencji nie odsyłają. Obsługa eletroniczna na podstawowym poziomie – czas procedowanie wszelkich pism i wniosków to 2 miesiące. To nie jest firma lecz banda bezkarnych naciągaczy i krętaczy.

Poznań – 2021-03-22
Firma masakra. Pozatrudniane pociotki rodzinne, które aktualnie pracują zdalnie i nic nie robią. Od 08.03 do dziś 22.03 nie wystawili faktury mimo, ze zostały przekazane wszystkie możliwe dane wraz z wskazaniami liczników (zdjęć stanów liczników), numeru kontrahenta, nr.umowy, mojego peselu, danego miejsca poboru energii. Banda nierobów!!!

POKRZYWDZONY KLIENT – 2021-03-11
ENEA TO FIRMA, KTÓREJ PRIORYTETEM JEST OKRADANIE KLIENTÓW. SĄ MONOPOLISTĄ NA RYNKU WIĘC ICH PROCEDER OKRADANIA KLIENTÓW NIE MA KOŃCA. OD PONAD 6 MCY MAM ZAINSTALOWANĄ FOTOWOLTAIKĘ, A POMOMO TEGO PŁACĘ Z APRĄD JAK ZA PRZYSŁOWIOWE ZBOŻE. NIE MOGĘ DOPROSIĆ SIĘ ROZLICZENIA ZGODNEGO Z MOIM PIERWOTNYM WNIOSKIEM TJ. W SKALI 12 MIESIĘCZNEJ. ENEA ZACIERA RĘCE, A JA STRACIŁAM 2500ZŁ. I KOŃCA NIE WIDAĆ

Marcin – 2021-03-10
Co do cen prądu nie wnikam ale potrafią zrobić ze zwykłego człowieka złodzieja. Walczę z nimi 10 lat a prawnikom brak sił na tą instytucję! Mają swoich sędziów dla których opinie biegłych to papier do podcierania dupy. Sprawa złożona na DUDAPOMOC. Mówią że nadzieja matką głupich ale walczę do końca.

Brunhilda – 2021-02-24
Mega polecam!!!!! Najlepszy dystrybutor! I sprzedawca też!!!! W życiu bym nie zmieniła!!!

Danuta – 2021-02-14
Przysyłają ofertę na niezmienność opłat za energię przez 3 lata pewna cena Energia dla domu plus, ale nigdzie nie piszą, że nie jest to za darmo. Obciążone jest to haraczem w postaci opłaty handlowej w wysokości 29,52zł a w przypadku e- faktury 19,52zł miesięcznie. Podają informację, że w 2021r wzrost cen przekłada się na wzrost płatności za energię o 12,55zł za każde 1000KWh to mniej więcej tyle zużywam przez cały rok. Tzn. po skorzystaniu z oferty w roku 2021/2022 dopłacam do interesu 29,52zł x12mies -12,55zł=341,69zł

Paulina – 2021-02-09
Moja opinia jest również mega negatywna. Od sierpnia próbuję podpisać umowę z prądu budowlanego na G11. Oczywiście ciągle słyszę, że mamy czekać. Ostatnio złożona reklamacja 19.01.2021. Najciekawsze jest to że powiedziano mi, że uzyskam odpowiedź w ciągu 14 dnia, a tu mamy 9.02.2021 i cisza. Złożone kolejne reklamację. Zabawa polega na tym że umowa podpisana i odesłana została 2.12.2020 roku, gdzie list z poczty ktoś łaskawie odebrał po 14 dniach bo niestety byłam tak łaskawa i wzięłam sobie potwierdzenie SMS. Normalnie firma sobie robi KPINE z klientów. Nie polecam. Tyle w tym temacie.

Mateusz – 2021-02-09
Co tu dużo pisać. Nie polecam!!!!

Joanna – 2021-02-03
Dokładnie 5 stycznia złożyłam wnioski o zawarcie umowy i podpięcie licznika. Z każdej strony otrzymuję sprzeczne informacje, teoretycznie do 30 dni miała być podpisana umowa która do dnia dzisiejszego (minęło 29dni) nie została nawet stworzona a ze strony ENEI nie otrzymałam kompletnie żadnych odpowiedzi. Pomijając już fakt, że siostra wypowiedzenie umowy dostała w ostatniej chwili i ja z rodziną zostałam na lodzie.

Jestem w 8 miesiącu ciąży z 2 małych dzieci i bez prądu w domu, bo cudowna firma do dnia dzisiejszego ma to wszystko w poważaniu. Nie pomagają próby kontaktu, ponieważ każdy konsultant mówi zupełnie co innego, jako firma czujecie się bezkarni ponieważ jako jedyni dostarczacie tu prąd. Jedna wielka porażka!!!! Jeżeli ktokolwiek ma wybór niech unika tej firmy za wszelką cenę.

Darek – 2021-01-28
Większego burdelu jak w tej dziadowskiej firmie , to już dawno nie widziałem. Na infolinii same gamonie, zadzwoń trzy razy , za każdym razem coś innego usłyszysz. Ludzi traktują jak idiotów. pisza przeprosiny , przyznają, że ich pracownik popełnił błąd i źle mnie poinformował , i przez ponad miesiąc czasu nic z tym nie robią W biurze obsługi mówią jedno, na iinfolini drugie, a robią jeszcze coś innego. Do zatrudniaka dziadów, w normalnej firmie już dawno by ich zwolnili, tylko tam kolesiostwo i trzymanie dup ma stołkach po znajomości

ROBERT – 2021-01-12
Po likwidacji TP sa to najgorsza firma dla klientów. System informatyczny często nie działa, a nawet jeśli działa, to taki paździerz, że nic nie można załatwić. Po wysłaniu formularza zamykają wniosek jako zrealizowany, bez jednego słowa odpowiedzi. Kiedy ich się dopadnie, to wniosek zrealizowany… negatywnie. Wszystko trzeba załatwiać w papierze, kabaret.

