Bodzio meble katalog niskiej jakości usług produecenta

Bodzio meble katalog spartańskiej jakości towaru ujawniający się nieumiejętnością wyprodukowania materaca. A reklamacje wyprodukowanych bubli zostają całkowicie zlekceważone


Po wielu latach użytkowania przychodzi czas na wymianę wysłużonego materaca, w łóżku z podwójnym materacem. W celu zachowania jednolitości następuje decyzja o wymianie obu stron materaca, z czym o dziwo producent Bodzio Meble daje sobie wyśmienicie radę. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie konieczność ponownej wymiany jednego z materacy, z winy użytkownika – w krótkim okresie od poprzedniej wymiany. Niestety w tym przypadku, umowa klienta zawarta z producentem zostaje już przez firmę zlekceważona, i złamane zostaje prawo do egzekwowania reklamacji. Fabryka nie potrafi wyprodukować profesjonalnie podstawowego materaca, i zagwarantować ciągłości zawartej umowy.

Bodzio Meble katalog

Zamówienie usługi w Bodzio Meble

Ten etap przechodzi sprawnie i po telefonicznym kontakcie z przedstawicielem producenta mebli dowiadujemy się, że mebel już dawno nie jest produkowany, ale istnieje zapisana technologia odtworzenia jego wymiarów i doprodukowania jednego lub pary materacy 'Magdalena’. W tym przypadku właścicielowi zależy tylko na jednej sztuce.

Przedstawicielka chętnie przyjmuje zamówienie na usługę, co jednak nie uwalnia od zadania podstawowego pytania, o to czy oba materace są lustrzane, czy może istnieje wersja dla każdej ze stron. Gdy odpowiedź pada twierdząca, zamawiam jedno skrzydło materaca bez przynależności stron.

Miłą atmosferę mąci podana na koniec przez rozmówczynię wartość usługi. O dziwo podskoczyła ona przez rok o 100 procent. Jeszcze poprzednim razem za cenę detaliczną wysokości 600 złotych, można było zafundować sobie dwa równe bliźniaki. Niestety teraz za tą samą sumę dostaję tylko – słownie jeden materac. W trakcie rozmowy przełykam gorzką pigułkę, bo nagrodą będzie świeży i sprawny, a także całkowicie dopasowany produkt marki Fabryka Mebli Bodzio.

Realizacja dostawy materaca

Przychodzi wreszcie ten upragniony dzień, kiedy według umowy pod dom zajeżdża kurier z opłaconym wcześniej materacem. Niestety już wcześniej dowiedziałem się że Pan kierowca nie ma obowiązku wniesienia materaca, co przyjmuję ze zrozumieniem. Jednak starsi ludzie albo muszą dopłacać do zakupu, albo korzystać z pomocy kogoś bliskich, na co zwracam szczególną uwagę.

Niczego nie przewidując swoim wrodzonym czarnowidztwem, zresztą i tak kierowca nie ma w obowiązku czekania na przymiarkę a także montaż, podpisuję więc odbiór materaca i zadowolony wnoszę gabaryt do mieszkania. I tu następuję rozczarowanie, a wręcz gorzka rzeczywistość ! Okazuje się że partacze z Fabryki Bodzio Meble, nie umieją wyprodukować profesjonalnie materaca. Ręce opadają, cały wysiłek noszenia po piętrach i mozolnego montażu na nic !

Chodzi nie tylko o estetykę wizualną, ale także albo raczej przede wszystkim, o wytrzymałość materiałową innych elementów współpracujących z felernie wyprodukowanym egzemplarzem materaca. Czy te orły nie umieją naprawdę zrobić czegoś bez wpadki, przecież płacimy za to grube pieniądze. Mam już epizod w tym asortymencie i niemiło doświadczony jestem przez inną firmę, a przez to bardziej uczulony, ze względu na to że Fabryka Dobrych Materacy – gdzie też próbowałem zamówić i zrealizować zlecenie, tak samo nie potrafiła wyprodukować materaca.

I co tu poradzić na wszechobecną indolencję, taki ten świat popieprzony że już znikąd nie można liczyć na profesjonalizm. Czas w takim razie złożyć reklamację w firmie Fabryka Mebli Bodzio, i czekać na pozytywne podejście do sprawy. W skrytości ducha liczę na oszczędzenie mi kolejnych rozczarowań, dlatego jeszcze w tym samym dniu składam pisemną reklamację. Na co o dziwo zamiast procedury pisemnej, dzwoni do mnie na drugi dzień przedstawicielka firmy, i po krótkiej weryfikacji słownej umawia na kolejny przyjazd kuriera, z kolejnym już materacem firmy Bodzio.

