Reklamacje u spedytora DPD trafiają w próżnię, ponieważ wygląda na to że mamy do czynienia z ignorantami branży kurierskiej. A niechęć lokalnego kuriera do wykonywania usług, pielęgnowane są aprobatą kadry nadzorującej. W udokumentowanym przypadku dochodzi do procederu niezrealizowania kilkukrotnie ponawianego zlecenia. To nasuwa wręcz podejrzenia o stałe standardy, które tolerują bezkarność dla pracowników, lekceważących i łamiących prawa konsumenta. Wygląda na to że nad lenistwem kuriera i lekceważącym podejściem do obowiązków, rozpostarty jest parasol ochronny. W związku z czym nie ma co liczyć na uczciwość, bandy wzajemnie się wspierającej. W tym przypadku klient dla przewoźnika DPD jest wrogiem, dlatego pomyśl dwa razy konsumencie zanim tego pożałujesz.
spis treści
Artykuł opisuje realne zdarzenia wielokrotnego oszustwa przez kuriera DPD i brak nadzoru spedytora.
Zamówienie odbioru paczki
przez kurier DPD
Cała sprawa zaczęła się od potrzeby zakupu nowego materaca. Zawierzając opiniom wielu znajomych i rodziny na temat konkretnej polskiej firmy produkującej materace, pewny swego – zdecydowałem się na zakup polecanej marki, co poniosło za sobą wyjątkowo dużo problemów i w ostateczności brak pozytywnej realizacji transportu DPD. Problem urodził się dopiero przy trzeciej z kolei Reklamacji uszkodzonego materaca. Przedtem o dziwo nie było żadnych retorsji ze strony kuriera DPD.
Niestety ostatecznie trafiłem na zmasowany opór niechęci firmy spedycyjnej do zrealizowania usługi przewozu zakupionego przeze mnie przez internet materaca, co uniemożliwiało wysłanie z powrotem do producenta reklamowanego egzemplarza. Usługa nie została nigdy wykonana przez przestępców z firmy DPD !

43 dni niezrealizowania usługi bez finału
Sześć zapłaconych i niewykonanych zleceń !
- 0000018032397T – 8 marca
- 0000018099563T – 11 marca
- 0000018166923T – 16 marca
- 0000018251463T – 22 marca
- 0000018583062T – 9 kwietnia
- 0000018583062T – 12 kwietnia 2021
W trakcie mozolnej drabiny Reklamacji opierającej się o zwroty sytuacji zaprzeczające wprost wcześniejszym Reklamacjom tej usługi, dowiedziałem się że na mojej posesji kurier DPD odnajduje jakieś duchy z którymi rozmawia. Wydawałoby się że przedstawiciel spedycji DPD powinien być rzetelny bo posiada prawdziwe informacje, więc dlaczego inspiruje wyimaginowane zdarzenia ? Te duchy mówią kurierowi że paczka po którą się pofatygował została wyrzucona na śmieci i żeby pod żadnym pozorem nie reagował na kolejne opłacone usługi pod danym adresem. Czy kurier DPD ma problemy psychiczne, czy może dobrze się bawi kosztem klientów firmy ?
Wracając do rzeczywistości i zakładając że kurier nie rozmawiał z nadawcą przesyłki bo to jest fakt ! – to dla każdego logicznie myślącego człowieka dziwne może być jego pokrętne tłumaczenie. Ważna informacja w tym momencie to taka, że linia obrony kuriera brzmiała w procesie Reklamacji: – „Nie odbierałem kolejnych zleceń i nie realizowałem, bo wiedziałem że materac jest zutylizowany”. Dlatego zastanawia fakt na jakiej podstawie kurier DPD wydedukował, że kolejne wezwania i opłacone usługi to też ten sam materac, który według informatora kuriera – dawno został wyrzucony na śmietnik.
Czyli orzeł DPD mocno trzymał się swojej paralogiki – że każda następna paczka to ta sama zawartość ( nieistniejąca ? ) i już nie musi przyjeżdżać mimo wielokrotnego zadysponowania i kolejnych opłaconych usług ! Nie byłaby to do końca dziwna teoria, biorąc pod uwagę kontakty kuriera z duchami !
Wygląda jednak na to że w firmie spedycyjnej DPD z klientów próbuje robić się wariatów, i wmawia im że nie wiedzą kto przebywa na ich posesji lub choćby o tym że kurier ma fizyczny dowód na rozmowy telefoniczne z klientem, który wyimaginowanej rozmowie absolutnie zaprzecza i nazywa kuriera DPD kłamcą i hochsztaplerem.
Jak daleko można się posunąć w kłamstwie i przestępstwie nie wykonywania opłaconych zleceń ? Czy zarząd DPD ma świadomość działalności swoich podwładnych, którzy w ten sposób obniżają DPD opinie ?
DPD reklamacje sześciu kolejnych usług
Oto jak wygląda rozmowa i przebieg Reklamacji z tępogłowymi przedstawicielami DPD, aż do momentu całkowitego przerwania procesu Reklamacji przez DPD.
Proces Reklamacji DPD
Reklamacja nr 1
01.04.2021
Szanowni Państwo
Ze względu na uzyskaną informację od Pana Pawła z Infolinii DPD, o tym że klient czyli moja skromna osoba nie była przygotowana czterokrotnie do wysyłki tej samej paczki, zdecydowałem co następuje.
Proszę o szczegółową informację w jaki sposób kurier DPD kontaktował się z klientem. Czy robił to telefonicznie, czy może rozmawiał osobiście w każdym z poniższych przypadków ?
Proszę o oddzielną informację dla każdego poniższego terminu, ponieważ jeżeli w tym zbiorczym zgłoszeniu nie będzie to wyszczególnione osobno, to wyłączam wszystkie cztery niezrealizowane usługi do osobnych postępowań i osobnych zgłoszeń reklamacyjnych.
– 0000018032397T 8 marca
– 0000018099563T 11 marca
– 0000018166923T 16 marca
– 0000018251463T 22 marca
Od razu proszę o darowanie sobie stwierdzeń, że kurier DPD nie zastał klienta w domu…
Zresztą ze wstępnych oględzin wynika że jednak kurier DPD z jakiś dziwnych źródeł informacji czerpał.
Kurier ma obowiązek kontaktu tak by zrealizować usługę, czyli w razie niezastania w sytuacji dzwonienia do furtki, ma obowiązek zadzwonić wykorzystując do tego dostępny numer telefonu.
Aby być dokładnym informuję, że dnia 22 marca przy oczekiwaniu na realizację usługi o numerze przewozowym 0000018251463T, jednakoż przy okazji odbioru zupełnie innej mojej paczki, tak więc przez całkowity przypadek, dotarł do mnie kurier DPD. Zdążyłem wtedy wymienić z miłym Panem tylko dwa zdania, ponieważ spieszył się i pojechał pracować dalej. Niestety tak bardzo się spieszył że pojechał bez odebrania mojego materaca. Uzasadnił mi mianowicie, że nie ma w systemie zlecenia, i On nie ma możliwości podjęcia usługi. Pytam się więc: Czy kurier DPD dnia 22 marca kłamał w żywe oczy ??
