Miło było korzystać z uroków tego auta, ale w końcu nadszedł ten czas gdy muszę się z nim pożegnać. Trochę żal jest się rozstawać, gdy snuje się sentymentalny urok. Czytający tę ofertę ewentualny kupiec, powinien mieć świadomość że Audi S4 b8 3.0 tfsi to auto z wyższej półki, nie tylko cenowej. Na pewno warte jest każdych pieniędzy ze względu na przyjemność z jazdy jaką sprawia, co gorąco polecam – choćby raz poczuć pod nogą więcej mocy niż to jest potrzebne ! Choć wiem że i są tacy fanatycy, którzy mnie zakrzyczą – „Koni nigdy za dużo…!!”
Samochód był moim oczkiem w głowie, dbałem i chuchałem na to cacko czego życzę każdemu kupującemu, by trafił na takiego użytkownika jakim ja jestem. Przez ten czas który wypełniałem jako dumny właściciel tego egzemplarza, zrobiłem w nim to co świadczy nie tylko o bezpieczeństwie, ale i o wyglądzie, bo o resztę zadbał dużo wcześniej producent wymyślając taki projekt, i wypuszczając to Audi na rynek ku uciesze fanów marki.

Po drodze znalazł się też ktoś taki kto tchnął w ten samochód jeszcze większego ducha niż doposażyła go fabryka. Tuning podnoszący moc silnika został wykonany profesjonalnie w Stanach Zjednoczonych. I nie chodzi tu tylko o czary w postaci wysilania silnika na podstawie dostępnych zapasów mocy, ale w tym przypadku jest to też tuning mechaniczny. Silnik ma wymienioną rolkę kompresora na mniejszą, oraz oczywiście wgrany nowy program – Ponieważ jednak nie do końca wierzę papierkom, to postanowiłem sprawdzić realną moc.
Niezależnie od wiedzy którą mi przekazał poprzedni właściciel, chciałem sprawdzić auto na profesjonalnej hamowni. Jak pomyślałem tak uczyniłem, przy okazji potwierdziła się sprawność jednostki napędowej. Ale najważniejsze że z wykresów mocowych wynika nie tylko odpowiednia moc jaką podaję niżej w wypunktowanych danych szczegółowych, ale przede wszystkim bardzo równomierna charakterystyka krzywej mocy. Specjaliści i fanatycy wiedzą o co chodzi. Oczywiście pomiary na hamowni przekazuję jako dowód, razem ze sprzedawanym autem.

Bohater narracji: prześliczne Audi S4 B8 3.0 tfsi
z kompresorem
Rocznik 2013
Przebieg: 178 700 km
Napęd Quatrrro Torsen.
Pod maską trzy litrowa jednostka napędowa ze stajni Volkswagena o cechowaniu 3.0 TFSI V6 oczywiście z doładowaniem kompresora. Seryjna moc silnika to 333KM, aktualnie 400KM pod kopytem.
Urok koloru to rzecz zawsze subiektywna, w tym przypadku to połysk granatowej perły, dzięki czemu głębia wydaje się mieć dwa odcienie w zależności od natężenia światła.
Przy eksploatacji każdego auta ważne są okresowe wymiany oleju silnikowego. W przypadku takiej jednostki jest to też obowiązek, – Bo jak dbasz tak masz !
Po zakupie wymienione zostały wszystkie oleje i filtry; – silnikowe oraz w skrzyni biegów. Przy okazji nastąpiła weryfikacja filtra pyłkowego i został on wymieniony na nowy. Preferuję bardzo dobry olej Liqui Moly o normalizowaniu producenta 5w40, taki też zalewam do krwioobiegu silnika.
Podczas gdy auto jest moją własnością przejechałem nim z przyjemnością 20tyś km, głównie trasy do Niemiec i jak to się mówi – Nigdy mnie nie zawiodło….

Wyposażenie na pokładzie:
[*]oczywiście z tego co pamiętam, a nie wspomnę co mogłem zapomnieć podczas wyliczania.
- pakiet S-line
- multi-funkcyjna skórzana kierownica sportowa, ścięta z dołu wraz z łopatkami do zmiany biegów
- napęd Quattro Torsen
- automatyczna siedmiostopniowa skrzynia biegów S-tronic
- skórzane sportowe fotele z podgrzewaniem,
- w pełni regulowane elektrycznie siedzenia z pozycjami pamięci (2)
- elektryczny hamulec ręczny
- bezkluczykowy dostęp do auta (otwieranie, zamykanie, odpalanie)
- możliwość wyboru trybów jazdy Drive Select
- system Iso Fix
- szyberdach z żaluzją ustawiany elektrycznie w dwóch płaszczyznach
- szkło atermiczne przedniej szyby
- klapa bagażnika otwierana z kluczyka i wnętrza auta
- pojemność bagażnika 480l./962l.
- fotochromatyczne lusterka z funkcją pamięci ustawiane elektr. i podgrzewane
- czujniki parkowania tył + kamera
- automatyczne wycieraczki, światła
- tempomat
- wstawki z karbonu
- nagłośnienie firmy Bang&Olusfen
- CD, bluetooth, dwa razy karta SD, SIM, radio

Trakcja Audi z napędem Quattro (Torsen) w połączeniu ze skrzynią automatyczną i szerokimi oponami daje bardzo dużo frajdy z jazdy. Mimo nietuzinkowej mocy, naprawdę trudno jest o uślizg auta na suchej nawierzchni. Auto trzyma się mocno drogi i ma sztywne zawieszenie, ale jest też komfortowe. To jest to co najlepiej potrafią inżynierowie z Ingolstadt – połączyć moc, bezpieczeństwo i nie byle jaki komfort.
Dla pełni zadowolenia z zakupu dodaję komplet opon zimowych Dunlop 3D. Obecnie założone są jednoroczne Dunlop Sport Maxx RT2. Egzemplarz bez wkładu finansowego, w bardzo dobrym stanie zachowania i podrasowany.