Niestety przy okazji uświadamiam sobie, że od nowa trzeba będzie powtórzyć cały proces: demontaż uszkodzonego materaca, jego zniesienie. A potem odbiór sprawnego, zataszczenie go do domu i ponowny montaż. Ale czy to będzie już koniec…? Bardzo dziwi mnie jednak bezpośrednie załatwianie sprawy kontaktem telefonicznym przez przedstawiciela firmy, zamiast pisemne kontynuowanie reklamacji, co może być niekorzystne w przypadku kolejnej wpadki ze strony Bodzio. Ale nie kraczmy i nie wywołujmy wilka z lasu.

Bodzio Meble katalog

Materace Bodzio jako partactwo wtórne

Tym razem już na wstępie mogłem zweryfikować poprzednio zauważoną usterkę, i przy odbiorze z samochodu przekonać się czy tym razem Fabryka mebli Bodzio stanęła na wysokości zadania. Od razu zaprzeczam, i niestety potwierdzam swoją poprzednią opinię – To partacze do drugiej potęgi !! Oni nie potrafią wyprodukować sprawnego mebla, bo sytuacja się znowu powtarza !

Materac dostarczony jako drugi ma ten sam feler co poprzedni wyprodukowany przez partaczy z Goszcza. Naprawdę rzadko kto stawiałby na to, że firma mająca przecież duże doświadczenie, nie potrafi zrobić czegoś tak prostego jak materac. Właściwie chodzi tu tylko o symetryczne nawiercenie dziur do montażu okuć, po to by materac zachowywał równe odległości między górą i dołem końca łózka, ale także symetrię między lewą a prawą stroną materaca. Widać że to przerosło producenta Bodzio Meble.

Tym razem kurier będący ostatecznie pracownikiem firmy, dostał od zarządcy zadanie bycia jednocześnie serwisantem i dopilnowania wymiany materaca, a także opisania dokładnego i zweryfikowania usterki. Okazuje się że Pan serwisant pierwsze co zrobił po wizualnej weryfikacji i towarzyszącemu jej mojemu opisowi, to zadzwonił do centrali firmy by upewnić się, że model łózka 'Magdalena’ – nie ma w procesie produkcji różnych stron materaca.

Oczywiście już mówiłem że dopilnowałem wcześniej by upewnić się przed zakupem, że materac jest lustrzanym odbiciem stron i nie ma różnicy między tymi dwoma. Taką tez odpowiedź dostał serwisant i po wszelkich możliwych weryfikacjach i kolejnej rozmowie z centralą, przekazał klientowi ofertę nie do odrzucenia….

Bodzio Meble katalog usterek producenta

Bodzio meble katalog niekompetencji

Naprawdę ! Oni zaproponowali klientowi zabranie materaca w zamian za oddanie pieniędzy. Czyli równie dobrze łóżko mogłoby zostać zutylizowane, bo partacz producent nie umie wyprodukować materaca. Pytam się – kogo stać na łóżko, jeżeli kupuje do niego materac ? A zostawianie klienta z otworem w stelażu łóżka zamiast materaca, to szczyt chamstwa. Tym bardziej po zawiązaniu umowy handlowej, której częściowa realizacja spowodowała wyrzucenie przez klienta poprzedniego egzemplarza. Oczywiście nie miałem żadnych pretensji do Pana kierowcy pełniącego dziś rolę serwisanta, on nie był winien za cały ten bajzel firmy Bodzio.

Jeżeli dobrze usłyszałem po strzępku rozmowy z kierowcą, centrala kazała zachęcać klienta do zrzeczenia się dalszych roszczeń i zakończenia sprawy na miejscu. Nie mogłem zgodzić się z takim obrotem sprawy bo swoje prawa znam. Mimo że podpisałem informację serwisową to zaznaczyłem pismem i słownie, że dalsze kroki będą odbywały się na poziomie pisemnej Reklamacji towaru. Jeszcze na koniec powstało trochę zamieszania, bo najpierw zobligowano kierowcę do ponownej wymiany zamontowanego już nowego materaca – na ten stary… ale w końcu odpuszczono, albo kierowca stwierdził że ten 'używany’ przez tydzień materac, nie różni się niczym od nowego.