W związku z tym że nie jestem płatnikiem tych zleceń, a jest nim Fabryka Dobrych Materacy. Proszę o informacje czy wyżej wymienione usługi zostały w całości opłacone ?
Jestem poirytowany bo zmarnowałem na oczekiwanie kuriera DPD w kolejności dni:
8 marca, 11 marca, 16 marca, 22 marca
Czyli czterokrotnie traciłem swój cenny czas po to, by dowiedzieć się teraz że kurier DPD łże, i nie wiem dla jakich celów próbuje uniknąć zrealizowania opłaconej usługi ? Wmawiając jednocześnie że klient dla zabawy i zabicia czasu wydaje pieniądze, a potem nie chce przygotować paczki do wysyłki ??? To może klientowi wytoczyć proces o zadośćuczynienie finansowe za narażanie firmy DPD na straty czasowe związane z bezcelowym kontaktowaniem się z klientem, ponieważ ten nie dopełnia umowy ?
Do momentu przedmiotowej reklamacji, w związku z tym samym zakupem ciężkiego materaca i jego reklamacjami zakupu, zrealizowane zostały przez DPD z powodzeniem następujące usługi:
0000016677653T 31 grudnia
0000017370425T 1 luty
I o dziwo bez zastrzeżeń.
Proszę o odniesienie się do informacji widniejących w panelu śledzenia usług DPD na platformie internetowej i dezinformacji w postaci komunikatów „PRZESYŁKA JUŻ WYSŁANA” Uważam że jest to oficjalne poświadczenie nieprawdy i moim zdaniem powinno być ścigane przez organa…
Jeżeli potwierdzą się informacje przekazane przez Pana Pawła z Infolinii sprawa w pierwszej kolejności trafia do UKE.
Z poważaniem klient
Odpowiedź DPD nr 1
16.04.2021
Uprzejmie informuję, że w związku ze zgłoszeniem dotyczącym braku realizacji zlecenia 0000018032397T
informacja została skierowana do osób odpowiedzialnych za pracę serwisu kurierskiego na terenie oddziału, celem wyjaśnienia oraz weryfikacji. Z uzyskanych informacji wynika, że Kurier kilkukrotnie stawiał się pod adresem Nadania w przypadku ponawianych zleceń. Otrzymał informację od osoby mieszkającej pod adresem Nadawcy, że przesyłka do nadania, — której zawartością jest materac — została wyrzucona na śmietnik.
Nadawca nie posiadał przesyłki, którą miał wydać Kurierowi do nadania. Dane GPS potwierdzają obecność kuriera pod adresem Nadawcy. W przypadku, gdy Nadawca nie posiada paczki do nadania, do systemu wpisywany jest status „ Zlecenie CR anulowane — przesyłka już wysłana”. Odnośnie płatności za usługę, należy skontaktować się z Płatnikiem — w tym wypadku Odbiorcą.
Przekazując niniejsze wyjaśnienia pozostajemy w przekonaniu, że dalsze korzystanie z usług świadczonych
przez DPD Polska będzie przebiegać bez zakłóceń, w sposób spełniający Pana oczekiwania.
W przypadku dodatkowych pytań dotyczących zgłoszenia pozostajemy do dyspozycji.
Z poważaniem Sylwia Osuch Specjalista ds. Obsługi Klienta

Reklamacja nr 2
18.04.2021
Szanowni Państwo
Na samym początku, pytanie retoryczne. Czy macie Państwo predyspozycje, do formułowania odpowiedzi na zadawane treścią pisaną pytania ? Mam ku temu szczere wątpliwości.
Cytuję: „DPD Polska uprzejmie informuje, że Pana skarga dotycząca realizacji zlecenia 0000018032397T została rozpatrzona.”
Czy rzeczywiście do reklamacji została złożona tylko jedna niezrealizowana usługa DPD ????
Czy tam ktoś śpi czy kpi ?! Może są potrzebne okulary lub zmiany kadrowe.
Po przeanalizowaniu wszelkich za i przeciw, i przeprowadzeniu audytu razem z teściową, stwierdzam z nieukrywaną rzetelnością, że obiecywałem rozłożenie wszystkich czterech niezrealizowanych przez firmę DPD zleceń, na cztery osobne wnioski reklamacyjne. I nie zawaham się użyć wcześniejszego postanowienia, ponieważ nie widzę chęci współpracy w dążeniu do prawdy. Widzę chęć tuszowania procederu niedopełnienia umowy przewozu DPD.
Bardzo jednak dziękuję za namiastkę Reklamacji, co prawda jest ona wysoce niewystarczająca i śmieszna, to przyjmuję ją jako odmowę pozytywnego rozpatrzenia. Chociaż nie wiem co bardziej mnie teraz ogarnia, złość czy śmiech bezradności, to kontynuuje wniosek. Niestety widzę jakąś wizję ślepoty po przeciwnej stronie sporu, i sądzę że nie jest ona przypadkowa. Prawdopodobnie takie niskie standardy moralności firma DPD stosuje na co dzień.
Mamy do czynienia z oszustwem dokonanym kilkukrotnie przez firmę DPD, a Wy Państwo zatrudniacie w swoim zespole podwykonawczym oszusta. Nie boję się tego słowa użyć, mówię to z pełną świadomością i odpowiedzialnością, mam na to dowody i prędzej czy później będzie trzeba się z nimi zderzyć Szanowne DPD. Jak można tak bezczelnie traktować klienta ?
Czuję całkowite zlekceważenie wszystkich poruszanych wątków w moim wniosku reklamacyjnym, nie odniesienie się do żadnego, i próba wybielania tego co mówi kurier. Do złożonych już czterech reklamacji niezrealizowanych usług przypinam następne, co w sumie daje sześć reklamacji. Wysyłając wniosek o ściganie do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zastanowię się nad kwotą zadośćuczynienia za 6 straconych pełnych dni na oczekiwanie kuriera DPD.
Podkreślam też to że nie odnieśliście się Państwo do kwestii jawnego kłamania kuriera w dniu dnia 22 marca, przy moim oczekiwaniu na próbę realizacji usługi o numerze przewozowym 0000018251463T. Wtedy kurier jedyny raz był obecny przy posesji i rozmawiał ze mną w cztery oczy, ale odmówił zabrania paczki, jak mówił -ze względu na brak zlecenia.