Janusz Prądek – 2021-01-11
Mam pytanie. Który operator obsługuje (zwraca) za prąd z fotowoltaiki? Chętnie zmienię Enee na kogoś normalnego.

Tadeusz – 2021-01-07
Panowie Prezesi czytacie te opinie aż włos się jeży na głowie.To jest normale funkjonowanie firmy?

Waldemar – 2021-01-07
Absolutny brak kontaktu. Infolinia praktycznie nie osiągalna w normalnym czasie. Okres oczekiwania zawsze powyżej 20min. Brak kontaktu do osoby prowadzącej sprawę więc, jeżeli uda się z kimś połączyć to ze sprawą zapoznaje się na nowo. Namawiają na kontakt przez ebok więc piszę. Niestety okres oczekiwania na odpowiedzi bliżej nieokreślony. Ebok to fikcja. Niestety nie ma alternatywy na innego operatora w związku z powyższym jesteśmy skazani na tego. W dzisiejszych czasach coś nieprawdopodobnego!!! Niestety tak jest w przypadku braku konkurencji.

Enea opinie - władza się wyżywi a prąd coraz droższy czyli powtórka z historii

2020

Ewa – 2020-12-17
Nie polecam najgorszy dostawca

Weronika – 2020-12-15
Współpraca z enea to porażka. Chce przepisać umowę z poprzedniego właściciela na siebie. Dodzwonić się nie idzie. Umawianie wizyt przez stronę internetową BOK to kpina. Wyrzuca ze strony. Strona nie działa poprawnie. Na czacie Enei nie da się połączyć. Jak już myślisz, że jesteś umówiony i jedziesz na spotkanie okazuje się że żadnej wizyty w ich systemie nie ma. Jestem zawiedziona.Traktowanie klienta na poziomie zerowym.

Jakub – 2020-12-09
Nawet nie chce mi się rozpisywać o jakości łącza i obsłudze klienta, najgorszy dostawca prądu z jakim miałem do czynienia

Potenialny klient – 2020-12-04
Czytając wszystkie te negatywne wpisy o BOK chcialbym sie dowiedziec kto w tej grupie jest odpowiedzialny za jakosc jej pracy. Chcialbym skontaktowac z ta osoba i opowiedziec jej swoja historie. W jednym z malych europejskich krajow przepisanie licznika polega na wpisaniu danych osobowych nowego klienta i stanu licznika. Zajmuje to 3 min. UWAGA: Tutaj od miesiaca porobuje to załatwić z BOK po czy po miesiacu dostaje mailem info ze mam czekac kolejne 30 dni na ich weryfikację zgłoszenia.OMG ! To mi przypomina PRL. Moja ocena nie miesci sie w skali.

Zosia Samosia – 2020-12-04
1. Płacę co 2 miesiące za energię elektryczną tym bydlakom z Enei. Regularnie, uczciwie. 2. Ponieważ 28 listopada minęły 2 miesiące od poprzedniej wpłaty i nie odwiedził mnie nadal żaden inkasent, dzwonię i próbuję wyjaśnić sprawę, bo nie chcę zapłacić im w lutym 600 zł czy 1000 zł za prąd od października. 3. Beznadziejny konsultant żąda ode mnie, aby był moją zmarłą matką, na którą jest zawarta umowa, bo inaczej NIE UDZIELI MI ŻADNYCH INFORMACJI. 4. W tej sytuacji decyduję się na rozwiązanie umowy z bandycką firmą i przejście do innego operatora.

Artur – 2020-11-28
Nie było mnie parę dni w mieszkaniu , przyjeżdżam w piątek i co się okazuje: nie ma prądu! Dzwonię przed południem do Enea i po długiej rozmowie z niekompetentym konsultantem dowiedziałem się że nastąpiła pomyłka i mnie zamiast kogoś innego odłączyli od prądu. Myślę ok to zaraz przyjadą i podłącza. Mija cały dzień i noc. Dzwonię po raz kolejny i dowiaduje się że jak dzisiaj ich nie będzie to dopiero w poniedziałek… Niepoważne , żałosne 0/10 Unikać tej firmy jak ognia.

Kaz – 2020-11-18
Tragedia, działają jak narkobiznes. Zero szacunku dla klienta. Ohyda w działalności i kontaktach z klientem. Zlikwidować albo obsadzić zarząd kosmitami, może coś się wtedy poprawi.

Zazula – 2020-11-02
Wyjątkowe ścierwo. Faktura została wystawiona 12.10.2020 a w skrzynce znalazła się 28 albo 29 października 2020. Termin płatności to 28.10.2020. To jawna kpina z klientów. Co myślicie, że będę płacił odsetki bo fakturę opłaciłem 2.11.2020. To nie pierwszy raz jak faktura dociera do mnie 1 dzień przed terminem płatności. Nie będę czatował I ODMAWIAŁ RÓŻANIEC przed skrzynką i oczekiwał na fakturę od tego ścierwa.

łucja – 2020-10-27
: Niedługo kończy mi się umowa czasowa w Enea i postanowiłam sprawdzić czy można znaleźć lepszą ofertę.Okazuje się że w Poznaniu najlepsza oferta to ta w Enea ale nie umowa czasowa-oferują teraz miesiąc darmowy i 200zł kod rabatowy na zakupy w sklepie bok.Ale cena kWh jest wyższa niż ta którą mam na umowie czasowej -która już mi się kończy ale jest jeszcze opłata handlowa 29.90 za miesiąc przy e-fakturze 23.90 za miesiąc.Obecnie mam opłatę 14.90 za miesiąc.