Bodzio Meble katalog usterek producenta

Próba wyegzekwowania archiwizacji Reklamacji

Wiedziałem że muszę przekonująco uzasadnić nieudane kontakty z Fabryką Mebli Bodzio, i zachęcić ich samych do wejścia w końcu na pisemną drogę Reklamacji. Zanim zdążyłem wysłać pismo mailem do przedstawiciela producenta, tenże zadzwonił już na drugi dzień dopytując się o moje postanowienia. Dowiedziałem się przy okazji że Reklamację powinienem składać, na podany przez tego pana adres mailowy. Rozmowa trwała krótko i nie domyślałem się że to będzie ostatni kontakt z oszustami firmy Bodzio, bo od tego momentu zaczęli udawać że ich nie ma….

Zachęcony do złożenia Reklamacji na podany telefonicznie adres mailowy, zrobiłem to według porady dzwoniącego Pana, ale wysyłki treści reklamacji dokonałem także na adres pierwotny z którego już korzystałem. Niestety ktoś tu się zapadł pod ziemię, albo udaje głupiego. Dwa wysłane maile na różny adres nie przyniosły żadnego odzewu, co zmusiło mnie w konsekwencji do interwencji w Inspekcji Handlowej. Wdrożenie procesu mediacji, było skutkiem ignorancji prawa reklamacyjnego przez firmę Bodzio Meble.

Bodzio Meble katalog usterek producenta

Prośba o mediację do Inspekcji Handlowej

Wniosek do WIIH

Umowę ze sklepem Fabryki Mebli Bodzio zawarłem telefonicznie. Po zorientowaniu się w kosztach zakupu materaca, poprosiłem o jego dostarczenie pod wskazany adres. Zaznaczyłem też że potrzebna jest tylko jedna połowa materaca Magdalena, i jednocześnie poprosiłem o potwierdzenie czy strony dzielonego materaca są wymienne ? Na co uzyskałem odpowiedź twierdzącą, zresztą Pani taką informację potwierdzała u osób trzecich – co usłyszałem w słuchawce telefonu.

Wszystko było w porządku do momentu dostarczenia materaca do domu, gdy po jego rozpakowaniu i osobistym montażu, okazało się że dany egzemplarz ma wadę. Objawiało się to nierównym przyleganiem i szparami do końców łóżka po ( dłużej jego ) długości. Wyglądało to bardzo nieestetycznie i raziło w oczy i przez chwilę zastanawiałem się czy nie została dostarczona przeciwna strona podwójnego materaca – mimo że przez konsultanta zapewniany byłem o jednorodności stron.

Poza aspektem wizualnym pojawia się też czynnik dewastujący mechanizm okuć podnośnika sprężynowego materaca, który to mechanizm w tym położeniu wymuszonym usterką produkcyjną materaca, powoduje niesymetryczne działanie mechanizmu dźwigni podnośnika. W trudnym do przewidzenia czasie ze względu na naprężenia nie działające prostopadle do osi, powodowałoby to w konsekwencji wyłamywanie czopów mocowania sprężyn, co wiąże się także z beznadziejną technologią zaklepywania tychże główek. Poza tym jest duża szansa na wyczepienie się sprężyny z prowadnicy (co widać na załączonym zdjęciu )

Ze względu na powyższe zdecydowałem o podjęciu Reklamacji którą przesłałem dnia 11.04.2022 na formularz zgłoszeniowy strony internetowej producenta, bo taka jest w tym przypadku procedura. Po czym otrzymałem prośbę na maila o przesłanie dodatkowych dokumentów potrzebnych do wszczęcia reklamacji, takich jak skan faktury i zdjęcia usterki – co zostało przeze mnie wykonane i dostarczone.

Od tego momentu Reklamacja przeistoczyła się w realizację telefoniczną, i otrzymałem powiadomienie o pozytywnym rozpatrzeniu gwarancji, a jednocześnie doszło do umowy terminu wymiany uszkodzonego materaca na sprawny. Jest dla mnie oczywistością że podnoszone wady materaca zostały przyjęte jako zasadne, i reklamacja została rozpoczęta, co potwierdziła fizyczna wymiana materaca, do której tym razem zobligowano kuriera dostarczającego materac. Kurier przyjął rolę serwisanta i jednocześnie miał wykonać opis wykonanej na miejscu interwencji, dla dopełnienia procedur.