Rozumiem że to jest oficjalne stanowisko firmy DPD , i nie będzie podważała tego stanowiska w kolejnych odsłonach, bo na sprawdzenie rzeczywistych przyczyn nie odbierania zapłaconych przesyłek przez kuriera był cały miesiąc czasu. Dlatego oficjalnie informuję że wniosek skieruję do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
A tą drogą jeszcze wymagam podania dokładnej godziny stacjonowania kuriera DPD pod moim domem ( ile minut trwało to zjawisko ) Ponieważ w pobliskim sąsiedztwie jest zamontowana kamera skierowana na moją posesję, będę mógł to zweryfikować przed sądem, a także w UKE na swoją korzyść.
Ze względu na brak ustosunkowania się DPD do konkretnych pytań we wniosku reklamacyjnym, kopiuję do skutku pominięte tezy, i czekam na odpowiedzi w takiej samej formie i punktach jak zadane poniżej pytania:
1. Cytat:
„W przypadku, gdy Nadawca nie posiada paczki do nadania, do systemu wpisywany jest status „ Zlecenie CR anulowane – przesyłka już wysłana”
Ponieważ nie wysyłaliście niczego, to nie macie prawa umieszczać na oficjalnej stronie Śledzenia przesyłek- takiej informacji. To jest kłamstwo, dezinformacja i jeżeli w ten sposób chcecie informować, to taka usługa jest bez sensu i kompletnie niepotrzebna ! Klientowi niepotrzebna jest dezinformacja – chyba że DPD twierdzi inaczej ?
2. Proszę o szczegółową informację w jaki sposób kurier DPD kontaktował się z klientem. Czy robił to telefonicznie, czy może rozmawiał osobiście ?
O podanie dokładnych godzin, i długości przebywania w/g systemu GPS.
Jeżeli przebywał kilkukrotnie to każde jego nawiedzenie posesji z osobna.
0000018032397T
3. Proszę o szczegółową informację w jaki sposób kurier DPD kontaktował się z klientem. Czy robił to telefonicznie, czy może rozmawiał osobiście ?
O podanie dokładnych godzin, i długości przebywania w/g systemu GPS.
Jeżeli przebywał kilkukrotnie to każde jego nawiedzenie posesji z osobna.
0000018099563T
4. Proszę o szczegółową informację w jaki sposób kurier DPD kontaktował się z klientem. Czy robił to telefonicznie, czy może rozmawiał osobiście ?
O podanie dokładnych godzin, i długości przebywania w/g systemu GPS.
Jeżeli przebywał kilkukrotnie to każde jego nawiedzenie posesji z osobna.
0000018166923T
5. Jeżeli kurier DPD nie kontaktował się osobiście z klientem, a ja stanowczo podkreślam że żadnego kontaktu nie potwierdzam !!! To czy kurier DPD dopełnił obowiązku skontaktowania telefonicznego ? Jest to pytanie doprecyzowujące, bo liczę że odpowiedź padła w powyższych punktach.
Czy jest dowód na to że kurier zadzwonił choć jeden raz spośród niewykonanych 6 usług ?
6. Aby być dokładnym informuję, że dnia 22 marca przy oczekiwaniu na realizację usługi o numerze przewozowym 0000018251463T, jednakoż przy okazji odbioru zupełnie innej mojej paczki, tak więc przez całkowity przypadek, dotarł do mnie kurier DPD. Zdążyłem wymienić z miłym Panem tylko dwa zdania, ponieważ spieszył się i pojechał pracować dalej. Niestety tak bardzo się spieszył że pojechał bez odebrania mojego materaca. Uzasadnił mi mianowicie, że nie ma w systemie zlecenia, i On nie ma możliwości podjęcia usługi. Pytam się więc: Czy kurier DPD dnia 22 marca kłamał w żywe oczy ????????????????????
NOWE WĄTKI—
7. Proszę o szczegółową informację w jaki sposób kurier DPD kontaktował się z klientem. Czy robił to telefonicznie, czy może rozmawiał osobiście ?
O podanie dokładnych godzin, i długości przebywania w/g systemu GPS.
Jeżeli przebywał kilkukrotnie to każde jego nawiedzenie posesji z osobna
0000018583062T dnia 9.04.2021
8. Proszę o szczegółową informację w jaki sposób kurier DPD kontaktował się z klientem. Czy robił to telefonicznie, czy może rozmawiał osobiście ?
O podanie dokładnych godzin, i długości przebywania w/g systemu GPS.
Jeżeli przebywał kilkukrotnie to każde jego nawiedzenie posesji z osobna
0000018583062T dnia 12.04.2021
9. Kto z imienia i nazwiska odmawiał kurierowi przekazania paczki, informując go przy każdej z siedmiu usług że materac został wyrzucony na śmietnik ?
Kto się podpisywał, pod odmową wydania kurierowi paczki ( materaca) – bo twierdzę że jest to istotne ze względu na rozliczenie z klientem i obowiązkowe, choćby po to żeby z kuriera zdjąć zarzuty o lenistwo, niechęć wykonania usługi i tym podobne.
Pytanie retoryczne. Ile razy na śmietnik można wyrzucać ten sam materac ?
Z poważaniem klient
Odpowiedź DPD nr 2
21.04.2021
Szanowni Państwo, Poniższa wiadomość została przekazana do oddziału w celu ponownej weryfikacji.
Odnośnie cytatu „W przypadku, gdy Nadawca nie posiada paczki do nadania, do systemu wpisywany jest status „ Zlecenie CR anulowane – przesyłka już wysłana” potwierdzam, że kurier nie ma możliwości w systemie, aby zaznaczyć, że Nadawca nie posiadał przesyłki. Zgodnie z dostępnymi narzędziami kurier wpisał status anulowania zlecenia – przesyłka została wysłana.
Z otrzymanych informacji wynika, że kurier podjął 2 próby realizacji zlecenia odbioru paczki.
Podczas pierwszego zlecenia o numerze 0000018032397T dnia 2021/03/08 Kurier o godzinie 13:47 podjął próbę odbioru zlecenia. Starsza osoba przebywająca pod tym adresem powiedziała, że nic nie wie o przesyłce do wysłania. Kurier podjął następną próbę realizacji zlecenia o numerze 0000018032397T dnia 2021/03/11. Skontaktował się telefonicznie z Nadawcą paczki. Nadawca przekazał informację, że nie mają przesyłki do nadania ponieważ materac został wyrzucony na śmietnik. W związku z tym kurier ponownie wpisał status anulowania zlecenia. Zgodnie z oświadczeniem kuriera, w związku z kilkukrotną informacją od Nadawcy, że nie mają żadnej przesyłki do nadania – kurier fizycznie nie podejmował następnych prób realizacji zleceń o numerach: 0000018099563T, 0000018166923T, 0000018251463T.