Najlepiej nie przedłużać umowy wtedy po wygaśnięciu przechodzi na czas nieokreślony wtedy nie ma w ogóle opłaty handlowej a cena za kwh jest niższa niż w proponowanej ofercie tyle że jest zmienna ale i tak się opłaca bo zawsze jest niższa od tych na czasówkach i jeszcze zyskam nie płacąc opłaty handlowej.

Zakładając że umowa czasowa trwa 2 lata albo 3 to przepłaca się 575zł na 2 lata ,863 zł przy umowie na 3lata a dodatkowo cena za zużycie za 1 kWh jest na czasówce zawsze wyższa.Podsumowując najlepiej nic nie robić nie dać się skusić na atrakcje typu stała cena czy kod rabatowy na zakupy i nawet miesiąc gratis za prąd-tylko poczekać aż umowa wygaśnie i przejdzie na czas nieokreślony.Oferty innych operatorów sprawdziłam nie warto.

BlondeB – 2020-10-26
Zakłamani i zapewne leniwi pracownicy w necie i na lini telefonicznej. Żadnej pomocy nie można od nich oczekiwać! Na ebok nie ma możliwości odczytu rachunku, ale ceny do zapłaty nie można przeoczyć. Z tych wszystkich tutaj negatywnych opinii wnioskuję, że nie zależy tej firmie na klientach. Absolutnie jej nie polecam i sama też z niej rezygnuję.

mama – 2020-10-22
niestety ale Panie w obsludze klientow z choinki sie urwaly, mowi byle co, widac ze wie niewiele. Zeby sie polaczyc 20 min oczekiwania.

Michał – 2020-10-15
Prądu więcej nie ma – jak jest, częste awarie, stan słupów tragiczny, to linie trzymają słupy, a nie słupy linie.

Adam Gołabiewski – 2020-10-05
Kiedy kos potraktuje mnie powaznie?,co innego mowia mi z biura obslugi,a co innego Pan DPd.1-go skonczyla mi sie umowa.

niepozdrawiam – 2020-10-01
Na ul której mieszkam min 2 razy w tygodniu brakuje prądu

klient – 2020-09-29
To co się dzieje w Enea POZNAŃ to kpina i jakas masakra, od 3 miesięcy czekam na umowę oraz zmianę taryfy . Założona instalacja fotowoltaiczna nie będzie spełniać moich założeń finansowych. Rozmowy z konsultantami nie przynoszą żadnego efektu. Totalne dno.

Piter1974 – 2020-09-24
Moja opinia na temat ENEA jest zbliżona do poniższych tj. tragedia, faktury sprzeczne, naliczanie odsetek nie zgodnie ze stanem faktycznym, jawne oszukiwanie klienta a co najgorsze traktowanie go ja powietrze. W żadnej firmie nie spotkałem się z taka ignorancją. W związku, iż czytając poniższe opinie stwierdzam, że nie jestem jedyną osobą oszukaną na drobne lub większe kwoty proponuje złożyć pozew zbiorowy na tą firmę gdyż jestem przekonany, że przy kilku milionach klientów kwota będzie znacząca. W dniu dzisiejszym utwierdziłem się w przekonaniu, że sam to zrobię lecz jeżeli są chętni to sądzę, że pozew zbiorowy może coś poprawić. Nie wiem jak zebrać chętnych może ktoś doradzi.

Pietruska – 2020-09-02
Ci, którzy mieszkają w Polsce, dzięki tej państwowej firmie czują się jak w średniowieczu. warunkach komunistycznych. To jak ruletka. Czasami nie masz prądu. Rachunki są jeszcze lepsze. Czasami nie masz faktury. W pewnym momencie otrzymasz przypomnienie, chociaż nigdy nie otrzymałeś faktur. Szczerze mówiąc!!! Drogi RWE, trzymaj ręce z dala od tego kraju. Sprzątanie zajmuje lata. Wszystkie cele, jakie stawia sobie ENEA, są też czysto polityczne i nierealne. Tu pomaga tylko jedno. Rozpad grupy i prowadzenie części jako niezależnych firm położy kres cierpieniom płynącym z przepływu. jest rok 2020! Halo, komunizm się skończył.

Suparna Mamadgozieva – 2020-08-27
Jedna z najgorszych dystrybutorów energii. Trzeba czekać min pół roku na rozwiazanie sprawy. Przedstawicielom trzeba dzwonić 100 raz, i sensu kontaktów z nimi nie ma.

Zołza – 2020-08-23
Listowne faktury nie zgadzają Mi się z powiadomieniem o zapłatę smsem. Dostałam fakturę na 45 zł a w smsie 200 (zapłacone) po czym kolejnym razem dostałam jakiś list (po roku mieszkania tu) że nie zapłaciłam za prąd by wyszło ani razu, policzyli Mi to w tabelce, zadłużenie prawie 300 zł a do zapłaty ogólem 80. Dziwne że mam jeszcze prąd. Zapłaciłam, to teraz jakieś odsetki i normalny rachunek ale kolejny z tabelkami a jak dzwoniłam to wyjaśniać to że niby jakiś błąd.

Naprawdę płacę rachunki. (Łącznie miałam 7 a z 3 razy się spóźniłam z czego raz dostałam przypomnienie listem a kolejne razy sms jak opisałam) Nie wiem teraz czy przepłaciłam czy serio jest jakiś błąd i Mi się to zwróci. Bo dziwne że rachunek nagle zwiększył Mi się tak drastycznie. Ma ktoś podobny problem?