Niestety okazało się że dostarczony zamiennie przez kuriera materac był tak samo uszkodzony, i powodował te same wnioski, które opisywały poprzednią usterkę materaca. Po moim zaprzeczeniu wykonanej pozytywnie gwarancji, Pan kurier w roli serwisanta kontaktował się z centralą fabryki Bodzio by zweryfikować wrażenie o niedopasowaniu materaca pod kątem dwóch stron lewej i prawej. Na co dostał odpowiedź potwierdzającą moje wcześniejsze ustalenia.

I tu muszę dodać swój komentarz który potwierdza wątpliwości Pana kuriera, przy weryfikacji różnicy stron między materacami, bo takie nasuwają się skojarzenia widząc typ usterki. Otóż rozstaw kołków mocujących mechanizm podnoszenia łóżka, jest wykonany w ten sposób jakby produkowana była tylko jedna strona materaca, a ze względu na niesymetryczne rozstawy ( czyli błąd technologiczny ) stwarza się wrażenie nie dopasowania stron.

Została mi przedstawiona oferta moim zdaniem zaporowa, o możliwości zwrotu pieniędzy i zabrania przez firmę Bodzio materaca. Trochę to niemoralne gdyż przedstawiciele fabryki zawierali ze mną umowę o dostarczeniu sprawnego materaca, co spowodowało że pozbyłem się poprzedniego egzemplarza i w tym momencie oferta Bodzio była dla mnie propozycją nietolerancyjną a nawet niegrzeczną. Tym bardziej że zostałem w pewnym momencie zobligowany do natychmiastowej decyzji, gdy przebywał jeszcze kurier.

Finalnie powiedziałem że nie zgadzam się w tym momencie na decyzję i zaproponowane rozwiązanie jest dla mnie nie do zaakceptowania, bo mebel pozostawałby nieużyteczny w konsekwencji nadawał się do wyrzucenia. Poza tym jako osoba nadzorująca zakup i wymianę, muszę tez wspomnieć o moich rodzicach – ludziach starszych dla których ta wymiana jest dokonywana i cokolwiek uciążliwa, ze względu na widoczny brak postępu i kolejne montaże i demontaże. Wydawałoby się że Fabryka Bodzio to profesjonalna firma ?

Drugą opcją było oczywiście pozostawienie materaca, ale informowałem Pana kuriera przy podpisywaniu informacji serwisowej, a zawartym w niej tekstem że Reklamacja dla mnie trwa i kolejny raz się odwołam pisemnie. Jednak na następny dzień otrzymałem telefon od konsultanta firmy Bodzio który zadzwonił by zorientować się prawdopodobnie o moich podjętych krokach i podał nawet bezpośredni mail do reklamacji ( jak powiedział ) reklamacje1@bodzio.pl.  Jednak ani ten podany telefonicznie adres mailowy, ani poprzedni na który kontaktowałem się z firmą, nie umożliwiły mi kontynuacji Reklamacji, krótko mówiąc bezczelnie firma Bodzio przestała odpowiadać i przerwała procedurę reklamacji.

Wysłane do Bodzio wnioski reklamacyjne pozostały bez odpowiedzi:
– 30.04.2022 na adres reklamacje1@bodzio.pl
– 05.05.2022 na adres reklamacje4@bodzio.pl

Duże znaczenie ma wspomniany już aspekt podeszłego wieku właścicieli lokalu, dlatego w trosce o ich zdrowie, i wtórną nieumiejętność wyprodukowania materaca do łóżka przez producenta, wnioskuję o zadośćuczynienie finansowe w postaci zwrotu połowy gotówki,
– ze względu na wcześniejsze nie wykorzystanie możliwości wypełnienia warunków reklamacji
– ze względu na bezczelne nie odpowiadanie na maile, przerwanie procedury i liczenie na zapomnienie klienta
– także na dwukrotnie większą cenę która została wywindowana z 300 na 600 złotych, wiem bo jakiś czas wcześniej kupowany był komplet materacy do tego łóżka.

Protokół z przebiegu procedury pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich

Dnia 06.06.2022 r. inspektor reprezentująca Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w oparciu o upoważnienie Nr 4/2020 z dnia 06.08.2020 r., na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Inspekcji Handlowej (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1706), w rozumieniu ustawy wszczęła postępowanie w sprawie polubownego rozwiązania sporu cywilnoprawnego pomiędzy stronami.