Odnośnie zlecenia 0000018032397T kurier był pod adresem Nadawcy ok. godziny 13:47. Oddział nie ma możliwości sprawdzenia ile czasu kurier przebywał pod adresem. Podczas realizacji zlecenia 0000018032397T Kurier kontaktował się z Nadawcą telefonicznie. Po uzyskaniu informacji, że nie posiadają paczki do nadania, nie zjawił się pod adresem Nadawcy, ponieważ wiedział, że żadna paczka nie zostanie mu wydana.
Z poważaniem Specjalista ds. Obsługi Klienta

Reklamacja nr 3
22.04.2021
Szanowni Państwo
Ze względu na nieustosunkowanie się do prawie wszystkich zarzutów z Reklamacji nr 1, w kolejnej ( Reklamacji nr 2 ) wnioskowałem o odpisywanie wprost na kolejne punkty. Ułatwiłem w ten sposób niewątpliwie pracę osobie która nie ma zamiaru mieszać w zeznaniach, a chce wszystko transparentnie wytłumaczyć. Niestety lekceważy Pani prośbę odpowiedzi do konkretnych punktów i nadal nie odpowiada na wszystkie zarzuty. Ponawiam prośbę ! Traktujmy się poważnie, ponieważ ja przynajmniej tak traktuję Pani wypowiedzi, i rzetelnie staram się rozwiązać problem.
Czy Pani jest na to samo gotowa ? Czyli na rzetelne wyjaśnienie kilkukrotnej niemożliwości wysłania jednej przesyłki przez kuriera DPD ? Rozwiążmy ten problem wspólnie bo chcę wierzyć że to zwykła pomyłka, a nie przestępstwo które będzie obciążało całą firmę DPD.
Ze względu na to że pojawiają się notoryczne kłamstwa, jakoby ktoś inny mógł reprezentować moją osobę w kontakcie z kurierem DPD, a ja miałbym nie mieć tego świadomości – informuję: Nikt oprócz mnie nie przebywa bez mojej wiedzy na mojej posesji, tym bardziej w sytuacji gdy mnie na niej nie ma. Oświadczam że nikt z posesji nie kontaktował się z kurierem DPD, a wszelkie inne twierdzenie to kłamstwo Kuriera DPD.
Cytat DPD:
…”potwierdzam, że kurier nie ma możliwości w systemie, aby zaznaczyć , że Nadawca nie posiadał przesyłki. Zgodnie z dostępnymi narzędziami kurier wpisał status anulowania zlecenia – przesyłka została wysłana.”
Mogę przyjąć takie tłumaczenie, co ewidentnie jest do sprawdzenia przy ewentualnych dalszych roszczeniach rozstrzygających niewykonanie 5 opłaconych i popartych umową prawną usług:
– 0000018099563T 11 marca
– 0000018166923T 16 marca
– 0000018251463T 22 marca
0000018583062T dnia 9.04.2021
0000018583062T dnia 12.04.2021
Tyle że ja twierdzę nadal że nie zrealizowano żadnej z sześciu umów, także 0000018032397T, a osoba z którą jakoby rozmawiał kurier DPD jest wyimaginowana.
PROSZĘ O ODPOWIEDZI W PUNKTACH:
1. Cytat DPD:
Z uzyskanych informacji wynika że kurier kilkukrotnie stawiał się pod adresem nadania w przypadku ponawianych zleceń.”
W stosunku do poprzedniego wpisu odpowiedzi reklamacyjnej nr 1, jest uzasadnione podejrzenie poświadczenia tam nieprawdy. Najpierw otrzymuję informację od Pani Osuch że kurier przyjeżdżał kilkukrotnie, teraz zmiana zeznań i okazuje się że był tylko raz ???? Gdzie jest Pani wiarygodność Szanowna Pani ?
2. Proszę o potwierdzenie wcześniejszego oświadczenia Pani Sylwii Osuch że kurier nie wykonał 5 zapłaconych kolejnych usług:
– 0000018099563T 11 marca
– 0000018166923T 16 marca
– 0000018251463T 22 marca
0000018583062T dnia 9.04.2021
0000018583062T dnia 12.04.2021
Wynika to z wypowiedzi kuriera DPD, że zamiast wykonywać obowiązki służbowe, lekceważył zlecenia bo coś wydedukował ?
Cytat DPD:
„kurier fizycznie nie podejmował następnych prób realizacji zleceń o numerach: 0000018099563T ,0000018166923T , 0000018251463T.”
Szanowna Pani, to jest przestępstwo świadomego pobierania opłat za celowe i notoryczne niezrealizowanie usług.
3. Jeżeli kurier nie miał zamiaru podejmować dalszych zleceń dla mojej posesji, to kto z imienia i nazwiska wskrzesił usługę 0000018583062T na dzień 12.04.2021 ?
4. Kim jest tajemnicza starsza osoba która odmawia młodemu kurierowi DPD ?
Czy to jest starsza osoba rodzaju męskiego czy raczej przeciwnie ?
Kto z imienia i nazwiska odmawiał kurierowi przekazania paczki dnia 2021/03/08 o godzinie 13:47 ? Kto się podpisywał, pod odmową wydania kurierowi paczki – bo twierdzę że jest to istotne ze względu na rozliczenie z klientem i obowiązkowe, choćby po to żeby z samego kuriera zdjąć zarzuty o lenistwo, niechęć wykonania usługi i tym podobne.
5. Na jakiej podstawie prawnej kurier podjął zlecenie numer 0000018032397T dnia 11.03.2021 jeżeli zlecenie było już nieaktywne i zamknięte dnia 08.03.2021 ?
6. Kłamstwem kuriera DPD jest twierdzenie że rozmawiał z nadawcą telefonicznie dnia 2021/03/11 jeżeli ja twierdzę, że nie odebrałem żadnego telefonu od owego i z nikim z DPD nie rozmawiałem.
Cytat DPD:
„W związku z tym kurier ponownie wpisał status anulowania zlecenia.”
proszę nie kłamać o jakiejkolwiek realizacji zlecenia 0000018032397T dnia 2021/03/11. Nie ma śladu w panelu śledzenia, choć wiem że to nie jest trudne żeby dokonać wpisu… Chyba że chodzi o wpis u kuriera w głowie ?
7. Aby być dokładnym informuję, że dnia 22 marca przy oczekiwaniu na realizację usługi o numerze przewozowym 0000018251463T, jednakoż przy okazji odbioru zupełnie innej mojej paczki, tak więc przez całkowity przypadek, dotarł do mnie kurier DPD. Zdążyłem wymienić z miłym Panem tylko dwa zdania, ponieważ spieszył się i pojechał pracować dalej. Niestety tak bardzo się spieszył że pojechał bez odebrania mojego materaca. Uzasadnił mi mianowicie, że nie ma w systemie zlecenia, i On nie ma możliwości podjęcia usługi. Pytam się więc: Czy kurier DPD dnia 22 marca kłamał w żywe oczy ????????????????????