Klijentka – 2020-08-13
To co się dzieje w Enea to kpina i jakas masakra, od 3 miesięcy czekam na umowę na licznik, który w moim mieszkaniu był przedplatowy, bo zakupie mieszkania, chciałam aby licznik ten pozostał,musiałam jakiś list błagalnym pisać czemu chce mieć kicznik dla,, patologii,, co obraża wielu ludzi. Za każdym razem gdy pisałam w sprawie umowy, odpisywał ktoś inny, nie przekazują sobie tam informacji o klijencie. Nie są przygotowani do konkretnych porad, nic wiedzą jakie dokumenty wysłać do wypełnia. Nie można się dodzwonić i nie czytają maili że zrozumiem. Totalne dno.

Poznań – 2020-08-11
Ostrzegam przed zawieraniem umów z ENEA na sprzedaż gazu. Księgowanie i wystawianie faktur to totalny chaos. Wystawiają mnóstwo faktur prognozowych, zupełnie absurdalnych bo nie uwzględniają pór roku (w lecie zużycie dużo mniejsze !). Nie księgują wpłat zgodnie z tytułem przelewu, kolejne wpłaty zaliczają na poczet faktur prognozowych, a faktury rzeczywiste księgują jako niezapłacone i oczywiście naliczają odsetki. Bałagan z numeracją faktur – każda może mieć x-blankietów. Fatalny kontakt – pomimo kilku telefonów oraz e-maili sprawa nierozwiązana i chaos coraz większy. Uciekłbym od tej firmy już dzisiaj, ale żeby uniknąć kary zapisanej w umowie muszę poczekać jeszcze 3 m-ce.

JANCZEWSKI – 2020-07-29
W punkcie Enea Operator w Świeciu w okresie epidemii placówka odcięła się od klienta „jak królewna w szklanym pałacu „. Dostępu do drzwi broni firma ochroniarska. Nie można podać żadnego dokumentu , w przypadku gdy nie jest konieczny bezpośredni kontakt z pracownikiem. Ochroniarz odrywa pracownika od pracy, ten w drzwiach odbiera dokument i wrzuca go do kosza obok. Dlaczego sam nie mogę wrzucić dokumentu do skrzynki?. Marnuję swój czas, czas pracownika (odrywam gp od pracy) i dokument ląduje w koszu tuż za drzwiami. DRODZY ZARZĄDZAJĄCY PROSIMY O ODROBINĘ WYOBRAŹNI!!

Dariusz Ireneusz – 2020-07-07
Obsługa klienta to jest jakaś tragedia. 4 wątki założone, brak możliwości odpowiedzi. Za każdym razem rozmawiam z inną osobą. Robię co mówią a później dostaje pismo, że jednak tak się nie da i brak instrukcji co dalej. Prosta sprawa przeksięgowania płatności zajeła mi 10 godzin i nadal nie jest rozwiazana. Drodzy Państwo, ogarnijcie się!

Iwa – 2020-06-28
30 dni dawno się skończyło, pisma, maile dzwoni się na infolinię… Nie ma konkretnej odpowiedzi. Enea nie radzi sobie, zasłaniając się epidemia. Inne urzędy jakoś funkcjonowaly, a Enea od razu biura zamknęły. Nie liczą się z klientem, który obarczony jest kosztami wynajmu, bo jak zamieszkać bez prądu. Gdzie można złożyć skargę, do jakiej instytucji?

6182 – 2020-06-25
Rafał, ja mam to samo, tyle że u mnie przyłącze już było więc wrzucili mnie na taryfę „rezerwową”. A co tam poczekam sobie miesiąc czy dwa i najwyżej zapłacę kosmiczny rachunek, tym lepiej dla nich. Jak to czytasz to skontaktuj się ze mną spotter_6182(małpa)o2.pl może coś zdziałamy razem, ja będę na pewno się odwoływać nie zapłacę tyle.

Rafał – 2020-06-08
Dramat do potęgi. Pierw informują że za umową czeka sie 14 dni, następnie nie informują że wydłużają termin do 30 dni – dopiero po 14 dniach przedzwonilem na infolinie i dowiedzialem się, że firma zdecydowala sobie wydluzyć ten okres. Bo przecież kto im zabroni? Po 28 dniach otrzymałem umowę. Odesłałem na drugi dzień. Dostalem informację że na odesłanie podpisanej kopii dają sobie 14 dni (?!). Po tygodniu otrzymalem maila, że wydłużają termin do 30 dni! Kosmos! Widocznie tak wygląda ich proces obsługi klientów w czasie pandemii.

Obecnie czekam już półtora miesiąca za podpięciem licznika i zapowiada się, że jeszcze poczekam. Wyobrażacie sobie Państwo, że w dzisiejszych czasach człowiek jest dwa miesiące bez prądu? Enea sobie wyobraża i pewnie twierdzi, że kiedyś w ogole nie było prądu i klienci mają się cieszyć. Nie spotkałem gorszego traktowania klienta w czasie pandemii jak w przypadku firmy Enea. Zastanawiam się czy nie zgłosić tego do UOKiK.

Klient – 2020-05-23
Od dwoch tygodni, prawie codziennie bawia sie pradem bez zadnych zapowiedzi narazajac mnie na straty. Po kontakcie uslyszalem, ze oni nie maja zadnych informacji o tym. Firma ktora dostarcza prad nie ma informacji o tym ze go wylaczaja?

Pachniewska – 2020-05-22
Nie mam prądu już 4 tydz ..sasiadowi potrafili wymienic licznik..mi jeszcze swiatla niewlaczyli

O k o – 2020-05-22
Okradają polaków od dawna

Niezadowolony – 2020-05-06
Zglaszac ich do urzedu regulacji emergetyki!!

