Fałszywy adres:
info@mrgugu.com
Aż podskoczyłem z radości gdy na swojej skrzynce pocztowej zobaczyłem mail od samego mistrza Roberta. Podskakiwałem tak dużo razy, za każdym razem gdy uwierzyłem, że to wielki Robert Lewandowski do mnie napisał i do czegoś mnie zachęca…
Dlaczego ten jednak pisze do mnie w trzeciej osobie ? Czyżby to nie On, a parszywie pod jego osobę podszywała się niezidentyfikowana jednostka ? Od kogo tak naprawdę przychodzi Mrgugu spam !?
Trzeba mieć świadomość że po takich wyczynach, tudzież nadwyrężeniu praw autorskich Pana Roberta, sądzę że gdyby podjął stosowne kroki, to każdy większy przedsiębiorca ległby z niewypłacalności w gruzach. Zakładając oczywiście że spamuje domyślnie właśnie ten odzieżowy sklep internetowy, ponieważ nazwa w adresie jest zbieżna. Poza tym nie tylko Pan Robert jest na tapecie oszusta.
Od tytułowego naciągacza średnio dziennie przychodzi 10 -17 wiadomości. Jednak pod mylnie dla nas publikowanym adresem zwrotnym „info@mrgugu.com” – prawdopodobnie kryje się ktoś zupełnie inny. Nadawca próbuje ukryć się nieudolnie pod zawoalowanymi logami firm i osób, wykorzystując do tego zastrzeżone znaki handlowe. I tak między innymi pojawiają się :
Robert Lewandowski, Milka, Mrówka, Sephora, Lidl, Biedronka, Media-Markt..
Biedronka & Lidl
Jakimś zrządzeniem losu dowiaduję się że mogę wygrać bon w Biedronce, a właściwie Voucher o wartości uwaga 1000 złotych ! Ja jestem jak zawsze podejrzliwy i patrzę teraz na czcionkę, dlaczego ona taka dziwna i nie akceptuje polskich diakrytycznych znaków ? Pewnie przez tą moją chorą zapobiegliwość, kolejna okazja przejdzie mi koło nosa…
Konkurencja w postaci Lidla nie śpi i już knuje jak tu przeskoczyć w rozdawnictwie Biedronkę. Jak widać Lidl w cuglach wygrywa mitting z Biedronką, bo 2000 złotych – nie w kij dmuchał.
Tyle że niepokoi ten GENDER w tekście. Biskup mówił że to coś złego, zmienia płeć i przebiera się w sukienkę. Ja tam nie widziałem więc nie wiem, ten kto widzi to pewnie wie co mówi.
Czeski film
Właśnie wyjaśniła się problematyczna sprawa krzaczenia liter i nie wyświetlania typowo polskich znaków diakrytycznych, w tym konkretnym przypadku nawet nie wiem o co w tej reklamie chodzi i co miałbym zrobić dla tej dzierlatki na zdjęciu. Czy poderwać tę pannę, czy wymasować jej brzuch. Zaraz zaraz – przecież to nie jest seksoferta. No dosłownie „czeski film”
PSB Mrówka & Makita
Jak to ktoś śpiewał: do Mrówki nie wchodzę, bo jest mi nie po drodze…” A tak poważnie gdybym wiedział że za zakupy można otrzymać bon o wartości 2500 złotych – nikt by mnie nie powstrzymał od zamiaru zrobienia zakupów w PSB Mrówka. Liczy się w końcu kasa ! Za taki bon masa radości w sklepie.
Ale o dziwo na prowadzenie wysuwa się inny lider – producent narzędzi Makita z kosmiczną ofertą 5000 złotych, wystarczy odpowiedzieć na dwa pytania aby zgarnąć swoją szansę !