8. Dotarł dziś do mnie kurier DPD i przeprowadziłem z nim rozmowę na temat przedmiotu reklamacji. Przedstawił mi się jako Mateusz … Rozumiem że osoba jest Państwu znana bo musi, choćby z tego powodu że od firmy FDM ten kurier przywiózł obecnie kolejny materac, a przypomina sobie większość pozytywnie zrealizowanych usług. Natomiast kompletnie nie wie o jakichkolwiek innych zleceniach. Dlatego proszę o skonfrontowanie osoby i 6 usług a także poinformowanie mnie, czy to Pan Mateusz miał za zadanie wykonania niezrealizowanych usług ? Kim jest osoba która miała wykonać niezrealizowane zlecenia ? To ważne bo Pan Mateusz zaprzecza jakiejkolwiek wiedzy na temat np wyrzuconego materaca na śmieci”
Uwaga.
Informuję że w dniu 20.04.2021 firma FDM ze względu na notoryczne uchylanie się przewoźnika DPD od zrealizowania usługi przewozu jednego materaca, wynajęła serwis Ostsped w celu przewozu materaca, którego transportu nie udało się zrealizować firmie DPD od 8 marca – 12 kwietnia 2021. Co chyba jest potwierdzeniem tego co mówię i że materac jednak nie wylądował na śmietniku, co próbuje insynuować DPD.
Z poważaniem klient
Odpowiedź DPD nr 3
22.04.2021
Szanowni Państwo, Treść wiadomości została ponownie przesłana do oddziału w celu weryfikacji. Z otrzymanych informacji wynika:
1. Podczas pierwszej weryfikacji informacji, otrzymałam wiadomość z oddziału, że Kurier był kilkakrotnie pod adresem Nadawcy. W związku z Państwa odpowiedzią na wysłane pismo, nastąpiła ponowna weryfikacja. Na jej podstawie oraz na podstawie oficjalnego oświadczenia Kuriera potwierdzono, że kurier rzeczywiście podjął 1 próbę odbioru zlecenia 0000018032397T dnia 2021/04/08. Dane GPS potwierdzają obecność Kuriera pod adresem Nadawcy. Przepraszamy za nieprawidłowości powstałe podczas wyjaśniania zgłoszenia.
2. Zgodnie z oświadczeniem kuriera, pracownik nie podejmował rzeczywistych prób realizacji zleceń o numerach: 0000018099563T, 0000018166923T, 0000018251463T, 0000018583062T, 0000018583062T. Kurier nie podejmował realnej próby odbioru zlecenia ponieważ otrzymał 2 razy potwierdzenie od Nadawcy, że nie posiada przesyłki do nadania, ponieważ materac- który miał być zawartością paczki – został wyrzucony na śmietnik.
Podczas podjęcia pierwszej próby realizacji zlecenia: 0000018032397T dnia 2021/04/08 kurier otrzymał informację od starszej kobiety, która przebywała pod adresem Nadawcy, że nie ma żadnej przesyłki do wysłania. Dnia 2021/04/11 kurier skontaktował się telefonicznie z Nadawcą, pod numerem podanym w danych Nadawcy, i otrzymał tą samą informację, że nie ma przesyłki do nadania – materac został wyrzucony na śmietnik. Kurier posiada potwierdzenie rozmowy, która trwała 39 sekund i była prowadzona o godzinie 12:50 dnia 2021/04/11.
3. Zlecenie 0000018583062T dnia 2021/04/09 otrzymało status przesunięcia o 3 dni robocze. Zlecenie zostało automatycznie wznowione przez automat, po tym czasie – dnia 2021/04/12.
4. Nie posiadamy informacji kim była starsza kobieta przebywająca pod adresem Nadawcy. Kurier nie ma obowiązku pobierania podpisu Klienta, który odmawia wydania paczki. Taki, podpis nie był pobierany przez Kuriera.
5. Dnia 2021/04/11 Kurier otrzymał nowy numer zlecenia : 0000018099563T. Zlecenie 0000018032397T było realizowane dnia 2021/04/08.
6. Dnia 2021/04/11 kurier skontaktował się telefonicznie z Nadawcą, pod numerem podanym w danych Nadawcy, i otrzymał tą samą informację, że nie ma przesyłki do nadania – materac został wyrzucony na śmietnik. Kurier posiada potwierdzenie rozmowy, która trwała 39 sekund i była prowadzona o godzinie 12:50 dnia 2021/04/11.
7. Proszę o podanie numeru zlecenia, które było zrealizowane dnia 2021/04/22 w celu weryfikacji czy ten sam Kurier odpowiadał za zlecenie numerze 0000018251463T.
8. Za zlecenia: 0000018099563T ,0000018166923T 0000018251463T ,0000018583062T ,0000018583062T , 0000018032397T odpowiadał kurier Dominik. Kurier Mateusz nie odpowiadał za realizację żadnego z tych zleceń.
Z poważaniem Specjalista ds. Obsługi Klienta

Reklamacja nr 4
23.04.2021
Dziękuję za poświęcony czas.
Ale naprawdę nie wiem o czym my tu rozmawiamy. Jako nadawca twierdzę że firma DPD nie wykonała sześciu usług, a otrzymuję tłumaczenia na poziomie przedszkolaka. Czy na pewno informacji udziela osoba dorosła ? Bo jeżeli tak to coraz bardziej widać że ma skłonności do konfabulacji.
Pytanie do zarządu DPD czy toleruje takie zachowania. Ponieważ tymi odpowiedziami na reklamacje coraz bardziej rozjaśnia się wizja specyficznego traktowania każdego klienta firmy DPD. Bardzo bym prosił o niepowtarzanie tekstu, i przez to niepotrzebne wyolbrzymianie treści. Także o przekazywanie odpowiedzi na temat i pomijanie ozdobników w postaci jałowej treści nie związanej z zapytaniem. Proszę też o przesyłanie w załącznikach wydrukowanych w formacie pdf tychże Reklamacji, i dla czytelności znakowanie ich kolejnym numerem, w taki sposób jak ja tego przestrzegam.
1. Jeśli dobrze znam prawo przewozowe, to stwierdzam że kurier ma obowiązek realizacji każdej usługi poprzez celowy przyjazd pod posesję, nawet jeżeli wynikałoby to z kaprysu klienta. W tym momencie nie wykonanych jest 5 zleceń ze złamaniem prawa przewozowego, ponieważ dzwonienie do klienta nie jest realizacją usługi ! Kurier DPD, nie ma żadnego prawa decydowania o celowości podjazdu i definiowania potrzeby realizacji tego co jest zapłacone przez klienta.