Agata Nowicka – 2020-05-05
Po zakupie mieszkania wraz z mężem chcieliśmy przepisać umowę. Czas oczekiwania na umowę (pocztą) 14 dni bez skutku (czekaliśmy z cierpliwością i zrozumieniem ze względu na sytuację z koronawirusem). Po 2 tygodniach został odcięty prąd i wyciągnięty licznik. Na tę chwilę brak umowy, licznika, prądu. Kontakt z firmą utrudniony, czas oczekiwania na połączenie 30 min (za który również ponosi się koszta), uzyskana informacja o złożeniu reklamacji i możliwości złożenia wniosku o przyłączenie licznika, czas oczekiwania na rozpatrzenie kolejne 2 tygodnie. Ile czasu potrzebuje ww firma, żeby wysłać umowę dla klienta? Nie ma możliwości przyspieszenia sprawy, mimo że wnioskowaliśmy o przepisanie licznika zostaliśmy najwyraźniej zignorowani. Kpina.

Klienta Poznań – 2020-04-28
Obsługa klienta żadna. Dokumenty złożone 13/03/2020. mamy 28 kwiecień Brak umowy – ciagle maile , ciagle telefony , rzekome reklamacje , brak słow. Rzekome wysłyłki umowy listami zwykłymi , które to listy giną Nie mogę wprowadzić się do mieszkania bo nie mam pradu -48 dni oczekiwania na umowe , pracownicy na infolinii , ktorzy nic nie wiedzą i nic nie moga. Skarga napisana do Urzędu Regulacji Energetyki , bo to jest kpina.

Poirytowana klientka – 2020-03-12
Firma która bardzo nie porządku traktuje swoich klientów. Jestem wieloletnim klientem kupuje prąd do dwóch mieszkań. Raz miałam opóźnienie w płatności przez przeoczenie, na FV nie zauważyłam informacji o zadłużeniu, nie dostałam ani smsa ani telefonu (jeśli bym miała taki to od razu bym uregulowała) i po prostu wyłączono prąd.. i to w piątek! Pomimo uregulowania należności w ten sam dzień, koło południa mieli już na koncie, oświadczyli ze w piątek już nikt nie przyjdzie włączyć mi prąd i byłam bez prądu do wtorku czyli 4 dni… tragedia..

Po drugie irytuje mnie naliczanie odsetek… zazwyczaj kopertę w skrzynce z Enei mam najwcześniej 12 ego danego miesiąca a ostatnio terminy płatności wyznaczone są na np 7ego… jak mam zdążyć zapłacić na czas?? Nie ja odpowiadam za to kiedy przychodzi do mnie poczta! Po drugie nawet jak płace w dzień terminu płatności to i tak mam odsetki bo.. pewnie u nich ta płatność doszła później… gdzie jest informacja ze termin płatności to termin kiedy np ..księguje Enea?? Może warto wydłużyć terminy płatności bo jest to bardzo nie w porządku!

Feniks – 2020-01-21
Energa na Klasztornej w Wejherowie !!! .. ale mam już świadomość, ze proceder dotyczy całej Polski. Frycowe w rachunkach za prąd. Sprawdź czy masz pozycję na rachunku opłata handlowa u mnie ok 15 zł za miesiąc co dało w sumie ok 45 za okres rozliczeniowy To jest coś co dolicza sobie Energa. Wpisuje w umowę, bo wie, że nie jesteś w stanie tego zweryfikować. Możesz czytać umowę i tak się nie kapniesz o co w niej chodzi.

To nic, że kolejka będzie rosła, szukaj chociaż tego… pozycja opłata handlowa, a przy okazji sprawdzaj wszystko. Nawet jeżeli mówią ci, ze umowa jest na rok, napiszą na 2 lata. Potem będą tylko kasować… Nie myślą, że stracą za 2 lata klienta bezpowrotnie. Ludzie sobie o tym powiedzą i będą ich omijać z daleka..

Renata – 2020-01-13
Renata: To jest Katastrofa a nie Enea,jak mozna tak ludzi naciagac na koszty zeby sie dodzwonic.Sprzedalismy mieszkanie,wszystkie formularze (protokul zdawczo-odbiorczy,odstapieni od umowy,oswiadczenie odstapienia od umowy,odpis licznika…) wyslane listem poleconym wraz z nazwiskiem nowego nabywcy + kopia sprzedazy i co po dwoch tygodniach oczekiwania napisano mi ze mam podac wszystki dane tzn.nowego wlasciciela etc.Niewiem czy to sklad makulatury ? czy poprostu wazne sprawy sa kladzione do szafy i klienci sa nabijani w butelke.

Mieszkam w tej chwili za granica,wszysko zgodnie jak trzeba zalatwilam tzn. chyba cos nie tak sie dzieje w Enea ! Ludzie nie maja wyjscia i musza brac co jest,moze w przyszlosci bedzie wieksza konkurencja w Energetyce to zaczna wiecej dbac o Klienta,tego zycze z calego serca ! A punktacje gwiazdek „0 ” Pozdrawiam

Marcin – 2020-01-13
Chciałem podpisać umowę – zmienić sprzedawcę prądu na enea, napisałem w tej sprawie maila, powiedzieli abym zadzwonił pod wskazany numer. Zadzwoniłem, kazali podać adres mailowy w celu wysłania oferty… Podesłali ofertę, wysłałem maila że akceptuję i proszę o przesłanie umowy. Cisza. Dopytuję. Oddzwaniają: „Proszę do nas nie pisać bo zaraz idę na urlop i nie mam czasu”. Umowy nie ma. Zbaraniałem. Całość trwała dwa tygodnie… Jak mają takie podejście do nowego klienta to tylko wyobrazić sobie mogę co by się działo po podpisaniu umowy. Musiałem zawrzeć umowę na trochę wyższych stawkach u konkurencji, gdzie wyglądało to: 4maile w 2h. Nie polecam enei. Straciłem tylko czas.