Bitcoin
i inne inwestycje
Krypto to chyba synonim jakiejś mogiły… Tego nie ruszam bo kojarzy się z ostatnią drogą. A nazywa się jakoś tak dziwnie -„bity koń” ? A nie, to mój słaby angielski wychodzi… Nazywa się stanowczo nieziemsko – Bitcoin ! Ciekawe czy można tylko zyskać, czy także stracić…
Może bezpieczniejsza będzie druga oferta, gdzie wystarczy zrobić dwa kroki by potwierdzić transakcję na swoje fundusze w wysokości 12.264 dolarów. To rozumiem. Takie oferty kocham !
Chyba że postawię w mig na trzeci wariant – „Twoją płatność” rzędu 14.986 Euro, która pewnie należy mi się jak psu buda.
Pampers
Cholera mocno się spóźnili z tą wyprawką ! To już nie dla moich pociech, ponieważ wyrosły z nich duże draby i Pampersów z tego co wiem to nie noszą. Aż żal zwiera i ściska, byłbym znowu do przodu o 500 złotych. Żyć nie umierać, tu 500, tam 500 – po co pracować ?
Rossmann & Sephora
Sephora wyróżnia się na pierwszy rzut oka błędem „Sephora poland” i niczym więcej, a Rossmann wartościowym bonem wysokości 1000 złotych.
Kinder & Milka
Coś dla milusińskich, a może raczej dla łasuchów. Remis między Kinder i Milką. Tylko 500 złotych ? To zaczyna być nudne – i niestety wartość dawno się zdewaluowała.
Media-Markt czy magia Iphone’a 12 Pro
Media-Markt wiadomo nie dla wszystkich, ale z taką sumką wstydu nie ma.
Zdecydowanie jednak lepsza druga oferta w postaci Iphone 12 Pro, bo wygląda na to że to telefon sam mnie wybrał w sieci i zaoferował swoje niewolnictwo. Tak działa sztuczna inteligencja w 21 wieku !
Regulamin odzieżowego sklepu internetowego
Szukając w internecie właścicieli rozsyłanego spamu, w pierwszej kolejności po logo Mr Gugu & Miss Go, natrafiłem na dziwnie brzmiący regulamin tegoż odzieżowego sklepu:
§10.6. Klient zobowiązuje się do: b) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam), c) korzystania ze sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz Sprzedawcy
Nie do końca rozumiem zasad panujących w Mr Gugu & Miss Go, ale wygląda na to że sklep daje możliwość dalszej redystrybucji towaru zarejestrowanym użytkownikom. Mało tego w jakiś dziwny sposób udostępnia swoim użytkownikom do działalności gospodarczej własny mail, pewnie po to żeby kontrolować to co oni piszą….
§10.1. Sprzedawca udostępnia Klientom za pośrednictwem Sklepu możliwość nieodpłatnego korzystania z następujących usług świadczonych drogą elektroniczną, których treścią jest używanie funkcjonalności Sklepu – obejmujących w szczególności: a) udostępnienie zawartości Sklepu b) rejestrację i utrzymywanie Konta, a także zawieranie ze Sprzedawcą umów sprzedaży Towarów dostępnych w Sklepie c) wysyłkę newslettera.
Wygląda na to że spam może wysłać Tobie każdy zarejestrowany użytkownik sklepu, udając że jest takim sklepem ! To zależy już tylko od etyki każdego z osobna, a ludzie są różni… Niestety w tym przypadku to nie jest włąściwy ślad, ponieważ pod logiem sklepu ukrywa się anonimowy oszust, niezwiązany z tym sklepem. Raczej nie ma się czego bać “zwykłych” handlarzy, którzy szerzą inicjatywy ściśle związane z działalnością Mr Gugu & Miss Go.
MrGugu spam zawsze blokuj
Niestety wszystko wskazuje na to, że pod zaprezentowanymi wyżej barwnymi wiadomościami mogą istnieć kody do zawłaszczenia danych personalnych i użycia ich w przestępstwie. Dlatego nigdy nie klikaj w linki, nawet zachęcony sugestią wypisania się z subskrypcji mailowej.