Usługi zakwalifikowane do złamania prawa przewozowego:
– 0000018099563T 11 marca
– 0000018166923T 16 marca
– 0000018251463T 22 marca
– 0000018583062T 9 kwietnia
– 0000018583062T 12 kwietnia
2. Ponownie informuję, że dnia 22 marca przy oczekiwaniu na realizację usługi o numerze przewozowym 0000018251463T, jednakoż przy okazji odbioru zupełnie innej mojej paczki, tak więc przez całkowity przypadek, dotarł do mnie kurier DPD. Zdążyłem wymienić z miłym Panem tylko dwa zdania, ponieważ spieszył się i pojechał pracować dalej. Niestety tak bardzo się spieszył że pojechał bez odebrania mojego materaca. Uzasadnił mi mianowicie, że nie ma w systemie zlecenia, i On nie ma możliwości podjęcia usługi. Pytam się więc: Czy kurier DPD dnia 22 marca kłamał w żywe oczy ????????????????????
Czy kurierem był Pan Dominik ?
3. Cytat DPD:
„Zlecenie 0000018583062T dnia 2021/04/09 otrzymało status przesunięcia o 3 dni robocze. Zlecenie zostało automatycznie wznowione przez automat, po tym czasie – dnia 2021/04/12.”
Moje pytanie w tym wątku, dlaczego zlecenie zostało „automatycznie wznowione przez automat”, jeżeli kurier nie miał zamiaru podjeżdżać ? A rozumiem że we wszystkich innych przypadkach zablokował taką automatyczną możliwość ? I czy kurier może robić to co mu się żywnie podoba ?
4. Cytat DPD:
„Nie posiadamy informacji kim była starsza kobieta przebywająca pod adresem Nadawcy. Kurier nie ma obowiązku pobierania podpisu Klienta, który odmawia wydania paczki. Taki, podpis nie był pobierany przez Kuriera.”
Jeżeli taka starsza osoba ( kobieta ), powstała tylko w bujnej wyobraźni kuriera DPD – a ja tak uważam, to zasadnym jest by dla transparentności usługi i dobra spółki DPD podpis mimo wszystko był pobrany. Chyba że priorytetem firmy DPD jest oszukiwanie swoich klientów ? Pytam się jakie prawo do dysponowania paczką ma każda inna osoba niż zlecająca usługę ?
KURIER NIE MA PRAWA PRZEKAZYWAĆ PACZKI, INFORMACJI, POBIERAĆ INFORMACJE – OD OSOBY NIEZIDENTYFIKOWANEJ, OBOJĘTNIE GDZIE BY SIĘ ONA NIE ZNAJDOWAŁA, I CO BY KURIEROWI SIĘ WYDAWAŁO LUB NIE.
Dużym błędem jest mówić że nie potrzebny jest podpis. Osoba odbierająca paczkę, ale także odmawiająca wcześniej opłaconej usługi – MUSI powtarzam MUSI się podpisać, a kurier jest zobowiązany żeby podpis wyegzekwować. Dlaczego chyba nie muszę uzasadniać ? Chociaż może to zrobię. Dlatego żeby kurier nie wydał paczki osobie nieuprawnionej. Taka sama sytuacja zachodzi w alternatywnej usłudze, w tym konkretnym przypadku. Kurier DPD odstąpił od obowiązkowego podpisu, i pytam się na jakiej podstawie prawnej nie wykonał usługi, pobierając informację od niezidentyfikowanej osoby ? Jest to przestępstwo, ze względu na niedopełnienie obowiązku służbowego, co ma odzwierciedlenie w późniejszym nierealizowaniu pięciu usług.
5. Cytat DPD: Odmowa II
„Zgodnie z oświadczeniem Kuriera, pracownik nie podejmował rzeczywistych prób realizacji zleceń o numerach: 0000018099563T ,0000018166923T 0000018251463T ,0000018583062T ,0000018583062T. Kurier nie podejmował realnej próby odbioru zlecenia ponieważ otrzymał 2 razy potwierdzenie od Nadawcy, że nie posiada przesyłki do Nadania”
Na jakiej podstawie firma DPD i Pani Sylwia Osuch twierdzi że kurier rozmawiał z Nadawcą ?????? jeżeli sam kurier mówi że nie zna i nigdy nie poznał wcześniej starszej osoby ( kobiety ).
Może czas sprawdzić w regulaminach kto jest nadawcą ? Czy jest tam paragraf o niezidentyfikowanej osobie, która kurierowi wydaje się że jest nadawcą ? Hallo ! Kurier musi we wszystkich sytuacjach identyfikować osoby nie zostać właśnie oskarżonym
Jeżeli kurier nie ma zamiaru trzymać się faktów, to niech trzyma się chociaż podpisów.
6. Cytat DPD:
„Dnia 2021/04/11 kurier skontaktował się telefonicznie z Nadawcą , pod numerem podanym w danych Nadawcy, i otrzymał tą samą informację, że nie ma przesyłki do nadania – materac został wyrzucony na śmietnik. Kurier posiada potwierdzenie rozmowy, która trwała 39 sekund i była prowadzona o godzinie 12:50 dnia 2021/04/11.”
Rozumiem że do czasu ewentualnej rozprawy, czy też weryfikację przez urzędy nadzoru, zarząd firmy DPD przychyla się do twierdzeń pracownika. I zastanawiam się jak bardzo mu wierzy. I czy może nie wierzyć ze względu na podpisane umowy z ajentem i ewentualny brak ciągłości realizacji umów spowodowany zakończeniem współpracy.
Obiektywnym byłoby sprawdzenie bilingu telefonicznego kuriera z dnia 2021/03/11 i zweryfikowanie połączenia z moim numerem telefonu około godziny 13.47. Ja twierdze że nie rozmawiałem z nikim z DPD, a wygląda na to że kurier DPD oskarża mnie o kłamstwo ? To kolejny punkt do rozprawy sądowej !
7. Ze względu na to że padło pytanie ze strony DPD, choć wydaje mi się że w drugim akapicie nastąpiła odpowiedź. To zgodnie z prośbą podaję numer zlecenia 0000313143793U i pytam czy ten sam kurier w osobie Pana Mateusza Jankowskiego, był skierowany do którychś z tych zleceń:
– 0000018032397T 8 marca
– 0000018099563T 11 marca
– 0000018166923T 16 marca
– 0000018251463T 22 marca
– 0000018583062T 9 kwietnia
– 0000018583062T 12 kwietnia
Przypominam dnia 21.04.2021 dotarł do mnie kurier DPD i przeprowadziłem z nim dłuższą rozmowę na temat przedmiotu reklamacji 6 usług. Przedstawił mi się jako Mateusz Jankowski. Rozumiem że osoba jest Państwu znana bo musi, choćby z tego powodu że od firmy FDM ten kurier przywiózł obecnie kolejny materac, a przypomina sobie większość pozytywnie zrealizowanych usług. Natomiast kompletnie nie wie o jakichkolwiek innych zleceniach. Dlatego proszę o skonfrontowanie osoby i 6 usług, a także poinformowanie mnie czy to Pan Mateusz Jankowski miał za zadanie wykonania niezrealizowanych usług ? Kim jest osoba która miała wykonać niezrealizowane zlecenia ? To jest ważne bo Pan ten zaprzecza jakiejkolwiek wiedzy na temat np wyrzuconego materaca na śmieci”
Z poważaniem Klient
Wymowny brak odpowiedzi DPD… świadczy o przyznaniu do winy i rodzi przestępstwo w postaci sześcioraczków !