2019

Michal – 2019-12-09
dramatyczna jakosc obslugi, papiery gina, przepisanie umowy trwa ponad miesiac, nie uwzgledniaja protokolow zdawczo-odbiorczych w rozliczeniach koncowych bo tak im wygodniej. klienta maja za nic

Kowalski – 2019-11-15
złodzieje i oszuści, 2 razy w miesiącu prania nie można zrobić bo faktury przychodzą na absurdalne kwoty, teraz po ograniczeniu prania raz na miesiąc i przy zgaszonym świetle wieczorami, kwoty na fakturach są takie same albo i wyższe, po odłączeniu wszystkich urządzeń od prądu, licznik chodzi jak nakręcony, co 5 sekund obraca się czarny pasek na kółku, złodzieje zakładają zardzewiałe 40 letnie liczniki jeszcze przedkomunistyczne i twierdzą że wszystko jest ok.

Po znajomości i rodzinnie zatrudniają nierobów ćpunów co biorą po 5tys zł wypłaty plus 2tys zł premii bo im się należy za podpieranie łopaty dlatego ludzi okradają żeby mieć na wypłaty dla tych wyrzutków społecznych, dno j.e.b.a.n.e ś.c.i.e.r.w.a z lubuskiego. Przez te całoroczne zabawy w wyłączanie prądu średnio raz w tygodniu palą mi jakiś sprzęt w domu, j.e.b.a.n.e w dupe partacze jak wy naprawiacie że co kilka dni linie sie zrywają, a wam trzeba płacić za konserwacje a to idzie na wasze diety żebyście mogli te ryje zakrapiane naćpać

Mirek – 2019-09-09
Wysłałem wniosek o zawarcie umowy na kompleksową dostawę prądu. Dokumenty zostały doręczone 23.08.2019. Podałem telefon, e-mail i oczywiście mój adres. Do dnia dzisiejszego żadnego odzewu. Gratuluję najwyższych standardów obsługi klienta

Marek – 2019-02-26
Dzwonię na infolinię i okazuje się że mam 1000zl nadpłaty. Proszą o przesłanie wniosku o zwrot mi na konto, co czynię, a po 2 tygodniach dostaję pismo, że nadpłata została wliczona w koszty sądowe! Założyli mi sprawę, nie wiadomo o co, bo na infolinii nic nie wiedzą! Mam kontaktować się z ich kancelarią. Jakaś paranoja! Ta firma to oszuści jakich mało. Jestem już w plecy parę tysięcy złotych – tak wyszły mi oszczędności zmieniając operatora. Najgorsza decyzja to było podpisanie cyrografu z Enea.

2018

Marcin – 2018-11-05
Enea w Lubuskim to kompletne dno non stop awarie brak prądu jak jest pogoda braki prądu w roku 365 razy wyłączają prąd firma kompletne dni z awariami prądu .

Wkurrzony – 2018-10-29
Witam, chciałbym podzielić się opinią na temat bezczelnego chamstwa ze strony ENEA Operator Sp.z o.o z Poznania. Otrzymałem pismo z prośbą o kontakt pod podany numer telefonu W Poznaniu. Dzwonię, wysłuchuję kilku komunikatów o RODO potem kilku informacji reklamowych (a licznik bije!) potem informację, że dla mojego dobra( ! sic!) rozmowa będzie nagrywana, dobrze! po zgłoszeniu pani informatorki pytam czy wraża zgodę na nagrywanie rozmowy przeze mnie i słyszę : NIE! nie wolno nagrywć panu naszej rozmowy!

To pytam: jak to? Wy możecie nagrywać, a ja nie? Tak, pan nie może nagrywać Czy ktoś wie kto miał rację? Pozdrawiam P.S. Próbuję wysłać opinie i nie mogę, MUSZĘ wybrać ocenę! Moja ocena to ZERO!, nie ma takiej opcji! muszę wybrać chociaż JEDNĄ gwiazdkę! Tak sobie ENEA nabija opinie. W listopadzie zmieniam operatora

Ja – 2018-10-16
Prognozowanie miałem za wysokie więc żądałem rachunki z licznika okazało sie że miałem nadpłatę za 4 miesiące 400 zł a gdzie reszta pieniędzy olałem to teraz enea mści sie na mnie zawyża mi rachunki to co wpłace twierdzą że nie doszło i wyłączają mi prąd twierdzą że nie zapłaciłem 290zł a jak się pytam gdzie pieniądze co przez dwa miesiące płaciłem 140 zł to odpowiadają że oni nie mają żadnej wpłaty.Ludzie nie dajcie robić się w konia z prognozowaniem bo oni na tym zarabiają z spiszcie liczniki a sami zobaczycie że im płacicie 2 razy więcej

nie zadwowolona – 2018-07-09
Zła obsługa klienta! Pani tam pracująca wprowadziła mnie w błąd i przy rozwiązaniu umowy zamiast miesięcznego okresu wypowiedzenia prądu już nie miałam po trzech dniach,a wystarczyło tylko na wypowiedzeniu napisać konkretną datę,ale oczywiście pani z obsługi klienta nie poinformowała mnie o tym. Bardzo dużo zamieszania i nie potrzebnych nerwów. Pani nie kompetentna ! Wstyd wstyd a oczywiście rachunki płacone były w terminie ! Nie polecam tej firmy!!!

daniel – 2018-06-21
Złodzieje i oszuści kłamią w żywe oczy, poświadczają nieprawdę.