Postępowanie prowadzono na wniosek i za zgodą konsumenta z dnia 06.06.2022 r. oraz za domniemaną zgodą przedsiębiorcy, na zasadzie zbliżenia stanowisk stron w trybie mediacji. Strony pouczono m.in. o prawie do pełnego udziału w postępowaniu, prawie do wycofania się z postępowania na dowolnym jego etapie, prawie do bycia reprezentowanym w toku postępowania przez osobę trzecią ( w tym osoby świadczące profesjonalną pomoc prawną, bez możliwości uzyskania zwrotu kosztów zastępstwa), możliwości dochodzenia roszczeń przed sądem powszechnym.

Opis przedmiotu sporu:
Postępowanie dotyczyło nie uznanej reklamacji zamówienia złożonego drogą internetową, na materac Magdalena. Po dostarczeniu materaca do mieszkania klient stwierdził szereg wad i dnia 11.04.2022 r. drogą elektroniczną złożył reklamację z gwarancji. Po pozytywnie rozpatrzonej reklamacji, został dostarczony klientowi nowy materac. Jednakże i ten posiadał wady wskazane wcześniej przez konsumenta. W konsekwencji kolejnych ustaleń klient nie zgodził się na proponowany zwrot kosztów materaca, który ostatecznie pozostał u klienta. Złożone przez konsumenta odwołania w terminach 30.04.2022 r. i 05.05.2022 r. pozostały bez odpowiedzi. Z uwagi na powyższe okoliczności klient chcąc dochodzić swoich praw na drodze polubownej złożył w tutejszym Inspektoracie wniosek o wszczęcie procedury pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

Opis końcowych stanowisk stron lub ich przedstawicieli w przypadku prowadzenia postępowania w celu ich zbliżenia:
Przedsiębiorca w przekazanym stanowisku (data wpływu 15.06.2022 r.) poinformował, że gotowy jest odebrać materac i zwrócić gotówkę lub, co ustalono telefonicznie w dniu 20.06.2022 r. , pozostawić materac u konsumenta z jednoczesną obniżką ceny towaru o 10% (stanowisko przedsiębiorcy w aktach sprawy wraz z notatką z rozmowy telefonicznej z dnia 20.06.2022 r.).

Na tym protokół zakończono, dnia 20.06.2022 r. Zgodnie z art.40 ust.4 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823) stronom niezwłocznie doręcza się protokół przebiegu postępowania. Protokół sporządzono w 3 egzemplarzach – w tym 1 dla konsumenta (skan), 1 dla przedsiębiorcy (skan), a trzeci egzemplarz pozostawiono w aktach sprawy. W trakcie sporządzania protokołu strony nie były obecne.

Wnioski konsumenta po mediacji WIIH

Jak widać po trudzie i krokach mediacyjnych WIIH, efekty mało zadowalające i raczej nie do zaaprobowania. Fabryka mebli Bodzio mimo wkroczenia Inspekcji Handlowej, dotąd nie odpowiedziała osobiście na złożoną przeze mnie Reklamację. Co prawda otrzymałem za pośrednictwem inspekcji jakieś pismo reklamacyjne, które strona przekazała WIIH, jednak do mnie nic takiego nie dotarło.

Śmiem twierdzić także że pismo przekazane Wojewódzkiemu Inspektoratowi Inspekcji Handlowej zostało przez przedstawicieli Bodzio Meble spreparowane, na potrzeby inspekcji i jej mediacji. Nie mam też zamiaru odzywać się osobiście do producenta, gdyż moje wszystkie poprzednie próby spełzły na niczym, ze względu na pogardę producenta. Czas skierować wniosek do Sądu Polubownego przynależnego dla rejonu prowadzenia działalności.


1 komentarz “Bodzio meble katalog spartańskiej jakości towaru ujawniający się nieumiejętnością wyprodukowania materaca. A reklamacje wyprodukowanych bubli zostają całkowicie zlekceważone”

  1. Witam serdecznie, koszmar !!! Szafa Hawana 2 kupiona z brakami w zestawie montażowym. Brak śrub – po które musiałam jechać do salonu Bodzio w Oławie. Koszmar zaczął się w momencie skręcania !!! Żenada !!! Powinniście się uczyć od Ikea !!! Odradzam meble Bodzio.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top