Proces Reklamacji przerwany przez DPD
Ludzie odpowiedzialni za przeprowadzenie Reklamacji w firmie DPD, zamiast informować rzetelnie i odpowiadać zgodnie z prawdą, tudzież rozwiązywać zgodnie z prawem przewozowym Reklamację, tworzą jakieś niesamowite herezje. A z każdym kolejnym mailem i wypunktowaniem przez klienta braku logiki kuriera DPD, wycofują się z wcześniejszych kłamstw brnąc w jeszcze większy absurd, aż do momentu gdy przerywają dyskusję a zarazem proces Reklamacji.
W ten oto sposób DPD przerywa jednostronnie proces Reklamacji udając że sprawa w ogóle nie istnieje, co jest kolejnym krokiem w bezprawie czyli nazywajmy rzecz po imieniu przestępstwem. To jest coś niewiarygodnego jak spedycja DPD łamie zasady Reklamacji i przestaje odpowiadać na kolejne zarzuty !!! To jakiś kosmos absurdu i lekceważenie polskiego prawa.
Kurier DPD i spedycja to ignoranci
Wygląda na to że przedstawiciele DPD odpowiadający na szczegóły przedmiotowej Reklamacji mieli duży ubaw ze sprzedawania usługobiorcy kompletnie niewiarygodnych bredni, ale przychodzi taki czas zamiany miejsc i odwet podszyty ironią jest wysoce wskazany wraz z upublicznieniem bezczelności DPD. Jednocześnie trzeba oddzielić ironię od łamania prawa.
Dlatego odradzam całkowicie usługi w DPD lub przynajmniej bardzo ograniczone zaufanie. Oczywiście lepiej się nie przekonywać na własnej skórze jak potrafi oszukiwać DPD. Dlatego upubliczniłem te perypetie i próby robienia w balona klientów firmy. Prędzej czy później mam nadzieję, że ta retoryka cepa zemści na dochodach spółki DPD.
Podwykonawca DPD
Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jeden bardzo ważny aspekt odnoszący się do zależności firmy DPD od podwykonawców pracujących dla spedytora. Nie jestem pewien czy takie same zależności są w całym kraju i w każdym jego rejonie, ale na pewno w tym przypadku DPD wynajmuje prywatną firmę wykonującą lokalnie całą czarną robotę dla zleceniodawcy. I tym bardziej dziwi fakt chęci nadstawiania głowy i dupy za wynajętą do realizacji zadań „obcą” dla DPD firmę.
Być może DPD lubi tonąć w swoich fekaliach i negatywnych opiniach licząc że zawsze znajdzie się nieświadomy przekrętów klient który skorzysta usług i który może im wszystkim naskoczyć.
Trzymaj się z daleka od DPD
Pierwszy raz spotkałem się z tak dużą bezczelnością spedytora DPD. Przy okazji zakupu materaca i wielokrotnej próby jego dostarczenia za pomocą kuriera DPD do punktu reklamacji producenta materaca, w żaden sposób nie mogłem się pozbyć w/w gabarytu w okresie od 8.03.2021- 12.04.2021 roku. Zawadzający i przeszkadzający w zwykłych czynnościach wielki pakunek, ważący cirka 26 kilogramów, irytował nawet w trakcie przygotowania do świąt wielkanocnych i towarzyszył ich ceremonii. Dziękujemy Wam DPD !
W trakcie długiego oczekiwania na kuriera DPD i ewentualnego odbioru gabarytu z materacem, nadzieja gasła z każdym niezrealizowanym zleceniem. Co prawda kurier pojawił się w tym czasie ze względu na inne dostarczane paczki, ale stwierdził perfidnie okłamując, że nie otrzymał zlecenia i realizacja jest niemożliwa.
Ostatecznie materac odebrany został 19 kwietnia 2021 roku przez wynajętą do tego celu konkurencyjną firmę spedycyjną, czyli na pozbycie się zawadzającego swoimi gabarytami materaca, czekałem aż 43 dni bez skutku !!
DO MNIE NIE DOSTARCZA PACZEK OD TYGODNIA ZAMAWIAM ZA POBRANIEM RÓŻNE RZECZY I POTEM SKARGA… TAK BĘDĘ ROBIŁ DO SKUTKU
„Dokładnie jest tak jak napisał Adrian: „NAJLEPIEJ NIE KORZYSTAĆ Z USŁUG TEJ FIRMY. Chamstwo, buta i totalna olewka. NIE MA CO SIĘ Z NIMI MĘCZYĆ. Sprzedawca na Allegro dostanie przez nich minusa nie dlatego, że wysłał lipny towar czy źle go zapakował, ale dlatego, że zmusił mnie do skorzystania z usług tych PATAŁACHÓW. Konkretnie to: „Kuriera Adriana – 573429477” obsługującego Zgierz. Infolinia 022 577 55 55 to kolejna porażka. Po 15 min słuchania, że „konsultant zajęty” po prostu trzeba było sobie odpuścić. Brawo DPD z takimi „technologiami”. Czekam aż was lepsi o niebo wysiudają . Na POHYBEL wam niedojdy !!!”
DPD systemowo oszukuje i akceptuje fałszywe doręczenia przez kurierów. DPD Polska w sposób oczywisty narusza zbiorowe interesy konsumentów !!! Czym jest naruszenie zbiorowych interesów konsumentów?
Z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów mamy do czynienia wówczas, gdy bezprawna praktyka przedsiębiorcy dotyka pewnej grupy (np. klientów danego przedsiębiorcy) lub nieograniczonej liczby konsumentów, zagrażając interesom każdego konsumenta będącego lub mogącego być potencjalnie kontrahentem przedsiębiorcy – to znaczy potencjalnie każdy może zostać przez nią poszkodowany. Zawiadomienia składamy pocztą e-mail:
uokik@uokik.gov.pl lub na adres urzędu:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pl. Powstańców Warszawy 1 00-950 Warszawa
Myślę, że dobrym rozwiązaniem jest rozpowszechnianie tych informacji i nieuczciwości firmy DPD Polska, w każdy możliwy sposób.
Potwierdzam negatywne opinie o kurierach DPD. Kurier nie podejmował próby dostarczenia przesyłki pod wskazany adres dostawy tylko w systemie przekazywał, że odbiorca nieobecny – co było niezgodne z prawdą. W efekcie przesyłka wróciła do nadawcy. Wysłana ponownie innym przewoźnikiem dotarła beż problemu.