Bartosz – 2018-06-11
Co za cwekle [moderacja] złodzieje 4500 zł kary za zerwanie umowy dla małej firmy. Jebane [moderacja]

barbarzynka z Pyrlandii – 2018-01-28
Wszyscy Państwo Macie rację.A ja Wam powiem jak ja walczę z ENEĄ już od 2010 r (coś mi podpadło w rachunkach)Najpierw ich grzecznie poprosiłam, o możliwość przesyłania im co m-c danych z liczników.Oczywiście nie zgodzili się,więc ja zaczęłam sama im wysyłać(mam8 liczników w domu) i poprosiłam o Faktury. Poczekałam 14 dni- w międzyczasie sama obliczyłam (potrafię zrobić). Oczywiście Faktur nie otrzymałam,Więc sama wysłałam na konkretne konta bankowe odpowiednią -wyliczoną kwotę. I tak działam już od wielu lat : Ostatniego dnia m-ca wysyłam mailem dane z liczników,obliczam należność i czekam 14 dni.Następnie wysyłam należną kwotę na odpowiednie konto i …mam ich z głowy.

Ale oni za to już od lat mają dokładny bajzel na tych rachunkach.Ja się nie martwię bo zawsze płacę .Prądu nie mogą mi wyłączyć bo ja mam dowody wpłat za każdy m-c. A że oni nie potrafią zrozumieć, że ja chcę mieć porządek w dokumentach , to już ich sprawa.Ostatnio w sierpniu przysłali 2 speców celem kontroli liczników .No i mam protokoły , że wszystko co im podaję zgadza się i na licznikach nie ma żadnych niewłaściwych działań.Wyrównali swoje dane i wydawałoby się , że w końcu będzie porządek ?

Niestety,po 3 m-cach znów jest bałagan.Bo oni te moje wpłaty jakoś inaczej księgują ,a ponadto nadal nie biorą pod uwagę Faktycznych(moich)zapisów z liczników tylko biorą do rozliczenia to co podają im pracownicy z OSD .I tu jest ich problem. To towarzystwo z OSD piszą co chcą i pod datami jakie im pasują. Ja już ENEI zwracałam na to uwagę wielokrotnie ,ale do nich to nie dociera.Bo rzekomo oni muszą rozliczać to co Ci z OSD im podają. Jak tak to trudno.Nie mój bajzel.Ja nadal co m-c sama rozliczam i sama wpłacam.

A tak nawiasem .to przecież z tymi z OSD nie mamy żadnej umowy. A wpuszczamy ich do domu.Wg aktualnych”Warunków świadczenia usługi….”on powinni przychodząc pokazać pismo z OSD kierujące ich do wykonania tej usługi u konkretnej osoby w konkretnym domu. A jak ich zapytać o to , to robią zdziwioną minę i są prawie obrażeni,że ktoś ich ośmiela się kontrolować i pytać o nazwisko i ich numer identyfikacyjny.

Tymczasem prawda jest taka ,że OSD jest Firmą ,która ma umowę z ENEą , a nie z nami(a chodzą nam po domu i przychodzą kiedy chcą i o której godzinie chcą)Tak więc życzę Wam kochani wszystkiego dobrego w walce z Monopolistą- ENEĄ.Moja walka jest długa,ale ja jestem bardzo uparta i nieustępliwa.Płacę rzetelnie-to i wymagam.Po poznańsku-„porzundek”zaś ale musi być.barbarzynka z Pyrlandii.

Lol – 2017-02-10
Masakra jednym slowem. Okradaja ludzi i wysylaja podwyzszone faktury

lj – 2016-07-22
fakturowanie to paranoja, odczyt w maju 2016 a mamy 22.07.2016 i nie ma f-ry rozliczeniowej pomimo kilkakrotnego monitowania w oddziale , telefonicznych monitów na infolinie meaili itd. cisza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wkurzona – 2016-06-22
kpina, a nie dobra firma. Zwykli złodzieje. Nie wiem czemu ma 2 gwiazdki, powinna miec pięć czerwonych kciuków w dół ! zmieniłem dostawcę, bo z tym babrakiem Enea nie sposób dojść do ładu !Nic nie działa, szybciej by dojechał do poznania , 7 godz przy telefonie i pipa blada !!!!!!!!

Artur – 2016-04-25
Firma Enea przyjazną klientowi? to żart. to złodzieje i oszuści a klienta mają głęboko w d…od pół roku próbuję dowiedzieć się za co wystawili mi dwie faktury.nie chcą mi ich pokazać i jeszcze żeby je ukryć przeksięgowali wpłaty za prąd na ich pokrycie. pół roku pisania reklamacji i zgłoszeń,telefonów i zero informacji.nie ma żadnych faktur,są zapłacone i wszystko jest ok. ale za co one były? złodzieje nie chcą powiedzieć. ludzie sprawdzajcie swoje rozliczenia półroczne ! Na pewno wiele osób tak okradli ale nawet nie wiedzą,Enea to złodzieje.

-Enea S.A – 2015-10-15
Enea S.A „Opłata za obsługę handlową” dla małego biura kosztuje 28,-pln netto/mc + 23% VAT. Do każdego rachunku ekstra haracz -56+VAT za fakturowanie.

Eneaszczęsliwiec – 2015-10-15
Dzwoniąc na całodobową infolinię Enea chciałem zgłosić kradzież prądu. Usłyszałem, że to „nie ich sprawa i … mam sobie zadzwonić na Policję”. Zasugerowałem, że (być może) jest to jednak w ich sprawa, tzn.: bardziej ich – niż moja. Usłyszałem tylko „Czy jeszcze może mi w czymś pomóc…”. To była cała odpowiedz. Oczywiście nagrana – w celu najwyższego poziomu obsługi klienta. Jeśli zdarzy Wam się spóźnić z płatnością o 30 dni…tutaj nie ma kłopotów, odłączą Was od prądu bezwzględnie. Dzisiaj E-bok Enea nadal nie obsługuje rejonu Poznańskiego. Zatem…nie jest to takie nieprawdopodobne, jeśli poczta nawali.