Kurier z DPD nie wydał mi reszty, zabrał pieniądze i pośpiesznie się oddalił, a kiedy widział moje zmieszanie już w windzie stwierdził, że nie wyda reszty i zjechał w dół windą. Złożyłam reklamację, ponieważ ta bezczelność mnie zupełnie zaskoczyła. Nikt mnie nie uprzedzał że nie wyda reszty, zresztą kurier mnie nawet nie przepraszał, zabrał i tyle. Reklamacja rozpatrzona negatywnie, bo oni się umówili że będą okradać jak zwykli złodzieje ludzi i dali przyzwolenie na to kurierom. Ta firma powinna być zniknąć z rynku. Ten kurier który obsługuje mój rejon to jakaś porażka, tyle reklamacji i skarg oraz uwag, a on nadal grasuje bezczelnie, a teraz wziął się za sferę finansową.
Moja paczka od tygodnia codziennie odbija się od paczkomatu. Po telefonie wykonanym do DPD otrzymałem informację, że kurier nie ma podanych informacji o gabarytach przesyłki więc nie jest w stanie dać jej do paczkomatu. No to ok, dajcie ją do punktu pickup na Shell lub do jakiejkolwiek żabki w moim mieście bo jest ich dużo. Dobrze zrobimy, damy znać w mailu gdzie jest do odbioru. Patrzę w aplikacji, a tam informacja, że moja paczka nie spełnia wymogów. Jakich wymogów? Paczka jest 10x10x5cm. Pan mówi, że to paczka z zagranicy i system jej nie przyjmuje (kraj w UE). No to pytam jak mam ją dostać. Na to Pan mi mówi, że mam osobiście odebrać z magazynu DPD. Specjalnie brałem DPD żeby było szybko, a szybciej odebrał bym ją rowerem osobiście od nadawcy zza granicy
dołączam negatywną opinię odnośnie firmy kurwierskiej dpd. ignoranci i oszuści, nieuczciwa banda bez poczucia winy i odpowiedzialności. Na dostawę czekałem z utęsknieniem, zamówiłem materiał kruchy i zależało mi na otwarciu w obecności kuriera. Taka też była dyspozycja personalna. Kurier ją zignorował, przesyłkę rozbił i aby uniknąć konsekwencji pozostawił bezpańską na recepcji firmy w której pracuję. zabrałem ją do domu bo nie miałem innego wyboru. a że był to piątek późnym popołudniem a reklamację złożyłem od razu w poniedziałek, padł zarzut, że 3 dni zwlekałem. następnie próbowano mi wmówić, że przesyłkę odebrałem osobiście w stanie złym, taką zaakceptowałem i sam sobie uszkodziłem. takich bredni to dawno nie słyszałem, ale skoro reklamacji mają tyle, że rozpatrują je nawet w dni nierobocze np.w niedzielę, to pogratulować. powinni mieć siedzibę na białorusi, w korei lub w innej zakłamanej rzeczywistości. omijać szerokim łukiem.
W dniu dzisiejszym wrzucono przesyłkę za ogrodzenie i nawet nie doniesiono do drzwi, sygnał tel. jednorazowy i krótki. Widząc wrzuconą przez ogrodzenie przesyłkę natychmiast zadzwoniłam do kuriera, informując,że miała być wniesiona. Usłyszałam, że nie. Wysłałam kopię zakupu z formą doręczenia przez kuriera (czyli wniesienie) i otrzymałam jeszcze jeden nr tel. pod który mam wysłać kopię. Wysłałam i nic. Wysłałam też kopię pod nr infolinii i nic.Dzwoniłam na infolinię,nie odbierają. NIGDY WIĘCEJ nie skorzystam z usług DPD !!! 1000583743790U
Ostrzeżenie dla wszystkich wysyłających przesyłki przez dpd. Terminy dostarczenia przesyłek do odbiorcy 7 dni lub dłużej. Podczas reklamacji telefonicznych lub pisemnych składanych pocztą elektroniczną w odpowiedzi napiszą, że winnych jest wielu a nie dpd. Niestety system dpd jest niewydolny i jeżeli komuś zleży na szybkim dostarczeniu przesyłki to należy korzystać z innych firm kurierskich. Pozdrawiam
W dniu 19.01.2023 kurier dpd przyjechał odebrać trzy paczki , w których były kolumny głośnikowe i wzmacniacz stereo . Paczki o wadze 11 kg i dwa razy po 25 kg ( paczka może mieć 30 kg ) . Wszystko opisane , że to jest sprzęt elektroniczny . Zbulwersowany kurier zobaczył ile jest paczek , powiedział do mojej żony , aby mu pomogła nosić , bo On ma płacone jednorazowo za jedną paczkę , a tu są trzy . Kobieta powiedziała , że jest zapłacone za trzy paczki i nie będzie z nim nosić . Kurier wiedząc , że i tak wszytkiego na raz nie zabierze poukładał paczki jedną , drugą i trzecią na siebie . Specjalnie niby podnosząc wszystko razem ( nie było szans tego podnieść razem ) spowodował , że paczka ze wzmacniaczem hi fi spadła mu ze schodów , którą jeszcze złośliwie kopnął , a ta poleciała z następnch schodów . Na zwróconą uwagę obrażony stwierdził , że co by było , gdyby to on spadł ze schodów , a nie paczka ? Rzucając mięsem pojedyńczo nosił paczki do samochodu . Możecie dzwonić ze skargą i tak mi g…. zrobią powiedział na odchodne .
Dnia 24.10.2022 r kurier podjechał wcześniej po paczkę. Nie zdążyliśmy wydrukować listu przewozowego. Kurier powiedział że napisze odręcznie list.Oczywiście wpisał z swojego systemu jakiś adres . Tata pytał się czy potrzebuje adresu i czy pojedzie do Niemiec . Kurier oczywiście że tak,nawet nie zostawił żadnego dokumentu potwierdzającego że zabiera paczke. Jednak paczka pojechala do jakiejś firmy logistycznej całe dane mamy nawet nazwisko osoby co odebrała. Zrobiłam reklamacje i odrzucili tłumacząc ,że dostarczyli na podany adres. A kurier nie miał prawa brać paczki bez listu przewozowego. Dodam iż twierdzą że nie mogą odzyskać paczki ponieważ nie mają danych? Jak nie mają w systemie mają wszędzie oraz nazwisko osoby co idebrala. Dwa razy się odwolywalam i za każdym razem odrzucali. To firma jest karygodna oszukuje klientów ja jestem stratna na kwotę 600zl.Trzeba z tą firmą porzadek zrobić niech skończą oszukiwać. Nie polecam, infolinia nie miła wrecz wredna ,chamska