Joanna – 2015-09-24
Miałam rachunek na prawie 700 zł a zapłaciłam przez pomyłkę o 100 zł mniej… Co zrobiła „super” firma??? Przysłała pewnego smutnego Pana który wyłączył prąd… Porażka. Siedzimy juz 2 doby bez prądu a jak dzwonimy do Enei to zawsze ta sama odpowiedz: włączamy prąd w kolejności zgłoszeń. Gmin aż tylu ludziom odłączają???

NJ – 2015-07-07
1A moj maz niedostal faktury zaprad niewadomo ile bylo do zaplaty a juz przyslali wezwanie do zaplaty i groza odlaczeniem normalnie absurd niech najwpierw wysylaja faktury to bedzie zaplacone!!

8 komentarzy “Enea opinie”

  1. Witam próbuje podpisać nowa umowę z Enea jeszcze z czymś takim się nie spotkałam na kontakt@operator.enea.pl są ignorowane konktretne zapytania,brak chęci współpracy , we wnioskach jest dużo danych sami pełnomocnicy nie wiedza skąd je brać nikomu nie zależy totalny bałagan brak wiedzy i kompetencji .Ignorancja przechodzi wszelkie granice .Wstyd ze cós takiego funkcjonuje powinny wejść inni operatorzy moze czegoś by ich nauczyli

  2. Rozumem, że w każdej firmie może zdarzyć się awaria. Obecnie nie ma możliwości zakupu energii na liczniki przedpłacone. Wystarczyłaby informacja na stronie firmy, że takie problemy występują, a następnie informacja, że awaria została usunięta, a tak pozostaje niepotrzebne podejmowanie prób płatności z ciągłą informacją o błędzie i niepotrzebne obciążanie strony. Postawa firmy enea wskazuje jednak na totalną ignorancję klienta.

  3. Awaria systemu doładowań prądu na kartę czekam już 2 dni i nigdzie nie można doładować, ani e żabce, polo market, nawet internetowo na koncie bankowym!!!!
    Rozumiem awaria kilka godzin ale nie tyle dni…. Jutro już sobota weekend i napewno nikt nie będzie awarii usuwał.
    Licznik na kartę jest po to by klient w dogodnym terminie, dokładnej kwoty mógł korzystać z energii. I tak niby taniej.
    Dzwoniąc na infolinię wciąż mówią awaria systemu i robimy co możemy ?
    Jprd w którym świecie my żyjemy żeby nie można było kupić prądu!!!!
    Powinni być awaryjnie przygotowani do dłuższej awarii. Ludzi zostawili bez energii!!!! Na tyle czasu!!!! Mogli uprzedzić klientów!!!!

  4. Uważajcie na ENEA nie potrafią usunąć awarii która wynika z ich żałosnych oszczędności w infrastrukturę energetyczną, średni czas usunięcia awarii oscyluje w 20 godzin. Porażka i żenada.

  5. Dzień dobry, dnia 15.05.2023r ponad trzy godziny spędziłam w Obsłudze Klienta ENEA w Zielonej Górze ul. Prosta 15, żeby wypowiedzieć umowę w związku ze sprzedażą mieszkania. To jakaś masakra. Tak jest codziennie, czyli klient to intruz!!!. Dowiedziałam się również, że jak będę miała nadpłatę to muszę przyjść jeszcze raz. Dlaczego od razu nie można było wziąć moje konto i przelać nadpłatę. No i znowu czeka mnie kolejne trzy godziny czekania. Osoby, które pracują to chyba muszą brać urlop żeby załatwić sprawę.
    Dlaczego PGNiG jest zorganizowana?, tam nie czeka się i sprawę załatwia się szybko i miło, a w ENEI to człowiek traci dużo czasu i stresu, delikatnie mówiąc.

  6. Enea Wolsztyn pnkt obsługi klienta : gdzie są panie pracujące na stanowiska 1,3,4 i 5?
    Od godziny przyjmuje interesantów tylko jedna osoba..
    Jeśli wasi pracownicy mają godzinne przeszło przerwy, miło byłoby poinformować oczekujących.
    3h czekania na wezwanie do tej chwili, ciągle w trakcie..

  7. Dzień dobry, mam problem z firmą Enea zawyżony rachunek,kilowaty wzięte z kosmosu, złożona 4 reklamacja z prośbą o korektę rachunku, reklamacja w toku bo mają 30 dni ale obawiam się że będzie odpowiedź negatywna. Trzy reklamacje z prośbą o odczytanie licznika z faktycznym zużycie prądu. To wszystko ciągnie się już od stycznia i zero konkretów , walka z wiatrakami ?

  8. Przez awarię systemu ebok zablokowałem sobie konto. Po wpisaniu hasła pokazuje się informacja, żeby dzwonić na infolinię i tam odblokować konto, jednak na tej infolinii nie ma takiej możliwości. Żadna z opcji nie pozwala na odblokowanie konta, a konsultanta tam nie uświadczysz. Oczywiście można napisać przez formularz, ale żeby z niego skorzystać trzeba się najpierw zalogować na ebok. Poza tym jest niby czat, ale kiedykolwiek próbuję z niego skorzystać od razu jest komunikat, że czat zakończony, wszyscy konsultancci zajęci. Żałosna jest ta obsługa klienta w ENEA!!!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top